Wie is er nog meer bezig met IVF?

Kinderziekten, opvoeding, zwangerschap, vlinders
patriesja
Newbie
Newbie
Contacteer:

04 apr 2016, 20:15

Wij zijn vandaag weer terug geweest naar het ziekenhuis omdat mijn vrouw en ik overgaan van een KID traject naar IVF. We kregen vanmiddag een hele hoop informatie en het moet nog even inwerken, maar ik was benieuwd of er hier mensen zijn die ook met IVF bezig zijn, zodat ik eventuele vragen kan stellen en we ervaringen uit kunnen wisselen. Ik zal even een stukje over vandaag hieronder plakken:
Vanmiddag zijn we naar België geweest voor een gesprek met de consulente voor uitleg over IVF, bestellen van nieuwe rietjes en een gesprek met de gynaecoloog. Een heleboel informatie, maar in het kort komt het er op neer dat bij de eerste poging men twee verschillende technieken gaat proberen: IVF en ICSI. Het verschil is dat bij IVF de zaadcellen zelf het eitje moeten binnendringen en bij ICSI wordt de zaadcel rechtstreeks in de eicel geïnjecteerd. Uiteindelijk kan men bij een bevruchting zo zien welke techniek het beste werkt voor mij. Het kan zijn dat ik "stugge" eicellen heb, waar een spermacel niet doorheen kan, maar dat is zo dus niet te testen, enkel door het uitvoeren van beide technieken deze eerste keer. Zodra ik nu weer ongesteld wordt kunnen we echt gaan beginnen met de eerste poging.
Plaats reactie