sexsueelmisbruik door eigen broer

Relaties, seksualiteit, verlies, werk, sociaal etc
Gesloten
lana25
Newbie
Newbie

08 okt 2012, 10:26

beste lotgenoten

de titel zegt het al,,,,,

Er over hebben is moeilijk , vooral als niemand je geloofd.

Ik was 5 jaar toen het begon en het eindigde net voor me 14e verjaardag doordat ik hulp bij me mentor had gezocht , en me ouders werden ingelicht...

Angst en verdriet en depressies en stemmen in me hoofd.

Na deze dag is niks meer normaal gebleven ,

week lang heeft hij hoofdpijn gehad , en toen ging hij praten met me ouders,,,

en hij zei dat het was gebeurd maar dat ik er in mee stemde,,,,

ik wou dat alles weer normaal was , en dat ik verder kon met alles en dat het vanaf dat moment gestopt was

dus ik zei ja,,,, , hoe dom kon ik zijn,,,

Maar helaas vele jaren veder is de band met me broer en me moeder behoorlijk verslechterd

me broer is me moeder haar lieveling , als het aan haar had gelegen was er geen 2e gekomen.

ik ben nu sinds kort moeder , maar ik heb moeite met sommige dingen te doen , omdat het dan aan me verleden doet denken.

ik zit in therapie , sinds ik met me partner ben samen gaan wonen , want hij en zijn fam geloofd me wel , en heb steun aan hun...

Op een gegeven moment zou ik langs komen , en ik had afgesproken dat ik met me zoon kwam , en dat me moeder alleen zou zijn , pa aan het werk ,en broer er absoluut niet aanwezig was

hellaaas ze bedriegde me , hij was er wel , en ben door gereden en gebeld dat ik niet kwam.

sinds dien geen of nauwlijks contact met haar , ik heb het gehad met dr,,,,

vorige week , toen heeft me vriend met hun gepraat over alles , en ook verteld dat hij alles weet , en dat ze p moesten houden na een paar keer gezegd gehad te hebben dat het ook mijn schuld was , wat er is gebeurd....

ik ben moe en kan het niet meer , om voor mijn gevoel elke keer te vechten voor dat ik de waarheid heb gesprokenn ,

want ze willen er niet aan geloven

en ben nu zelfs op een punt gekomen dat ik klaar ben met me ouders ,

ik heb geen zin om die confertatie nog een keer met hun en hij aan te gaan , want dat eindigd op ruzie ,en als nog op afscheid van me ouders

terwijl er bewijs is geweest , en helaas is het nu vernietigd door de bevalling,,,,,

maar dat wist ik pas achteraf , dus lichamelijk letsel om zo maar te zeggen is niet met 100%zekkerheid te zeggen

alleen geestelijk PTTS en depressie....

het zal altijd mijn woord tegen het zijnde blijven....

EN dan wordt er ook nog gevraagd of ik ooit met hem de strijdbijl wil begraven?? hmm
jasmine
Full Member
Full Member

27 okt 2012, 13:44

hallo Lana 25,

wat een vreselijke tijd heb je meegemaakt en dan nog zie je dat je broer de lieveling van je moeder is, dat moet heel veel pijn doen. Als je moeder je broer blijft geloven zul je aftijd aan het korste eindje blijven trekken, het is hun woord tegen het jouwe. Ik ben zelf ook misbruikt, geestelijk dan maar de sporen blijven, daarom zou ik zeggen, ga er met je huisarts over praten en als je hulp krijgt kun je makkelijker terug op de rails komen. Maar kijk goed uit bij wie je onder behandeling gaat, ik heb zelf jaren en jaren gezocht voor ik de goede had want het heeft een grote impackt in je leven gehad. Probeer de rest van de familie een beetje op afstand te houden want jij en je eigen kringetje zijn het allerbelangrijkste voor je. Ik hoop dat je snel goede hulp kunt krijgen en wens je veel kracht en sterkte,

groetjes Jasmine
keep hope alive.
lana25
Newbie
Newbie

28 okt 2012, 05:25

Ik probeer nu telkens een band met me vader te krijgen

Het gevoel dt zei me eigenlijk niet gewild had , dat doet zeer , en ook van haar uit dat
Me bij wijze van altijd kwadelijk neemt dat ik er ben

Ik kan meer met me schoonmoeder over weg en vertouw haar meer dan me eigen moedes

En ja dat is wel fijn , dat ik toch wel een "moeder" nog heb

Therapie heb ik ook,,,voor mijn gevoel helpt het niet,,,en de medicatie oook niet

Tot andere mening van anderen,,,,,
Invisible
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

