Tens

Hoofdpijn, zenuwpijn, pijnbestrijding etc
Gesloten
speeltuinfrans1
Newbie
Newbie
Contacteer:

13 feb 2007, 20:35

Wie heeft hier ooit gebruik van gemaakt.

TENS staat dus voor: Transcutane Elektrische Neuro Stimulatie

Ik heb het geprobeerd tegen clusterhoofdpijn, mocht jammer genoeg niet baten.
Mike
Administrator
Administrator

13 feb 2007, 21:17

Deze heb ik ook gehad, waardeloos systeem. Er zullen vast wel mensen zijn die er baat bij hebben, maar ik in ieder geval niet.
En buiten dat, wat een ergenissen in gebruik zeg. Die stickers bleven nooit zitten of je stoot je per ongeluk waardoor je het knopje hoger draait en je een gigaschok krijgt.

Heb ook de inwendige versie gehad, neurostimulator waarvan je HIER wat meer info kan vinden (Engels helaas)
Ook dit mocht niet baten bij mij.
Welkom op het Lotgenotenforum! Aangezien wij geheel vernieuwd zijn, kan het soms gebeuren dat er onderwerpen nog niet op de juiste plaats staan.

De huisregel, informatie voor oproepjes etc kun je HIER vinden.
speeltuinfrans1
Newbie
Newbie
Contacteer:

14 feb 2007, 16:16

Volgens mij is het alleen de sexindustrie die er wel bij vaart Mike.:rofl:
monique b
Newbie
Newbie

23 mei 2007, 20:31

Beste mensen op deze site
Ook ik heb een tens apparaat voor een nekhernia. Ik moet zeggen ik heb er wel baat bij:laugh: ik heb hem sinds september 2006. Ik ben al zo ver geweest dat hij er een paar maanden afgeweest is. Ben 24 april geopereerd aan een beklemming in mijn elleboorg Nervus ulnaris dat was voor de 2de keer in 11 maanden. Nou dat is geen pretje:mad: tijdens de operatie is het tens apparaat onder het druk verband geplaats en loop nog steeds 24 uur met de tens aan. gebruik heel weinig pijnstillers nog . Gelukkig heb ik er baat bij. Ik heb op de operatie tafel verkeerd gelegen heb nu weer last van mijn nekhernia maar we hebben gelijk de tens erop geplakt en nu gaat het weer goed. Weet wel je moet wel volhouden je hebt niet gelijk reactie
sterkte allemaal:biggrin:
speeltuinfrans1
Newbie
Newbie
Contacteer:

23 mei 2007, 20:52

Ik heb enkele jaren geleden de tens ook als proef gebruikt tegen clusterhoofdpijn, helaas zonde enige merkbare verbetering tijdens een aanval.
Mike
Administrator
Administrator

24 mei 2007, 00:49

Ben blij te lezen dat het bij iemand helpt. Helaas horen we vaak alleen de negatieve dinegn, dus is dit eens een welkome verandering.
Welkom op het Lotgenotenforum! Aangezien wij geheel vernieuwd zijn, kan het soms gebeuren dat er onderwerpen nog niet op de juiste plaats staan.

dutchguy10
Newbie
Newbie

24 mei 2007, 19:21

Bij mijn vriend is de tens gebruikt voor neurologische pijnen, ook helemaal niks opgeleverd.
monique b
Newbie
Newbie

26 mei 2007, 09:09

hallo beste mensen
ik vind het erg jammer voor jullie dat het niet werkt. Ik wil wel zeggen het valt niet mee om 24 uur per dag met dat kastje te lopen. je bent wel lang bezig met aan en uitkleden plakker plakken enz. maar ik blijf het nog steeds volhouden. Hoop alleen dat het niet voor altijd is want dan vind ik het een flinke breuk in je leven hebben. Loop op dit moment ziek thuis want ben 4 weken geleden geopereerd en hoop vrijdag te gaan revalideren. daar zie ik vreselijk tegen op.
jullie allemaal een fijn weekend en laat je door de pijn niet klein krijgen.
Maja
Newbie
Newbie

01 jun 2007, 19:24

TENS rammelt...

lees: http://www.skepsis.nl/tens.html

grtjes,
Maja
Mike
Administrator
Administrator

02 jun 2007, 11:54

Er is ook een systeem dat inwendig geplaatstkan worden, de zogeheten neurostimulator.
Echter moet je hier wel voor in aanmerking komen, dat is niet vanzelfsprekend.

Maar ook daar kleven nadelen aan. De batterij heeft geen eeuwig leven en moet dus na een aantal jaar vervangen worden, bij de winkels gaan de poortjes rinkelen etc.

Het kan in ieder geval nooit kwaad om het even te noemen bij je arts, hij kan wel aangeven of het iets voor jou is of niet.

Gesloten