Weet niet wat te doen

Zaken die niet onder de andere forums passen, lees en plaats je hier
Plaats reactie
Marretjuhh
Newbie
Newbie

29 apr 2016, 11:36

Vier jaar geleden onmoette ik mijn huidige vriendin. Ik zat toen nog in een relatie van 6 jaar en woonde samen, maar die liep alles behalve goed. Met haar klikte het gelijk, was een goede vriendin voor me, en kon mijn ei bij haar kwijt. Ze was begripvol en kon goed luisteren, ook hadden we veel lol samen.
Langzaam maar zeker ging ik meer voor haar voelen dan de bedoeling was. Ik zat nog in een relatie en zij was hetero, dus kans maken deed ik sowieso al niet dacht ik.
Mijn toenmalige vriendin en ik kregen veel ruzie, die over het algemeen om haar draaide, ze vertrouwde haar niet en vond haar sluw en vals. Ik werd daar boos om en zag dat toendertijd niet.
Nu blijkt dat ze al die tijd gelijk heeft gehad.
We gingen als vrienden uit elkaar, zij en haar ouders hebben me geholpen bij het verbouwen van mijn nieuwe huisje.
Allemaal heel harmonieus en gezellig.

In de tussentijd groeide ik en mijn vriendin meer naar elkaar toe, maar ik dacht nog steeds dit wordt niks. Terwijl ze wel met me ging flirten enzovoort. Dat gaf mij hoop dat het toch wel wat zou kunnen worden. Na een jaar werd dat ook zo, en ik was in de wolken. Ik was helemaal tot over mijn oren verliefd. We hadden het ook heel leuk en gezellig samen.

Na een jaar begonnen de dingen een beetje te veranderen. Ze ging jaloers doen, vond het niet leuk dat ik op goede voet was met mijn ex en dat we nog bij elkaar over de vloer kwamen.
Ik heb toen het contact met mijn ex verbroken met het excuus dat ik geen contact meer wou. Terwijl dat helemaal niet waar was. Ik heb daar nog steeds heel veel spijt van, maar gedane zaken nemen geen keer.

Ook als ik met mijn beste vriendin op stap ging of naar mijn familie deed ze heel raar.
Dat vond ze niet leuk, en kreeg ik naar mijn hoofd geslingerd dat ik haar niet belangrijk vond en dat anderen belangrijker waren.
Ik dacht er toen nog niet zo heel veel over en wuifde het weg. Ik hield van dr en wou dr niet kwijt.

Als we samen waren en zijn is het opzich wel gezellig, maar zodra ik naar huis ga slaat ze om.
Het lijkt wel alsof er een knop om gaat.
Ze vind het niet leuk als ik met anderen praat of weg ga..
Ze wil me het liefst 24/7 aan de telefoon hebben..
Denkt dat ik vreemd ga.
Wil me isoleren.
Ik moet bij ieder woord dat ik zeg nadenken of het wel goed valt. En alles ligt altijd aan mij.
Als ik nee zeg, voelt ze zich gelijk afgewezen.

Ik mag niks doen zonder haar, wil overal bij zijn. Zij wil mijn onverdeelde aandacht en niemand anders mag mijn aandacht.

Ik ben gaan lezen over narcisme en zij past perfect in het plaatje. En daar schrok ik van.

We zijn nu 3 jaar verder en ik ben op... ze vreet mijn energie..
Ik wil ermee stoppen, maar om de een of andere reden krijg ik het niet uit mijn mond. Als ik het wil doen lijkt het wel alsof mijn keel dichtgeknepen wordt en ik de woorden er niet uit krijg. Alsof ik bang ben voor haar en haar reactie. Bang om verwijten naar mijn hoofd te krijgen. Omdat toch altijd alles mijn schuld is.

Ik weet niet meer wat te doen.
Ik wil en kan zo niet verder leven.
Samick
Global Moderator
Global Moderator

01 mei 2016, 22:02

Dit valt niet mee.
Ik herken er wel veel van. Mijn ex man is ook voor een deel zo geweest.
Hij probeerde mij te isoleren. Ik mocht niets meer.
Uiteindelijk ging hij steeds verder en verder. Kreeg verwijten naar me toe.
Als er iets gebeurde was het altijd mijn schuld.
Op het laatste kreeg ik te horen dat als ik bij hem weg zou gaan hij tegen een boom zou rijden. En dat dat ook mijn schuld zou zijn.
Dit ging van kwaad tot erger.

