8 jaar s'nachts rond 5 uur gillen en krijsen

Kinderziekten, opvoeding, zwangerschap, vlinders
Plaats reactie
Nancy1974
Newbie
Newbie

25 apr 2016, 20:54

Mijn zoontje van 8 jaar heeft adhd. Ik weet niet of dat er toe doet.
Een tijd geleden heeft hij het 2 weken lang vol gehouden om ruim een uur aan een stuk te gillen.krijsen en tegen de muur aan bonken.
Hij heeft het een keer 2 uur en een kwartier volgehouden.
Hij verzint van alles zodat we maar bij hem komen en hij zijn in krijgt. Dorst , bang, zere benen etc.
Toen we meteen op hem reageerden toen hij begon te bonken bleef hij dat elke nacht doen. Advies begeleidster is negeren. Maar dan wordt hij alleen maar nog bozer. Hij komt nu steeds naar onze kamer en we krijgen hem niet terug gebracht naar zijn kamer. we draaien hem nu om en lopen achter hem en loodsen hem zo zijn kamer in. Vervolgens is hij zo wat eerder op onze kamer dan wij. Hij weet heel goed wat hij doet want onlangs vroeg hij aan mijn dochter of ze op de muur wilde bonken en dan ging hij in onze kamer luisteren hoe hard het klonk.

Hem tussen ons in leggen is ook geen oplossing want hij wordt toch wakker en gilt dat hij er uit wil.
We kunnen er uit gaan, maar dan is het de volgende dag half 5.

in het begin zaten we voor het slapen gaan 5 minuten bij hem, toen werd dat 5 minuten en moest mijn man gaan douchen. Nu is het zover dat we 5 minuten blijven douchen en op de overloop blijven zitten tot hij slaapt. Maakt niet uit hoe laat hij naar bed gaat, hij wordt om 5 uur wakker.

Zijn zus krijgt hier paniekaanvallen van, dus dat komt er ook nog bij

Dit hebben we al geprobeerd/doen we:

S'avonds geen tablet
Na half 8 niet meer drinken
melatonine
Klein schemerlampje en geen groot licht zoals hij wil

We brengen overdag structuur aan en vaste tijden naar bed.

Het heeft een paar dgn geholpen om als hij wakker werd 0.1 melatonine te geven. Hij krijgt 2.0 om in te slapen.

We weten niet meer wat te doen. Hopelijk heeft iemand tips of herkent iemand dit slaap1slaap1

Sorry voor het lange bericht. Hopelijk is het niet te warrig
Nancy1974
Newbie
Newbie

25 apr 2016, 20:55

Na komt het nog ongeveer 3 dgn in de week voor
Plaats reactie