Wie is bezig met zwanger worden ?

Kinderziekten, opvoeding, zwangerschap, vlinders
Plaats reactie
fraatje
Newbie
Newbie

02 jan 2015, 17:19

Hallo,

Zoals de titel luidt, wie heeft er een kinderwens? Of is zwanger of heeft kleine kinderen.

Deel het allemaal mee op deze forum.

Ik ben 34 jaar en heb een zoon van 20 maanden. Ik heb bipolair, maar niet depressieve kant.

Gelukkig heb ik een makkelijke peuter en veel steun van mijn partner en familie.

En wil gaan voor de tweede.

Deel maar jullie verhalen mee op deze topic.
Jame
Newbie
Newbie

28 jan 2015, 18:16

Ha Fraatje,

Mijn vriend en ik hebben een kinderwens. Ik ben bezig met afbouwen. Ik begon op 450 seroquel SR en zit in op 300 seroquel SR met 1.5 Haldol.
Binnenkort hoop ik een second opion te krijgen in het Lucas Andreas Ziekenhuis in Amsterdam over medicatie en zwangerschap.

Ik las dat je een kraambed psychose hebt gehad? Ben je ook opgenomen geweest en hoelang duurde dat?
Anoniempje83
Newbie
Newbie

04 feb 2015, 16:43

Ik ben 31 jaar, gebruik lithium en heb een kinderwens. Ik ben sinds 3 maanden gestopt met de pil.
Ik vind het heel spannend. Ik ben al 8,5 jaar stabiel en hoop heel erg dat dat zo blijft.
Jame
Newbie
Newbie

04 feb 2015, 17:30

Hi Anoniempje,

Spannend hoor!

Moest jij iets aan de hoogte van de medicatie doen voor je kinderwens?
Anoniempje83
Newbie
Newbie

07 feb 2015, 12:18

He Jame,

Ik gebruikte 's avonds 3 tabletten van 400mg.
Dit heb ik terug gebracht naar 2,5 tablet, vervolgens verdelld in 2 innames, 's morgens 1 tablet en 's avonds 1,5 tablet. Dit is beter voor het ongeboren kind als ik zwanger ben, omdat de lithiumpiek na inname van inname van de medicatie dan minder hoog is.
Omdat de spiegel in mijn bloed nu al relatief laag is (0,5), houd ik deze dosis. Het is belangrijker dat ik stabiel blijf, want stress en depressie zijn nog risivovoller voor het ongeboren kind...

Ik heb ook gelezen over de kraambedpsychose, om die reden zetten ze na de bevalling direct weer de oude dosis lithium in (48 uur voor de bevalling mag je geen lithium innemen ivm mogelijke lithiumvergiftiging door bloedverlies tijdens de bevalling.
Jame
Newbie
Newbie

10 feb 2015, 19:56

Hey Anoniempje,

Fijn dat je op deze dosis stabiel blijft.

Ja die kraambed psychose is iedere zorg van een moeder met medicatie die psychisch belast is.

Houdt lithium een psychose tegen? Ik dacht dat het met name een stemmigsstabilisator was.
Een aantal jaar geleden heb lithium geslikt.

Ik ben nu aan het afbouwen en het gaat nog steeds goed. Van 450 mg naar 250 mg, stapsgewijs.

Jullie zijn al aan het proberen: Spannend hoor.
Ik wil nog een aantal mg naar beneden en daarna voor ons kinderwens gaan.
Anoniempje83
Newbie
Newbie

15 feb 2015, 18:56

Spannend Jame.

Lithium zorgt er denk ik vooral voor dat ze je stemming sneller kunnen stabiliseren.

Het zwanger worden op zich al spannend, eind oktober ben ik gestopt met de pil, maar mijn cyclus is nog behoorlijk onregelmatig. Ben benieuwd wat komende tijd ons zal brengen.
Jame
Newbie
Newbie

16 feb 2015, 21:45

Spannend Anoniempje,

Ik heb ook een onregelmatige cyclus. Heb jij ook een app waarop je je vruchtbare dagen/ovulatie en onvruchtbare dagen kunt zien?

