Woorden met vriend omdat ik een vriendin wil helpen

Relaties, seksualiteit, verlies, werk, sociaal etc
Gesloten
Pareltje
Jr. Member
Jr. Member

22 mar 2007, 20:19

Ik zit even met iets raars. Ik heb een vriendin die er altijd voor me is, nu is ze vandaag volledig ingestort en bij de huisarts geweest. Ze heeft kalmeringstabletten en AD gekregen en haar maan moet haar pillen bewaren omdat ze bang zijn dat ze iets raars gaat doen. Nu vraagt zij mij of ik zaterdag een bakkie wil komen doen, haar man is werken en ze heeft steun nodig. Tuurlijk kom ik na het open huis dat we hebben ga ik er meteen heen.

Vervolgens krijg ik dus woorden met mijn vriend dat ik snel problemen naar me toe trek en omdat ik zelf niet goed in mijn vel zit( ben depresief) ik haar beter niet kan helpen. Ik vind het onzin want het gaat ten eerste veel beter met mij en ten tweede is het mijn vriendin en wil ik haar helpen waar ik kan.

Voelt nu alsof ik moet kiezen of zo. Ik snap zijn bezorgdheid en omdat mijn vriend vaak telerugesteld is vertrouwd hij niet snel vrienden toe in zijn leven. Ik ga haar hoe dan ook helpen maar voel me nu toch enigzins lullig. Stelt mijn vriend zich nu aan of moet ik meer rekening houden met hem?
Liefs Pareltje
Invisible
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

22 mar 2007, 22:11

hoi pareltje

als ik het zo lees,stelt je vriend zich niet aan,maar hoef jij ook niet meer rekening met hem te houden
ik denk namelijk dat het bij jouw vriend de bezorgdheid bij jou is.
het feit dat je niet lekker in je vel zit,kan natuurlijk ieder ander probleem er voor zorgen dat het met jouw minder zal gaan,omdat je het je eigen aan gaat trekken.en ik denk dat jouw vriend er bang voor is dat dit bij jouw gebeurt.
dat jij jouw vriendin wil steunen is heel normaal en zou ik ook gedaan hebben(doe ik trouwens ook,hoe moeilijk ik het zelf ook heb op dit moment).
wat ik als advies kan geven;praat met je vriend hierover,en leg hem uit waarom je er voor haar wil zijn.
vraag aan hem waarom hij dit niet ziet zitten.......en probeer samen tot een oplossing te komen...
in dit soort situaties is het heel erg belangrijk om met elkaar te praten over de gevoelens/emoties die er zijn......

ik hoop dat je hier iets aan hebt,en wens je heel veel sterkte met je vriendin en vriend,

groetjes
cindy
Bloemetje
Newbie
Newbie

22 mar 2007, 22:12

Hallo Pareltje,

Ik snap dat je vriend bezorgd om je is, en dat zou mijn vriend ook bij mij zijn in zo'n situatie.
Maar je vriendin heeft toch steun en begrip nodig, en van wie kan ze dat nou beter krijgen dan van iemand die haar snapt en begrijpt.
Probeer het er gewoon rustig met je vriend over te praten zonder dat het uitloopt op ruzie.
En uit te leggen dat het voor die vriendin heel veel betekend als jij een bakkie komt doen!

Liefs, Bloemetje :wub:
Pareltje
Jr. Member
Jr. Member

23 mar 2007, 11:34

Nou ik heb een heel goed gesprek met mijn vriend gehad. Hij is inderdaad gewoon bezorgd, snapt echt wel dat ik die vriendin wil helpen maar hij kent mij ook goed genoeg om te weten dat ik me snel dingen aantrek. Het is goed uitgepraat en mijn vriendin heb ik vandaag gesproken en is door de medicatie stuk rustiger. Ga morgen gewoon bakkie doen bij haar en hoop dat ik haar kan steunen
Liefs Pareltje
Bloemetje
Newbie
Newbie

23 mar 2007, 12:59

Fijn dat je het hebt kunnen uitpraten met je vriend.
Veel sterkte en natuurlijk plezier bij je vriendin! :smile:
Johan
Jr. Member
Jr. Member

23 mar 2007, 14:01

Och Pareltje, ik begrijp je vriend ergens ook wel hoor. Sander kan ook zo zijn, zo lekker overbezorgd.
Als ik wil gaan sporten, dat hij honderd keer vraagt of het nu wel verstandig is en of dat nu ?cht niet ver vermoeiend is.... :err:

Je moet je maar realiseren hoe lief het bedoeld is, en dat hij niet zo bezorgd zou zijn als hij niet van je zou houden! :wink:
Pareltje
Jr. Member
Jr. Member

23 mar 2007, 15:39

Hoi Johan,

Ja zie het nu ook als bezirgdheid we hebben echt een goed gesprek gehad. Heb ook gezegd dat als hij vind dat ik te ver in haar problemen meega ik wil dat hij me dat laat weten want ik ken mezelf ook wel een beetje:rolleyes:

Vind zijn bezorgdheid ook vreselijk lief en weet zeker dat hij super veel van me houd) en ik van hem natuurlijk' zat me net nog te bedenken hoe verliefd een mens na anderhalf jaar nog kan zijn hihihih lijk af ent oe wel een puber

Gelukkig is mijn vriendin door de medicatie al een stuk rustiger en kan ze beter nadenken dus ga haar gewoon even gezeldschap houden morgen
Liefs Pareltje
Invisible
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

23 mar 2007, 21:50

hoi pareltje

fijn om te horen dat alles weer opgelost is

groetjes
cindy
Gesloten