Borderline en eenzaamheid

Zaken die niet onder de andere forums passen, lees en plaats je hier
Plaats reactie
spacemonkey
Newbie
Newbie

03 jun 2016, 10:37

Hallo, ik ben Richard, 60jr. en ik heb in 2001 de diagnose borderline gekregen. In 2011 kwamen daar nog andere bipolaire stoornissen bij (!). Ik verlang er enorm naar om in contact te komen met jongens en mannen die ook een bipolaire stoornis hebben, maar ik kan ze niet vinden! Deels omdat ik me vaak niet begrepen voel en deels ook omdat ik best eenzaam. Ik wil juist in contact komen met jongens/mannen omdat ik weet dat er minder mannen zijn met borderline dan vrouwen.
Ik hoop dat er jongens en mannen reageren.
Lot70
Newbie
Newbie

06 jun 2016, 10:17

Hey Richard,

Ik heb zelf geen van beide, maar ben partner van.

Ik neem aan dat je nog af en toe een gesprek hebt met de Psycholoog / psychiater. Je zou de hen vraag kunnen stellen om deel te nemen aan een therapie (praat) groep. Dan kan je vanuit daar misschien contact leggen/onderhoud met lotgenoten met wie je een klik hebt.

Daarnaast zou je kunnen kijken op :
https://www.heinpragt.com/liefde/border ... laties.php

Dit is een online praatgroep van lotgenoten en betrokkenen uit hun directe omgeving.
Als je een bericht post wordt deze eerst gecontroleerd door een beheerder, hierdoor worden scheldpartijen en ernstige verwijtingen en verwensingen geblocked. Hierdoor kan het even duren alvorens je reactie zichtbaar is op de site.
Ik vond het een prettige site.

Succes.

Grtz. Lot70
Lot70
Newbie
Newbie

08 jun 2016, 09:24

Beste Richard,

Ik ben zelf geen BL-er/BPS, maar partner van.

Als je een van beiden of beiden hebt, heb je (denk ik) ook nog af en toe een status gesprek(je) met een psycholoog of psychiater.
Je kan bij hen aangeven dat je graag in een praatgroep deel zou willen nemen. Kan je vanaf daar verder kijken.

Succes.
Lot70
Lot70
Newbie
Newbie

10 jun 2016, 10:24

Richard,

Ik had gereageerd met een link in de tekst, maar deze is volgens mij verwijderd.
Wat ik overigens belachelijk vind want we zijn hier om elkaar te helpen.

hier zitten mensen met BL en mensen uit de omgeveing met BL die met elkaar over de problemen praten

Dus beheerder laat dit bericht gewoon in tact.
Mike
Administrator
Administrator

11 jun 2016, 21:00

Ik heb inderdaad de link verwijderd, zojuist voor de 3de maal. Je bent bij het lid worden akkoord gegaan met onze huisregels, daar staat duidelijk vermeld dat er geen links geplaatst mogen worden zonder overleg.

Mensen die hier een vraag stellen doen dat niet om vervolgens weer naar een ander forum gestuurd te worden, ze vragen hier om een antwoord.
Geen probleem als je het hier niet eens mee bent, maar dan verzoek ik je toch vriendelijk om of je te houden aan de regels of om elders aktief te zijn.
Welkom op het Lotgenotenforum! Aangezien wij geheel vernieuwd zijn, kan het soms gebeuren dat er onderwerpen nog niet op de juiste plaats staan.

De huisregel, informatie voor oproepjes etc kun je HIER vinden.
Lot70
Newbie
Newbie

13 jun 2016, 09:22

Richard,

Ik wens je veel succes hier op dit forum.
:mad:
atreyu
Newbie
Newbie

16 jun 2016, 15:52

Hey ik ben een jongen met borderline, je mag mij altijd een pb sturen
Plaats reactie