28 okt 2012, 11:46

hoi lana,

ik begrijp heel goed hoe je je voelt.het niet gelooft worden en je steeds maar weer te moeten verantwoorden.
zelf heb ik ook in deze situatie gezeten met mijn familie,ik ben namelijk misbruikt door mijn opa.
op het moment dat ik dat bekend maakte kreeg ik verwijten als; je zal het wel lekker gevonden hebben....
niemand van mijn familie geloofde me,en heb hierdoor dan ook geen contact meer met de familie nu voor zo'n 18 jaar.
ik heb daar veel moeite mee gehad,maar nu is het voor mij goed zo.
ik kan weer contact krijgen met de familie op voorwaarde dat ik ga zeggen dat ik alles gelogen heb,zolang ik dit niet doet willen ze me ook niet meer zien.

wat ik heel goed van jou vindt is dat je in therapie bent gegaan om hierboven op te komen.
zelf loop ik nu voor de 2de keer bij een psygiater dit omdat ik niet alles goed had verwerkt (en nog andere dingen) waardoor ik nu ptss heb.
belangrijk voor jou is,is dat je gaat kiezen voor je zelf en je gezin.
jouw moeder dit zo reageert dat klopt echt niet,en persoonlijk zou ik hier geen band meer mee willen hebben.
maar nogmaals...kies voor je zelf en stop je energie in jezelf,je gezin en de mensen die jouw energie verdienen..

groetjes Invisible
lana25
Newbie
Newbie

28 okt 2012, 16:28

Dankje wel voor jullie lieve reacties

ik begrijp niet dat fam leden zeggen / dat we het gelogen hebben / verzonnen hebben

Of ook in mijn geval van dat het in hun kop zit van dat het van beide kanten kwam

mijn pysholoog zei dat het misschienn te pijnlelijk is om het te erkennen en om hun zelf tegen de pijn te beschermen om dit dan maar te geloven en telkens te zeggen ,

Me partner die wil graag dat onze zoon een opa heeft , want hij heeft er nog maar

En dat vind hij heel belangrijk omdat mee te mogen maken , maar als ze bellen dan heeft zei niet veel te zeggen , meer nieuwschierig van wat wij dagelijks te doen hebben en telkens als ze beld of wij die kant oop gaat dr mobiele telefoon,,,raar ja vind ik ook

Ze dwongen mij om hem een geboorte kaartje te sturen van de geboorte van onze zoon , en dat hebben we niet gedaan , ze ging zelf zo ver heen van dat zei het kaartje enz wel wou betalen

me pa die weet niet alles wat zijn vrouw en haar zoon mij hebben aangedaan

en mocht ik er ooit over beginnen is het allemaal niet waar , zuig ik het weer volgens hen uit me duim

en volgens hen wil hij nu contact met mij , en ik geloof er helemaal niks van ,want me moeder die keek weg toen me pa dat zei

me vader heeft niet eens alles in de gaten van wat er allemaal gaande is
jasmine
Full Member
Full Member

29 okt 2012, 12:49

Hoi Lana25,

:wink:je zit in een moeilijke situatie want je weet niet wat je vader allemaal weet en wat ze hem verteld hebben jij staat er alleen voor in dit geval. Je bent in therapie zeg je, dat is al heel goed maar blijf dicht bij jezelf. Bij elke stap die je doet moet je denken , ga ik niet over mijn lijn want daar krijg je spijt van. Je hebt een leuk gezinnetje en dat is het allervoornaamste en probeer boven opmerkingen te staan. Jij bent de enige die het weet en verder niemand Laat wat je hebt opgebouwd steeds naar boven komen want jij hebt er energie ingestoken en jij bent er doorheen gegaan en dat is niet makkelijk . laat niet omvallen doorwat jezelf hebt opgebouwd . Ik wens je heel veel sterkte en laat je niet klein krijgen,

groetjes Jasmine
keep hope alive.
lana25
Newbie
Newbie

29 okt 2012, 13:27

Door de geboorte van me kindje , ben ik sterker geworden , met de zin van , ik zeg waar het op staat

Maar tot op een zekkere hoogte....

En dan kan ik niet verder,,altans niet als ik alleen ben , maar als ik weet dat me partner bij me in de buurt is / achter me staat , dan durf ik het misschien wel aan

Om hen te zeggen dat ze de dingen zien willen hoe ze hetb willen zien

Mijn moeder die leeft in haar eigen wereld , wat er is gebeurd van die bedrijging van haar en me broer is er volgens haar nooit geweest

Ik was net zwanger , dwong ze me het tegen me broer te zeggen , maar we waren de 3 maanden nog niet voor bij , op haar comando heb ik het maar verteld tegen de afspraken in van mij en me partner

en die avond dat zei en me broer mij hebben bedreigd is volgens haar ook niet gebeurd , ze draaid de dingen dan letterlijk en verguurlijk om

dat ze me in die tijd had gesmeekt , wat niet zo is,,,
en dan ook nog later het lef hebben van jullie klein kind voelt niet als mijn kleinkind omdat ik dr niet zo vaak zie hmmmm , waar haal je het lef van daan zou ik maar zeggen...
Gesloten