Ik werd somber toen ik meer dan een week op de 250 mg zat.
Dus nu op advies weer terug naar de 300mg waar het opzich wel goed gaat.
Mijn lijf heeft aangegeven dat de 300 mg de grens is.
Nu afspraak afwachten in het ziekenhuis. Woensdag even bellen als ze mij in de tussentijd niet gebeld hebben.
Kijken of zij er gerust op zijn dat we het nu voor het echt kunnen proberen:)
Anoniempje83
Newbie
Newbie

18 feb 2015, 14:15

Goed Jame dat je op tijd hebt aangevoeld dat 250mg toch te licht voor is.
Het is erg belangrijk dat je niet labiel bent als je aan deze 'fase' begint.

Ben je al wel gestopt met de pil of gebruikte je die niet?
Ik heb nog geen app voor mijn vruchtbare dagen.
Ik dacht eerst: ik stop met de pil en dan zien we wel, maar merk nu wel dat het niet zo vanzelfsprekend is. Ik ben eind oktober gestopt met de pil, maar mijn cyclus wordt alleen maar langer...
30 dagen, 36 dagen en nu 48 dagen. Dat maakt het niet makkelijker om te weten wanneer je vruchtbaar bent... Denk nu wel, heb ik daarvoor jarenlang die pil zo trouw geslikt? Maar ja, een ander wordt zelfs zwanger door de pil heen...

Een vriendin van mij is sinds september gestopt met de pil, heeft wel een regelmatige cyclus, maar is ook nog niet zwanger. Dus zo zie je maar, het verschilt per persoon.

Succes bij je afspraak in het ziekenhuis!
Jame
Newbie
Newbie

18 feb 2015, 18:50

Ja ik ben in november gestopt met de pil. Dat was al de tweede keer in 2014. Dus ik ben geen trouwe slikker ;).
Mijn cyclus is 32-19-29-31 dagen.
Ik heb de app Periodical.
Een vriendin had een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ze was met spoed geopereerd. Sindsdien moest haar cyclus weer opgang komen waardoor ze deze app had geïnstalleerd. Dus ik werd nieuwsgierig.
Ik wist niet hoe onregelmatig mijn cyclus was tot ik alles invoerde. Je ziet meteen de onvruchtbare dagen en dat is bij mij best veel. Ik weet niet of dat normaal is. Ik kon meteen van heel 2014 invullen want ik hou het met een pen bij in een lifechard.

Deze app zal niet leidend zijn als wij het gaan proberen. Maar het is voor mij eigen info wel handig. Nu weet ik hoe het werkt allemaal.

Vandaag gebeld naar het ziekenhuis. 11 maart heb ik een afspraak. Ik ga met mij vriend.
Best lange cyclus bij jou. 48 dagen!
Weet je wat gemiddeld is?

Kan me voorstellen dat je denkt "wanneer word ik nou zwanger?"

Ik had een paar goede dagen en nu ben ik wat down. Het is twee jaar geleden dat ik me zo voelde. Ik heb het idee dat ik het beter kan hanteren.
In januari ben ik op aanraden van mijn psychiater met de helft naar beneden gegaan met de medicijnen. Daardoor werd ik beetje hyper en onrustig. Het kan ook zijn dat mijn dipje daarmee te maken heeft.
Anoniempje83
Newbie
Newbie

19 feb 2015, 22:04

Jouw cyclus is ook wisselend, maar korter. 'Normaal' is 28 dagen, maar het schijnt vaker van slag te zijn na het stoppen met de pil.

Vervelend dat je je wat minder goed voelt, maar fijn dat je er wat beter mee om kunt gaan.
Jame
Newbie
Newbie

09 mar 2015, 17:44

Hoi Anoniempje,

Hoe gaat het met je?
Plaats reactie