ervaringen start seroquel

Van Paracetamol tot Zantax, hier kun je alles lezen en bespreken
Plaats reactie
jeska
Newbie
Newbie

13 dec 2014, 15:15

Hallo,
Ik ben do.avond begonnen met seroquel 25 mg voor de nacht. Als ik er niet duf van werd/van kon slapen, mocht ik een 2e pakken, dus dan zit je op 50 mg.
Ik krijg dit omdat ik erg slecht slaap en overmatig pieker nu ik in een depressie zit.

Ik werd vrijdagochtend heel angstig wakker, alsof ik doodzenuwachtig voor iets was, ik kon niet helder goed nadenken want had een waas, die eng aanvoelde in mijn hoofd, ik trilde erg (dat zag je aan mijn handen maar dat voelde ik ook van binnen), ik was duizelig. En had het gevoel dat ik er niet echt goed bij ben, alsof alles OM me heen afspeelt ipv dat er middenin leef.

Huisarts gebeld en ja kunnen best bijwerkingen zijn, geen idee of het lang duurde, ik moest zelf kijken of ik dit aankon of wilde stoppen. Niet echt duidelijk vond ik het. Afspraak psychiater pas 20 Januari...

Ik wil best doorzetten, maar wil wel graag weten of dit herkenbaar is (in bijsluiter staat enkel: duizelingen bv, maar niet mijn hele gevoel natuurlijk beschreven). En hoelang dit dan duurt! En ook benieuwd, wanneer dan dat minder piekeren/malen gaat werken, want ondanks dat ik me wazig voel/ben, lukt het piekeren helaas nog prima.

Benieuwd naar jullie ervaringen.

groetjes
fraatje
Newbie
Newbie

30 dec 2014, 23:15

Dag

Ik was behoorlijk psychotisch toen ik seroquel kreeg. Ik weet niet of de bijwerkingen hiervan ( last van stuitergevevoel, angst en onrust)kwamen of door psychose zelf maar in ieder geval na tijdje werken ze heel prettig en slaapt er zeer snel van in.
manieuws
Newbie
Newbie

11 jan 2015, 17:21

Hoj,

seroquel is een sterk sederend medicijn, vooral in het begin, dus het is niet raar om in het begin na een lange diepe slaap je te voelen alsof je hoofd vol watten zit.

Slik dit sinds kort en heb een rare (vaak wakker worden, intense dromen), maar wel verkwikkende slaap.

Het is al wel een stuk rustiger in mijn hoofd geworden! Erg fijn. Dat suffige neem ik voorlopig even op de koop toe, maar moet me niet teveel in de weg gaan staan.

Ik slik 50 mg met geleidelijke afgifte, je zou aan je arts kunnen vragen of dat niet een idee is anders?

En misschien focus je teveel op dat je je anders voelt sochtends en ontlok je hierdoor bij jezelf wat irrationele angstgevoelens. Trillen, duizelingen, kan duiden op hyperventilatie, probeer eens wat ademhalingsoefeningen.

GRoetjes
stefanie31
Newbie
Newbie

08 feb 2015, 20:13

ik heb vroeger seroquel genomen voor mijn psychoses onder controle te houden
ik nam 300mg
ik was er goed mee maar ik kreeg er wel vreetbuien van snachts
en wat er niet in bijsluiter staat maar wel een factor is dat ik heb meegemaakt
is slaapwandelen ik ben gestopt met seroquel en heb geen last meer van slaapwandelen en vreetbuien
biesje
Newbie
Newbie

14 apr 2015, 12:16

Hallo
Ik ben nu ongeveer een maand bezig en in het begin erg veel last van bijwerkingen zoals angst, onrust , het gevoel dat het allemaal langs mij heen ging . Ook veeeeel slapen maar dat was nodig na een maand van twee uur per nacht slapen. Ook veel eten en dat heeft nu al geleid tot ruim vijf kilo bijkomen. Nu begint het te lijken op wat meer rust in mijn hoofd en het gevoel dat ik mezelf meer begrijp en meer zicht terug krijg op de realiteit. Ik moet de 21 ste terug voor evaluatie en ik denk dat er meer bij moet want nu slaap ik goed in maar ben onder de morgen weer wakker . Ik krijg het voor depressie en mijn realiteit was anders dat het is.
Wie is er ook recent gestart en heeft soortgelijke ervaringen en wie zegt nu dat ze toch maar stoppen.
Petra
loot
Newbie
Newbie

