Berekening transitievergoeding?

Problemen, verhalen kun je hier lezen en plaatsen
Plaats reactie
Tukjes
Newbie
Newbie

13 nov 2018, 13:28

Situatie
2016 WGA 70% en restverdiencapaciteit van 800,00 euro
Werkgever stopt loondoorbetaling en er volgt geen ontslag
Niet gewerkt wel gesolliciteerd

2017 een jaar later werkgever detacheert mij
Verdiensten 800, euro uitbetaalt door eigen werkgever, gewerkt bij ander bedrijf
Niet ontslagen bij werkgever

2018 Werkgever wil mij nu ontslaan
Hoe wordt de transitievergoeding berekent en met name met welk bruto salaris wordt de transitievergoeding berekend?
Salaris voor WGA 3400,00 euro per maand
Laatste jaar salaris 800,00 euro per maand

Welke kosten mag de werkgever van de transitievergoeding aftrekken? Werkgever geeft aan dat het detacheren van mij hem geld heeft gekost anders dan mijn loon. Geen opleiding gevolgd afgelopen jaar dat ik gedetacheerd was. Geen aanpassingen bv andere stoel of iets dergelijks.
uwv_webcare
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

14 nov 2018, 09:40

Hallo Tukjes,

Goed dat je aan het uitzoeken bent hoe de transitievergoeding berekend wordt en welke kosten de werkgever van de transitievergoeding mag aftrekken. Ik kan mij voorstellen dat je graag wilt weten wat je kunt verwachten.

De hoogte van de transitievergoeding is afhankelijk van het aantal jaren dat je bij de werkgever in dienst bent geweest. Via onze rekentool kun je berekenen of je recht hebt op de transitievergoeding en hoe hoog deze is. De rekentool vind je hier: https://www.uwv.nl/werkgevers/werknemer ... -werknemer

Voor meer informatie over de transitievergoeding raad ik je aan om contact op te nemen met jouw vakbond, rechtsbijstandsverzekering of bij het Juridisch Loket. De contactinformatie van het Juridisch Loket kun je hier vinden: https://www.juridischloket.nl/contact/

Met vriendelijke groet,

Marjolein
UWV Webcareteam
Plaats reactie