Vriendschap? (bipolair/borderliner)

Zaken die niet onder de andere forums passen, lees en plaats je hier
Plaats reactie
kenji
Newbie
Newbie

28 mar 2013, 13:01

Na aanleiding van mijn eerder vertelde verhaaltje (in bipolair forum) zat ik te denken.
Voor sommige hier zal het lastiger zijn contact te vinden en te houden doordat je misschien net als ik vreselijk wisselvallig kan zijn. Ene moment wil je geen contact, de andere moment wil je heel de wereld lastig vallen met alles wat je hebt meegemaakt en alles wat je nog wilt doen.
Niet iedereen krijg onvoorwaardelijke steun en begrip van familie en vrienden. Kan ze dit niet verwijten, maar toch zit ik wel in zo'n schuitje. Jezelf laten zien kan soms beangstigend zijn waardoor je de afstand tot sommige juist groter maakt. (dat je mensen niet de kans geeft om je te begrijpen omdat je al van te voren bang bent dat ze dat toch niet doen) Geld natuurlijk ook weer niet voor iedereen, maar in sommige gevallen wel.

Nu heeft een van mijn beste vrienden borderliner en ik denk dat dit ook een reden is waarom ik het zo goed met hem kon vinden. Hij heeft heel wisselende gedachte. Ik weet dat hij heel zwart wit kan zijn met vriendschappen, maar dat heeft me nooit geboeid. Iedereen is zoals hij is en als je even alles zwart ziet dan is dat zo. Ik heb extreme gedachten, die de volgende dag weer heel anders kunnen zijn, maar hij had die ook. Volwassen worden.. dat gaat niet bij mij. Ik kan verantwoordelijk leven, maar ik ben zo gewend aan mijn wisselvalligheid dat ik weet dat ik waarschijnlijk de rest van mijn leven blijf fladderen. Ook hier krijg ik veel tegenstand op. Ouders hopen natuurlijk dat hun kind zich gaat settelen en misschien zelf kinderen gaat krijgen, een vast baan, huisje boompje beestje. Maar dat wil ik niet. Ja even, dan wil ik weer wat anders. Ik ben nu 33 en zo heb ik altijd al geleefd. Zo ben ik dus schijnbaar, het hoort bij mij.

Maar goed, even terug naar vriendschappen. Misschien is het toch leuk om daar een topic over te beginnen. Ik neem aan dat er meer mensen zijn die op zoek zijn naar een luisterend oor op zijn tijd.

Heel eerlijk, ik zoek zeker wel nieuwe mensen in mijn leven. Dus als er mensen zijn die via mail of op een andere manier contact zoeken of willen hebben, graag! Stuur me een berichtje of reageer hierop. Wil je wat kwijt over jezelf, of gewoon slap kletsen over niks, ik vind het allemaal prima. Man/vrouw, boeit me ook al niet.
Wil gewoon wat meer contact met mensen die weten hoe het is om zich soms anders of vreemd te voelen. Juist daarom zeg maar.

Ik hoor graag van jullie :)
kenji
Newbie
Newbie

03 apr 2013, 09:57

Ik had niet verwacht dat ik op deze post totaal geen reactie zou krijgen. Misschien dat ik toch een uitzondering ben als het neer komt op het zoeken van contact.
Maar helaas.
Ik wacht het gewoon nog even af, wie weet komt er nog een reactie. :)
We zullen zien..
12john
Newbie
Newbie

25 okt 2016, 15:38

wil wel wat kletsen heb ook al veel meegemaakt

gr.john
skyzo
Newbie
Newbie

26 okt 2016, 17:30

Heey ik herken wat je schrijft, als je eens wilt kletsen stuur me gerust een pb of een email skybloempj@gmail.com (weet niet of dat mag hier, sorry als het niet mag, maar zou graag in contact willen komen met lotgenoten :)) Ik heb ook een bipolaire stoornis en heb borderline. Liefs, Sascha
Plaats reactie