Sociaal contact, onrust, eetbuien

Zaken die niet onder de andere forums passen, lees en plaats je hier
Liefs
Jr. Member
Jr. Member

17 mar 2015, 22:24

en hoe moet ik dan in vredesnaam aan een liefdevolle vriend of partner komen? je weet zelf hoe moeilijk het is om uberhaupt contacten te leggen/onderhouden, laat staan iets moois met iemand op te bouwen. sorry hoor, dit voelt misschien als een klap in het gezicht en hard naar jou toe, maar de frustratie van het hier zitten komt er een beetje uit. er worden steeds suggesties gedaan die of helemaal niet haalbaar (voor mij) zijn, of van die dingen die ik allang geprobeerd heb en dan kan ik daar weer helemaal tegenin.
je moet zoveel uitleggen en ik snap heus wel dat mensen je niet altijd (meteen kunnen) snappen, maar het frustreert gewoon. ik voel mij gewoon zo alleen staan. en dan heb ik weer zo een behoefte aan een thuis. dat ik na een lange dag als deze kan zeggen: ajuus, ik ga op huus an. en dat je daar dan tot rust kan komen, omdat daar liefde is, warmte, gezelligheid misschien. dat je de dag makkelijker kunt loslaten en ook de dagen wat makkelijk aankan daardoor, omdat je aan het eind van de dag de boel de boel kunt laten!
en misschien is het in theorie ook mogelijk om jezelf dag na dag na dag na dag op te kunnen laden, maar na 31 jaar vind ik het in ieder geval nog altijd verdomd moeilijk
Laatst gewijzigd door Liefs op 17 mar 2015, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefs
Jr. Member
Jr. Member

25 mar 2015, 19:24

@wendy: je moet je inbox (gedeeltelijk) leegmaken, anders kan je geen berichten meer ontvangen (max 10 mag je er opgeslagen hebben)
Liefs
Jr. Member
Jr. Member

08 apr 2015, 13:31

om toch maar even een soort 'einde' of afloop voor dit topic te creeren:

ik ben dus opgenomen.

een psycholoog, een psychiater en een team van zo'n 10 psychiatrisch verpleegkundigen ontfermen zich nu over mij.
ik moet hier blijven totdat ze weten wat ze met mij aanmoeten (in vaktermen: tot er een behandelplan is).

ik vind het te moeilijk om aan te geven hoe het precies gaat. het wisselt, emoties gaan alle kanten uit (van onrust, tot boosheid, verdriet...), je maakt hier veel mee (persoonlijke verhalen, woede-aanvallen, mensen worden binnengebracht die net een zelfmoordpoging gedaan hebben).

maar goed.

tja, wat zal ik zeggen: het is afwachten (?), het ondergaan...

eerst was ik trouwens sceptisch over dat geobserveer van de hulpverleners de hele dag. maar ik moet zeggen, je kunt jezelf niet verbergen (althans, ik niet). ik denk dat ze toch een goed beeld van je kunnen vormen, van hoe je bent, in elkaar zit, hoe je je gedraagt...
want anders rommel ik maar wat aan en is er niemand die mij een beetje in de gaten houdt
Ruurd
Hero Member
Hero Member

09 apr 2015, 00:53

Liefs,ik ben erg blij voor je met dit bericht,hou vol en sterkte groeten Ruurd :smile:slaap1
Leer van gisteren,droom van morgen,en leef vandaag.
Liefs
Jr. Member
Jr. Member

17 apr 2015, 21:03

oke, randpsychotisch is 'the verdict'

kan ik nog wel uitleggen, maar nu even niet, nu moet ik het even laten bezinken

slaap lekker to me
Liefs
Jr. Member
Jr. Member

17 apr 2015, 21:45

ik ben bang.

maar goed. ik zal proberen te gaan slapen. eetbui al achter de rug, dus alleen nog maar een paar uur nodig om de onrust te laten zakken, en dan zal de slaap vanzelf komen... good evening
Liefs
Jr. Member
Jr. Member

