Mijn partner is transgender

Relaties, seksualiteit, verlies, werk, sociaal etc
Plaats reactie
Herfstzon44
Newbie
Newbie

02 sep 2015, 11:20

Hallo allemaal,
Ik was op zoek naar een forum waar ik mijn ei kwijt kan zeg maar en dit was zo`n beetje het enige wat ik vond.
Wat ik zoek is erkenning en het liefst iemand die het zelfde meemaakt als ik of in dezelfde situatie zit als mijn partner.
Mijn vrouw en ik zijn nu enkele jaren gelukkig getrouwd en wat ik vanaf het begin al wist is dat zij zich niet prettig voelt in ''deze jas'', dus m.a.w. ze is een vrouw aan de buitenkant maar de binnenkant voelt als man. Voor mij is het nooit geen probleem geweest en ze zei ook steeds dat het zo goed was want ik accepteerde haar nou eenmaal hoe ze was. Bij mij gaat het hoofdzakelijk om het karakter en ik ken geen lievere, eerlijke vrouw als zij. Begin dit jaar ging het wat stroef tussen ons en kwam voor mij totaal out the bleu dat ze toch voor volledige transformatie wou gaan.
Ergens verbaasde het me toch niet alleen de timing was niet zo gepast zeg maar. Ik ben daar heel wat weken door van slag geweest omdat ik altijd dacht het zo goed was voor haar en nu ineens dit.
Ik hoorde dat je dan ook een soort van rouwproces in gaat en dat klopte wel, ik had het er best moeilijk mee want ik moest mezelf dan gaan zien als hetero. Daar kwam het uiteindelijk dan wel op neer. Enfin er gingen heel wat maanden voorbij en het moest ook wel dalen. Inmiddels voelt het voor mij goed en ook al gaat de buitenkant veranderen, zij of hij blijft qua karakter het zelfde. Het wordt trouwens nog mooier merk ik. Ik kan er met familie best goed over praten maar ik mis toch wel herkenning. Dus ik dacht ik ga hier een stukje schrijven want ik ben niet de enige die in deze situatie zit of het van nabij meemaakt. Dus wie weet. Verder heb ik over genderdysphorie hier niets gevonden helaas.
Mike
Administrator
Administrator

02 sep 2015, 20:34

Ik heb een oproepje op Twitter voor je geplaatst om wat extra aandacht voor jouw bericht te geven.
Welkom op het Lotgenotenforum! Aangezien wij geheel vernieuwd zijn, kan het soms gebeuren dat er onderwerpen nog niet op de juiste plaats staan.

De huisregel, informatie voor oproepjes etc kun je HIER vinden.
Plaats reactie