03 aug 2015, 02:06

Hoi, ik slik 25mg Seroquel, al een maand of zeven om dezelfde redenen, piekeren en depressief. Ik heb er veel baat bij. Duizeligheid had ik ook wel in het begin, misschien neemt dat wel af. Wel heb ik heftige dromen, maar ik weet niet waar dat door komt. Ik hoop dat je je snel beter voelt.
Pillcontrol
Newbie
Newbie

02 mar 2016, 00:02

Hallo ik ben nieuw hier

seroquel is toch ook quetiapine ik had hier ook pilletjes van 25mg inderdaad en dan twee voor bedtijd nou ik heb het geweten.. rare dromen als een gek, terwijl ik daarvoor helemaal niet tot nauwelijks droomde althans niet dat ik weet.

ik slikte voor de pijn (lage blijvende rugklachten) al

2x daags oxycodon 10mg langwerkend soms bij veel pijn scheuten nam ik de kortwerkende oxyciodon 10 mg als zijnde paracetamol
4mg acenocoumerol bloedverdunners
2x daags diclofenac 75mg

Daarna na gesprek bij psych kreeg ik

dus bovenop al mijn powerups (zo noem ik ze maar) zijn eigenlijk allemaal downers

Prothiaden 75mg 2x daags
Perfenazine 25mg 2x daags

en later ipv de Perfenazine de seroquel >quetiapine

Heel verhaal maar mijn vraag is gaan de angst en dromen wazig wakker worden of amper wakker kunnen worden over na verloop van tijd want ik werd echt panisch van het gedroom en moeilijk uit me slaap te kunnen komen ..

Ik ben uit eigen beweging toch maar gestopt met alles na een weekje van afbouw direct helemaal..

Maar nu gaat het weer minder en heb ik volgende week weer een gesprek bij mijn huisarts voor andere psychiater/psycholoog ik ben heel erg down heb nergens zin in alles wat ik vroeger graag deed vind ik niet leuk meer van gamen tot me hobby dj-en etc.
Erik van Dijk
Newbie
Newbie

02 mar 2016, 21:50

Seroquel en quetiapine zijn inderdaad één en hetzelfde. Seroquel is de merknaam en quetiapine is de naam van de werkzame stof. De bijwerkingen die je beschrijft kunnen helaas van de Seroquel komen, maar kunnen naar verloop van tijd ook minder worden of verdwijnen.
Als je moeilijk wakker wordt zou je rekening met de werkingstijd kunnen houden. Deze is geloof ik 10 tot 12 uur voor de tabletten zonder gereguleerde afgifte. Zou je om 08uur op willen staan, neem dan 's avonds voor 20uur de medicatie in. Zo doe ik het althans met de seroquel. Ik gebruik 75mg en ga niet met een uurtje k.o ofzo, maar kan gewoon wakker blijven totdat ik zelf wil gaan slapen. De dufheid is 's ochtends een stuk minder dan wanneer ik de tabletten vlak voor het slapen inneem.
Dit zijn echter geen medicijnen om mee te experimenteren of zomaar op eigen houtje mee te stoppen. Doe dit altijd in overleg met je behandelaar. Het kan ook zijn dat dit medicijn gewoon niet voor jou weggelegd is. Iedereen kan er anders op reageren. Je behandelaar zou je een alternatief voor kunnen schrijven.
Misschien is het verstandig dit nog eerst te bespreken met je huidige psychiater voordat je doorverwezen wilt worden naar een andere. Ik heb een paar jaar geleden in drie maanden tijd vier psychiaters versleten haha. Ze hadden allemaal hun eigen ideeën over mijn medicatie. Nu heb ik enkele jaren dezelfde psychiater en gaat het goed. Het vinden van het juiste medicijn of combinatie is een kwestie van vallen en opstaan is mijn ervaring. Helaas kun je de bijwerkingen vaak meteen merken terwijl de gewenste uitwerking een paar weken op zich laat wachten. Geef het wel een kans.

gr.
Plaats reactie