wie o wie heeft advies voor ons....

Kinderziekten, opvoeding, zwangerschap, vlinders
Gesloten
Dreamer
Jr. Member
Jr. Member

24 okt 2012, 22:52

Hallo Allemaal,

Hieronder zal ik ons verhaal zo goed mogelijk proberen weer te geven en ik hoop dat iemand ons advies kan geven hoe wij nu verder moeten.

Op vrijdag 5 oktober jl. heeft de ruim 14 jarige dochter van mijn vriend met wie ik samenwoon aangegeven dat ze bij ons wil komen wonen.
Wij zagen dit eigenlijk al heel lang aankomen, zeker 1,5 jaar.
Ze durfde dit niet alleen tegen haar mama te vertellen, dus heeft haar vader met haar die dag afgesproken dat hij haar moeder (zijn ex vrouw) zou bellen om een afspraak te gaan maken en hier samen met zijn dochter over te gaan praten.
Hij kon meteen komen, want die avond zou ze weg gaan. Dus dat is ook gebeurd.
Daar eenmaal aangekomen en zijn dochter was er ook bij, zei mijn vriend wat zijn dochter tegen hem had verteld, dus dat zij bij ons wilde komen wonen. Hij wilde nog verder erover praten, zoalsn zeggen dat ze anders maar een paar weken op proef bij ons moest komen wonen en dat er daarna weer verder gepraat gaat worden....maar zover kwam het helaas niet. De reactie van de moeder was na de eerste zin al....dan pak je maar je spullen.
Beide stonden hier even verbaasd bij, natuurlijk was zijn dochter daarna meteen reuze blij en mijn vriend was nog wel een beetje overdonderd.
Samen wilde ze haar spullen bij elkaar gaan zoeken en inpakken, maar mijn vriend werd in de gang al opzij geduwd en verder mocht hij niet komen.
Haar oudere broer zei toen ze weg ging nog, als dat jou keuze is, dan hoop ik dat het verder goed met je gaat. Haar moeder zei toen als afscheid tegen haar dochter; 'Als mij wat overkomt, dan is het jouw schuld'.
Ik kan jullie wel zeggen dat ik totaal verbijsterd was over die zin die ze tegen haar dochter zei. Zoiets doe je toch niet!

De volgende dag hadden we in het begin van de middag meteen een zus van de ex van mijn vriend voor de deur staan, samen met haar grote dochter. Ik geloof dat die zo rond de 18 jaar is.
Ze zeiden dat ze met Fleur (fixtieve naam voor de dochter van mijn vriend) wilde praten. Ik vond dat geen goed idee en toen ik dat vertelde dat Fleur eerst even rust moest hebben begonnen ze meteen dat Fleur een bedriegster was en alles aan elkaar aan het liegen is en dat ze niet te vertrouwen is en dat soort dingen. Ik werd echt woest en zei dat ze van onze grond af moesten. Krijg je meteen als weerwoord....Jouw grond, je bedoeld die van ...... mijn vriend zijn naam dus. Ik woon hier nu als 3 jaar samen met hem. Dus vraag mij dan weer af waarom ze dat zeggen.
Helaas blijven ze voor de deur staan ondanks dat ik deze al dicht had gedaan en ze bleven Fleur bestoken met sms-jes. Ik heb toen gezegd dat ze weg moesten gaan anders zou ik de politie bellen, waarop ik als antwoord kreeg dat ze veel verder zouden gaan en dat moest ik maar eens gaan afwachten. Helaas ben ik de boosdoender in dit geheel, maar dat zal mij een worst zijn. Ik weet wel beter.

In de komende dagen ziet Fleur op internet dat haar moeder feestvierend op heel veel foto's staat op de avond dat Fleur bij ons kwam wonen. Ze was dus inderdaad verhinderd die avond, want ze was bij een optreden van verschillende bands en staat er zeer zwierig op. Deed vrolijk mee met de handen en armen in de lucht, meedeinend op de muziek.
Dat was wel zo'n schok voor Fleur!!!

Omdat ze maar heel weinig spullen had meegekregen, ze mocht zelfs haar eigen scheermesjes, tandenborstel, shampoo en dat soort dingen niet eens meenemen, belde mijn vriend na een week weer na zijn ex op of we niet wat spullen van Fleur mochten ophalen. En tot onze verbazing mocht hij dat meteen doen.
Helaas waren ze binnen een aantal minuten al terug, want de 2 tassen (niet groot) stonden al klaar voor hun. Bij thuis komst bleken er oude sjaals in te zitten, deoderant, oude make-up en wat oude fleece truien en haar juwelenkistje waar haar lievelings oorbellen uit waren gehaald. En dat terwijl Fleur daar zo om gevraagd had en haar moeder zei dat die ook ingepakt waren. Dus al met al waren we nog weinig opgeschoten.
Maar Fleur was steeds bozer op haar moeder geworden en ik zal maar niet hier vertellen wat ze haar moeder allemaal toe wenst.
Zelf heb ik met haar al heel veel gepraat en zelfs haar moeder proberen goed te praten. Zoals dat haar moeder het ook nu moeilijk heeft en dat ze dan dingen kan gaan doen en kan zeggen die ze eigenlijk niet meent en dat alles over een paar maanden er heel anders gaat uit zien voor hun beide en dat blijf ik maar een beetje doen, want ik wil tenslotte wel dat het meisje haar moeder blijft behouden. Ik ben zelf een kind zonder moeder, dus weet hoe belangrijk een moeder is.