18 apr 2015, 21:44

voor iedereen die dit topic nog volgt: het gaat wel weer. heb zelfs zojuist van opgewektheid rondjes gesprongen in mijn kamer.

tja, wat kan ik ervan zeggen. het gaat met vallen en opstaan. ik hoef denk ik niet uit te leggen in welke status ik gisteren was

zijn er mensen die beschermd wonen? en zijn er mensen die ook randpsychotisch zijn (ik vraag mij bij mij echt af of ik dat wel heb, maar daarom is het erover hebben juist fijn).

groetjes
Ruurd
Hero Member
Hero Member

19 apr 2015, 03:17

gefeliciteerd Liefs met je vooruitgang :cool:
Liefs
Jr. Member
Jr. Member

23 apr 2015, 09:39

bedankt Ruurd,
zodra ik weet wat er precies scheelt met mij, post ik dat. ik zou het erg fijn vinden als dat duidelijk was, dan weet je (ik) waar vanuit je verder kunt
Liefs
Jr. Member
Jr. Member

23 apr 2015, 20:33

Zo. ik ga bijna met ontslag en dan krijg ik ambulante begeleiding aan huis. We zullen zien, ik vind het behoorlijk spannend.
wat voor medicatie ik meekrijg, is nog te bezien. het is niet helemaal duidelijk of ik de medicatie echt nodig zal hebben. hulp zeker, maar misschien red ik het zonder medicatie.

wat de randpsychose betreft, daar zijn de meningen over verdeeld. maar dat ik behoorlijk met mijn handen in het haar kan zitten, kwetsbaar ben en goed vast kan lopen in het leven, daar is iedereen (ook ik absoluut) het over eens

ach, het laatste woord is eigenlijk niet gezegd. maar in ieder geval ga ik binnenkort weer naar huis en zal mijn leven er weer anders uit gaan zien
Laatst gewijzigd door Liefs op 23 apr 2015, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Ruurd
Hero Member
Hero Member

24 apr 2015, 02:09

Liefs,proficiat met dit resultaat.Rust en regelmaat zullen zeker hebben bijgedragen in het goede resultaat:laugh:.Sterkte Ruurd
Liefs
Jr. Member
Jr. Member

24 apr 2015, 02:26

zo optimistisch zie ik het zelf eigenlijk niet
InnovatingProfessor²
Newbie
Newbie

24 apr 2015, 09:04

Voor randpsychotische klachten wordt vaak antipsychotica op een lage dosis gegeven. Een randpsychose kan even vervelend zijn als een psychose, vooral de symp. zoals realiteitsbesef blijven intact bij een randpsychose. Een randpsychose heeft een goede of betere prognose t.o. een volledige full blown psychose. Echter kan een randpsychose zich doorzetten naar het toestandsbeeld van een complete psychose, maar dit is zelden het geval. Met een randpsychose kan men nog min of meer functioneren.

CGT (Cognitieve Gedrags Therapie) kan efficiënt ondersteuning bieden bij (rand)psychoses. Dit eventueel met lage dosis medicatie is meestal voldoende. CGT in een actieve stadium van een psychose toepassen is weinig zinvol.

Zelf ook (vroeger) een aantal psychoses & randpsychoses (gehad). Dit in het kader van een manisch-depressieve stoornis bij mij.
Liefs
Jr. Member
Jr. Member

24 apr 2015, 21:32

hoi. bedankt voor je reactie.
ik ga volgende week naar huis en accepteer mijzelf gewoon zoals ik ben, met al mijn onmogelijkheden.
ik ga nergens meer over nadenken (behandeling, medicatie, eventuele diagnose). ik kan het allemaal niet bevatten en het geeft teveel spanning en stress en onzekerheid.
ik heb liever een leven die overzichtelijk is. en dat is het, precies zoals ik mijzelf nu ken.
Ruurd
Hero Member
Hero Member

25 apr 2015, 00:24

Liefs,

Ga zo door,je bent zeker sterker geworden proficiat :cool:.En ik wens je nog veel kracht en tijd toe groeten Ruurd
Plaats reactie