Ik kan me voorstellen dat je op bent. Als je jezelf terug wilt moet je toch de knoop doorhakken. Eventueel eerst met anderen bespreken. Kijken of ze je helpen kunnen. Misschien in bijzijn van anderen het vertellen.

Mijn ex ging zover dat hij geweld en agressie heeft gebruikt. Daardoor ben ik tijdelijk in een blijf van me lijf geweest.

Ik denk dat het goed is dat je eerlijk bent. Vooral voor jezelf. Dit vreet je steeds verder op.
Heb je misschien nog ouders? Die kunnen je misschien helpen? Of haar ouders?

Wat je ook kunt doen. Afspraak maken met een huisarts. Of maatschappelijk werk.
Kijken of je het samen kunt oplossen. Hulp zoeken. Dit kan samen maar ook alleen.

Sterkte. Ik hoop dat je eerlijk voor jezelf kunt zijn. En jezelf niet laat opvreten.
Lot-genot :)
Newbie
Newbie

14 mei 2016, 16:33

Lastig, misschien kunnen jullie samen naar systeem therapie gaan ?
Dan hoef je haar niet gelijk te zeggen dat je uit elkaar wilt maar samen met haar aan jullie aan je relatie wilt werken.
Dat moet toch een stuk makkelijker bij haar aan te kaarten zijn dan de relatie verbreken. Het is ook heel logisch dat het voor jou erg moeilijk is om er een punt achter te zetten omdat dit nou juist is waar zei tot in het extreme tegen aan het vechten is.
Misschien dat er dankzij therapie dan toch nog een mogelijkheid voor jullie is en anders toch uit elkaar maar dan sta jij er niet zo alleen voor.
Marretjuhh
Newbie
Newbie

22 mei 2016, 09:24

Ook bij mij wordt er gedreigd dat ze zichzelf tegen een boom aanrijdt en ga zo maar door...
Therapie is geen optie, dat weigert ze...
Wat met haar is immers niks aan ze hand...
Iedereen is gek behalve zij.
Samick
Global Moderator
Global Moderator

22 mei 2016, 16:17

Klopt helemaal wat je schrijft.
Zij leeft met de waan dat er niks mis is met haar. Dat ze perfect is. Niks ligt aan haar.
Dit zal ook niet zomaar veranderen.

Wat je zou kunnen doen is een afspraak bij de huisarts. Dit kan buiten haar weten om.
Een huisarts heeft zwijgplicht. Leg het voor. Kijk wat die voor jou kan betekenen.
Je kunt bijvoorbeeld zeggen dat je moet werken... of even weg moet. Of even naar de winkel of iets dergelijks.
En anders blijft er weinig keuze over.

Onthoud goed dat je die persoon echt niet kunt veranderen. Die persoon leeft met de waan dat hij/zij het goed heeft. Iedereen is gek, behalve die persoon.
Op den duur kan dit van kwaad tot erger gaan.

Hebben jullie ook vrienden? Misschien kun je die op de hoogte brengen. Bij mij zeiden echte vrienden op een gegeven moment, dit houd jij niet vol. Dit komt niet goed met jou. Echt niet. Je moet echt hulp zoeken. Je moet voor jezelf gaan kiezen. Dit heb ik uiteindelijk wel gedaan. En ik ben nog elke dag blij dat ik dat gedaan heb.
Mijn ex heeft inmiddels 4 huwelijken achter de rug. De 5e is er nu.
Al deze huwelijken zijn stuk gelopen. Omdat hij narcistisch was. Dat hij in zijn eigen wereld leefde. Dat hij na een tijdje geweld/agressie gebruiken ging.

Ik hoop echt dat je er uit komt.
Marretjuhh
Newbie
Newbie

03 jun 2016, 17:57

Ik heb vrienden, zij niet.
Volgens haar heeft iedereen een hekel aan dr.
Wat enigszins ook wel klopt, ze kan alleen maar mopperen en niks is goed. Iedereen heeft de schuld van haar problemen, terwijl zij de grootste oorzaak is.
Als ik met 1 van mijn vrienden af spreek, is ze gepikeerd en heb ik geen interesse en aandacht meer voor haar.
Zij verwacht dat ik 24/7 met haar bezig ben.
Ik zei altijd ik laat me niet als stront behandelen, maar ondertussen zit ik er al bijna 3 jaar in, en ben ik te laf om de knoop door te hakken.
Samick
Global Moderator
Global Moderator

05 jun 2016, 21:56

Moeilijke situatie waar je in zit.

