medicatie

Van Paracetamol tot Zantax, hier kun je alles lezen en bespreken
tommeke
Newbie
Newbie

28 okt 2015, 09:06

hoi iedereen ,

Ik ben eigenlijk op zoek naar jullie mening , ik heb meer dan 10 jaar antipsychotica genomen nu de laatste vier maand ben ik vrij van medicatie en neem ik echt niks meer tot nu ik ben spijtig genoeg hervallen met juist de zelfde psychische klachten als 10 jaar geleden terug bij af dus en dringen ze van psychiatrische thuiszorg en andere er op aan terug iets op te starten van medicatie alleen sta ik daar gelijk niet voor te springen ik ben eigenlijk bezorgd over het effect van antipsychotica op lange termijn en welke gezondheidsklachten die kunnen veroorzaken . ik heb namelijk de ervaring dat de medicatie wel helpt tegen de psychische klachten of toch zo goed mogelijk maar ik heb zo het beeld dat ze gewoon de klachten verleggen zit door het gebruik van medicatie met verhoogde leverwaarden , ben enorm bijgekomen dat dan ook weer lichaamlijke klachten meebrengt , vermoeidheid (slapen) , minder helder in het hoofd , minder emoties , impotensie , hart laten controleren om de drie maand en ga zo maar verder allemaal dingen waar ik nu totaal geen last van heb nu ik gestopt ben is dat dan wel allemaal goed die chemische pillen? mijn psychiater probeert met zo veel mogelijk rekening te houden waardoor dat er maar weinig opties zijn voor de juiste medicatie maar zijn die wel betrouwbaar die psychiaters en eerlijk als het over de gevaren gaat ervan heb zo mijn twijfels maar ben blijkbaar ziek genoeg dat ik niks anders kan dan gewoon weer medicatie te nemen ik probeer tegen men klachten te vechten en het zo lang mogelijk uit te stellen met de hoop dat het maar tijdelijk is maar loop nu al 4 weken op de toppen van men tenen en moet me ook verantwoordelijk gedragen tegenover men vrouw en kind!

groetjes tommeke
Plaats reactie