Tussendoor hebben we nogmaals gebeld voor kleding, maar daar moest ze over nadenken. Tenslotte had zij alles betaald. Hoe min kan je zijn als moeder en hoe dwars.
En ik moest maar gaan wassen en dat had ze wel weer kleding en dat terwijl ik mijn wasmand leeg had en alles had weggewerkt. Dus dat ze de pé in mij heeft was toen echt wel heel duidelijk.

Vanavond hebben we weer gebeld, want ondertussen is Fleur op ons adres ingeschreven en we wilden weten waar zij de zorgverzekering heeft, zodat we Fleur op de polis van haar vader kunnen bijschrijven.
Nou dat gesprek was ook weer kort en bondig. Hoe we zonder overleg met haar Fleur bij ons hadden ingeschreven en ze had verder geen tijd hiervoor en we kunnen nu een rechtsgang van haar kant verwachten.
En toen hing ze op.

Ondertussen schrijft de moeder op facebook rare dingen zoals; Ik ga 31 dagen naar Rusland, wie wil er met mij mee gaan.
Ze heeft nog nooit op vakantie willen gaan in haar hele leven en is volgens mij nog nooit uit dit Kerkelijke dorp geweest. Ja vaak naar een grote stad bij ons in de buurt om te shoppen, maar meer ook niet.
Ik heb mijn vriend voor het eerst meegenomen naar het buitenland en dat was een openbaring voor hem.....hij is 48 jaar nu.

Natuurlijk speelt er nog heel veel meer hier, maar dat word echt teveel om op te schrijven hier. Fleur mocht daarnaast nooit op Facebook, ze werd ontzettend en dan bedoel ik bijna stalken.....in de gaten gehouden. Wij houden haar hier ook dagelijks bij. Ze mag op twitter en op Facebook en op Hyves (al is die laatste niet meer erg in trek bij de jongeren), maar alleen als ze ons ook accepteerd en wij haar zo in de gaten kunnen houden met wie ze twittert en met wie ze op facebook zit en vooral wat ze daar neer zet. Want wij dulden geen groffe taal.

Graag willen wij nu advies wat we verder kunnen doen om de spullen van Fleur terug te kunnen krijgen. We hebben al de Politie gebeld en die hebben ons ook enig advies gegeven en als dat niet gaat lukken dan willen ze gaan bemiddelen hierin.
Daarnaast zitten wij niet echt te wachten op een rechtsgang, want wij moeten een dure advocaat in de arm nemen, omdat we net boven de grens vallen. Maar het zeker niet breed hebben.
Fleur is ook bij ons komen wonen net na 1 oktober, dus de moeder heeft de kinderbijslag en de alimentatie ontvangen, waar we dus ook niet ons deel meer van terug ontvangen.
En gisteren heb ik met haar moeten shoppen om haar kleding te kort aan te vullen, want dat is echt bar en boos. Maar 1 trui en dan bedoel een trui uit het jaar nul, een fleece trui en aan dat soort dingen moeten jullie denken. Maar het meisje word ook genoeg gepest op school, dus wil ik graag dat ze er een beetje normaal uit ziet.

Dus al met al en kort gezegd....heel veel problemen bij het meisje en wij weten niet meer hoe we dit goed kunnen oplossen voor haar. Liever gezegd....we kunnen wel wat steun gebruiken.

Liefs
Dreamer
Invisible
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

30 okt 2012, 10:53

hoi dreamer,

een lastige situatie waar jullie in zitten.
wat betreft de spullen terug krijgen.. je kan het evt schriftelijk aangetekend aan haar melden dat op een bepaalde dag de spullen worden opgehaald.
even aan kijken of je indd daar reaktie op gaat krijgen.
mocht dit niet lukken,dan kan je indd evt onder begeleiding van de politie haar spullen ophalen,echter is dit een situatie voor het meisje wat je ook niet graag wilt zien.
aan de andere kant is er nog een optie en dat is de spullen te laten waar ze zijn,en zelf samen met haar nieuwe spullen aanschaffen.
tuurlijk financiel niet prettig,maar ik denk dat er gekeken moet gaan worden naar wat voor haar het beste is,en zij zo min mogelijk schade van oploopt.
wat betreft je zin over de vakantie voor zoveel dagen..op facebook gaat er een mail rond onder de vrouwen om dit soort dingen te plaatsen.dit is om aandacht te krijgen voor Pink Ribbon op deze manier en zegt niets over op vakantie gaan...zo zijn er ook nog talloze andere mails hierover.

wens jullie veel succes.
groetjes Invisible
Gesloten