Ik lees onderaan je reactie dat je jezelf te laf vind. Dat moet je niet vinden.
Jij wilt er uit halen wat er in zit. Je wilt het met haar proberen.
Maar je hebt het geprobeerd. Je hebt aangegeven dat je hulp wilt. Zij wil dit niet.

Dit gaat van kwaad tot erger. Maar jij mag niet afspreken met vriendinnen.
Kun je niet via social media contacten leggen met vriendinnen.
Whatsapp kun je wissen. Facebook privé berichten kun je ook wissen.

Er moet toch een manier zijn om het naar buiten te brengen. En dan in de goeie zin van het woord.
Dat je hulp krijgt. Dat er iets aan de situatie word gedaan.

Zij is ziek in dr hoofd. Kan ze tot op zekere hoogte niks aan doen. Zij ziet het niet. Zij heeft niet door dat ze zo is en doet. Zij denkt dat zij perfect is en dat anderen het fout hebben. Legt altijd alle schuld bij anderen.

Probeer de cirkel te doorbreken. Zeker voor jezelf. Je gaat er aan onderdoor.
Marretjuhh
Newbie
Newbie

08 jun 2016, 16:24

Ik probeer de kracht in mezelf te vinden om ermee te stoppen.
Ben wel langzaam afstand aan het nemen, en meer voor mezelf te kiezen.
Met alles ruzies en discussies als gevolg.

Ik heb zelf HSP en ben dus ook zeer gevoelig voor ruzies en haar gemanipuleer.
Wat het extra moeilijk maakt
Samick
Global Moderator
Global Moderator

08 jun 2016, 22:51

De afstand die je wilt nemen zal zeker voor de nodige ruzies en discussies zorgen.
Zij heeft het gevoel dat je haar in de steek laat. Dat je haar laat staan.
Daar is ze gevoelig voor. Want dat kan in haar beleving niet.
Alles moet om haar draaien. Dit gaat vaak heel heel ver.

HSP. Dat maakt het zeker niet makkelijker. Ik heb ook HSP.
Ruzie en discussie komen minstens 5 keer zo zwaar binnen.
Net als alle dingen die zij zegt en doet.

Weet zij dat je HSP heb/bent?
Marretjuhh
Newbie
Newbie

09 jun 2016, 09:28

Ik heb je pb ontvangen, maar kan geen bericht terug sturen omdat ik nog geen 20 berichten heb geplaatst. :(

Zij weet dat ik HSP ben, maar heeft geen flauw idee wat het inhoudt, en ze doet de moeite ook niet om het te begrijpen.
Want wat ik voel is niet belangrijk.
Marretjuhh
Newbie
Newbie

14 jun 2016, 11:14

Gisteren flinke ruzie gehad. Vannacht werd ik om 3u wakker en mijn whatsapp en sms was overspoeld met berichten. Waarin ze dreigt met zelfmoord. Ze nam afscheid van dr kinderen in een sms naar mij toe.
Ik ben serieus bang dat ze mij zo wat aan zou kunnen doen.
SNC14
Newbie
Newbie

11 jan 2020, 15:04

Hoi allemaal,

Velen onder ons worden geconfronteerd met narcistisch misbruik. In welke vorm dan ook. Of het nu te maken heeft met familie, je relatie, je werk, of vriendschap. Velen onder ons, hebben helaas nog steeds niet door wat er aan de hand is.

Sinds 2 jaar coach ik slachtoffers/survivors van narcistisch misbruik. Uit mijn ruime ervaring (zelf ervaringsdeskundige) en wat ik in mijn praktijk hoor, schrijf ik iedere week een artikel dat een facet van narcistisch misbruik belicht.

Inmiddels staan er 150 artikels op www.stellanovacoaching.be, waaronder vele getuigenissen in de rubriek Van God Los, die jou inzicht en (h)erkenning kunnen geven in je huidige situatie.

Omdat kennis macht is, is het heel belangrijk hierover te lezen.

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben!

Groetjes,

Nancy
Plaats reactie