Lythium

Zaken die niet onder de andere forums passen, lees en plaats je hier
Plaats reactie
arual
Newbie
Newbie

27 sep 2014, 11:08

De psych van de ggz heeft het gehad over dat hij wil gaan kijken wat Lythium bij mij doet. Wie heeft ervaring met Lythium? Hoe is het afbouwen van de AD en het opbouwen van de Lythium gegaan?
Mike
Administrator
Administrator

27 sep 2014, 13:37

Lithium wordt ook vaak naast anti-depressiva gebruikt. Het is een medicijn dat onder controle gehouden wordt dmv bloedonderzoeken. Als het eenmaal op het juiste nivo is kan het heel positief zijn, maar dat kan natuurlijk per persoon verschillen.
Bijwerkingen zoals trillen komen erg vaak voor.
als je ook nog andere medicatie slikt moet gekeken worden of dit wel samen kan met de lithium.
Welkom op het Lotgenotenforum! Aangezien wij geheel vernieuwd zijn, kan het soms gebeuren dat er onderwerpen nog niet op de juiste plaats staan.

De huisregel, informatie voor oproepjes etc kun je HIER vinden.
Anoniempje83
Newbie
Newbie

04 feb 2015, 16:30

Ik heb persoonlijk hele goede ervaringen met lithium.
In 2005 een depressie gehad, daarna een hypomane fase en in 2006 opnieuw een depressie. Antidepressiva bleken niet langdurig te helpen. Sinds augustus 2006 slik ik lithium, dit sloeg snel aan en ik ben sindsdien stabiel. In mijn geval waren er vrijwel geen bijwerkingen.
Je blijft wel onder controle bij de psychiater voor controle van de lithiumspiegel in het bloed.
Plaats reactie