Gaan voor een 2e zenuwblokkade.. of tens kastje proberen?

Hoofdpijn, zenuwpijn, pijnbestrijding etc
Plaats reactie
Doortje1965
Jr. Member
Jr. Member

28 nov 2017, 16:43

Goedemiddag mede lotgenoten.

Ik ben na lange tijd sukkelen weer terug bij af.
Al eens eerder een zenuwblokkade laten uitvoeren, plus 2 keer hernia operatie.
Nu is er wederom een hernia te zien, maar ook littekenweefsel, dit laatste veroorzaakt mijn hevige pijnen, zo erg dat normaal lopen en bewegen, oa bukken geen fijn iets meer is.
Ik ben als de dood voor de prikken in mijn rug, moet dus weer een proefbehandeling vooraf de zenuwblokkade zal worden gedaan.
En ook zou ik nog kunnen proberen om een tens kastje aan te schaffen.
Wie heeft er goede ervaringen met 1 van de 2 keuzes?
Hoe hebben jullie de zenuwblokkades ervaren?
leikew
Newbie
Newbie

24 dec 2017, 15:54

Hoi Doortje.
Ik weet wat je door maakt en ik heb ook 2 x kort een pijnblokkade gehad die maar kortstondig werkten. Bij de derde blokkade heb ik zoveel pijn gehad bij het zetten van de prik, omdat ze waarschijnlijk de zenuw geraakt hebben, dat ik besloten heb om nooit meer zo'n prik te laten nemen. Trouwens deze heeft nog geen week geholpen.
Ik heb 3 herniaoperatie gehad en bij de laatste hebben ze de tussenschijf verwijdert en L4-L5 vastgezet dmv een spondylodese en ben van de meeste pijn en vooral in mijn been af.
Helaas hebben alle operatie niet geholpen en ben volgepompt met Oxicodon (2x sterker als morfine) en zit nu op 160 mg per dag en nu zelfs Methadon erbij, maar die ga ik gebruiken om af te bouwen, want ik heb waarschijnlijk een oplossing gevonden voor de pijnen en gebruik van minder pijnstillers.
Ik ben vorige week bij een nieuwe pijnbestrijder geweest namelijk het Radboud ziekenhuis de afdeling Dekkerswald. Daar ben ik onderzocht voor het plaatsen van een tens kastje, maar kreeg te horen dat dit geen oplossong is en waarschijnlijk door de littekenweefsel niet of niet goed zal werken. Ze hebben me wel een super goed advies gegeven om bij het Rughuis langs te gaan en daar kunnen ze me zeker voor een deel van de pijn afhelpen, genezen of geheel pijnloos zal voor ons niet gaan.
Ik ben deze week al geweest, omdat ze bijna geen wachtlijst hebben, en heb een goed gesprek gehad en denk dat ze mij wel kunnen helpen. Het is een zeer zwaar traject en behandeling maar ik ben er zeker van dat ze kunnen helpen.
Ben al 3 jaar zonder een dag pijn en wil er zo snel mogelijk van af (of een groot deel) en die gore tabletten ben ik ook zat, ben de hele dag suf kan niet uit mijn woorden komen en mijn sociaal leven is totaal verdwenen. Ook heb ik ontslag gehad, omdat ik mijn werk niet meer kan doen enz... Heb wel zeer veel steun aan mijn vrouw.

Nou ik begin dit jaar nog met de behandeling op 27 december en kijk er naar uit, daarna op 3,4,8 en 9 januari nog meer intakes en dan wordt er een schema op 9 januari gemaakt die volledig op mij is ingesteld. De behandeling duurt minimaal 19 weken en 3 x per week, dus een pittige maar hopelijk werkende behandeling om in ieder geval van de pijn af te komen en de pillen. Je wordt daar lichamelijk en geestelijk begeleid, dus ook ondersteuning voor mij bij het afkicken van die troep.

Beste Doortje ik hoop dat je hier iets aan hebt en ik zou zeggen ga even kijken bij op de site en misschien kunnen ze iets voor je doen en de behandeling valt onder het basispakket van elke verzekering. Dus het Rughuis, ze hebben 4 vestigingen in Nederland.

Voor mij is dit de laatste mogelijkheid, als dit niet werkt dan ben ik aangewezen op pijnstillers de rest van mijn leven.

met vriendelijk groet,
Leo
Doortje1965
Jr. Member
Jr. Member

28 dec 2017, 21:58

Hallo Leo,

Goh wat een lijdensweg.
De tens heb ik inmiddels in gebruik, het geeft iets verlichting omdat de "kriebel" wel een fijn gevoel is en dan gaan de gedachten even daarop focussen.
En ook had ik cannabis olie gebruikt, maar dat heeft niets geholpen, denk zelfs dat deze niet puur was, achteraf...ook daar kun je niet iedereen in vertrouwen.
De oxycodon dan maar omhoog en elke beweging voorzichtig doen.
Ik ga toch nog een gesprek aan met een anesthesist  ergens in Januari, want de behandeling schijnt anders te zijn dan die ik gehad heb in 2012....maar daar twijfel ik ook nog over hoor, of dit zo is....er moet echt overredingskracht bijkomen, wil ik de stap durven te zetten om nog een keer voor een blokkade te gaan.
Racz  behandeling gaan ze dan doen, maar het lijkt echt op wat ik al eerder heb gehad.
Ze willen zo het littekenweefsel los maken.
Ja ik vind het best eng, maar er zal iets moeten gaan gebeuren zo kan en wil ik ook niet verder.
Ik ga zeker even op zoek naar die rughuis.
Bedankt en ik wens je een heel fijne jaarwisseling.

Mvg,
Doortje
leikew
Newbie
Newbie

01 jan 2018, 17:51

Hoi Doortje.
Ik zal je op de hoogte houden van de therapie die ik ga doen en wens je veel succes met jouw behandeling. Ik wens je ook een gezond en pijnvrij 2018 toe.

Groetjes
Leo
Doortje1965
Jr. Member
Jr. Member

22 jul 2018, 08:39

Goedemorgen Leo,

Ik hoop dat jij nog op dit forum terecht kan, deze lag er helaas veel te lang uit, ik had al bijna de moed opgegeven, maar ben zo blij dat alle verhalen bewaard zijn gebleven.
Hoe is het nu met jou?

Zoals ik al vertelde, was ik aan het tens kastje gekoppeld, dit gaf toch wel fijne prikkels door.
Na de proef heb ik deze daarom gehouden.
Helaas kwam er nog oxycodon bij, want de pijn was echt ondraaglijk.
Nog meer nare bijverschijnselen, dus toch de afspraak met de pijnpoli gemaakt, nog één keer een goed gesprek met deze arts. (anesthesist)
Deze vertelde heel eerlijk, dat ook prikken geen enkele verbetering zal geven en ik zelfs dan om de 6 weken terug moest komen...auw))) nou daar zat ik, hij en de verzekeraar zeker niet op te wachten.
Er is bij mij dus best veel aan de hand, jammer dat ik zelf niet even naar binnen kan kijken, om het zelf even recht te leggen.
Zo voelt het, de zenuwen en spieren liggen in de knoop, luchtbellen, het rolt weg, maar niet ver genoeg....zo irritant, maar vooral pijnlijk.

Hoe is het nu vandaag....
Het is een stuk beter met mij, heb weer zin in leuke dingen.
Wat is er dan gebeurt...
Ik ben geen opgever, dus heb iets gedaan aan mijn overgewicht, toch een fysiotherapeut opgezocht die met een andere methode bezig is, rustige bewegingen van het hele lijf (lees skelet) Geen buikspieren, maar meer met de beenspieren en het lichaamsgewicht verplaatsen bij het opstaan en gaan zitten (moeilijk uitleggen)
Al met al, de tens er af en toe nog bij, minder pijn medicatie, toch weer bewegen, dmv wandelen met een stok, ben ik wat mobieler geworden.
Het naar bed gaan is nog steeds een ramp, voorzichtig gaan liggen, niks doen, heel lang wachten tot er volledige ontspanning is van alles spieren, pas dan...kan ik draaien.

Fijne dag
Doortje
Plaats reactie