ERD WGA bekostiging

Problemen, verhalen kun je hier lezen en plaatsen
Plaats reactie
Tukjes
Newbie
Newbie

29 okt 2018, 21:29

Wie kan mij uitleg geven wat een ERD WGA werkgever betaalt bij medewerker met 65 procent arbeidsongeschikt, restverdiencapaciteit 1000.

LGU vanaf maand drie 70% WIA maandinkomen - 70% van inkomen uit werk
Echter er is geen werk en de vraag is wat betaalt nu de ERD werkgever aan het UWV?
Las ergens dat in de LGU periode de WGA en WW aan elkaar gekoppeld zijn. Betekent dit dat de ERD werkgever dan 70% van het WIA maandinkomen aan het UWV betaalt? Ofwel het WW gedeelte wordt ook door de ERD werkgever bekostigt? Of is het zo dat het UWV het WW gedeelte bekostigt? In mijn voorbeeld is de werkgever geen eigen risicodrager voor de WW

Hoe zit verloopt de bekostiging voor de ERD werkgever bij de LAU en de VVU?

Neem aan dat bij 50 - 100 restcapaciteit verdienen de werkgever de uitkomst van de onderstaande berekening betaalt
70% WIA maandloon - 70 % restverdiencapaciteit

Bij 100% restcapaciteit neem ik aan dat werkgever de uitkomst van onderstaande berekening betaalt
70% WIA maandloon - 70% inkomsten uit werk

Bij VVU neem ik aan dat de werkgever 50,75 % van het minimumloon aan het UWV betaalt.

Vanzelfsprekend wordt in bruto bedragen door de werkgever aan het UWV betaalt.
uwv_webcare
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

30 okt 2018, 11:08

Hallo Tukjes,

Goed dat je navraagt wat de werkgever betaalt als hij ERD WGA is.

Om je vraag goed te kunnen beantwoorden is inzage in de gegevens van de werkgever en werknemer noodzakelijk.

Ik raad je aan voor deze vraag contact op te nemen met onze klantenservice werknemers dan wel klantenservice werkgevers .
Dit kan telefonisch of via een bericht op MijnUWV of op het werkgeversportaal.
Mijn collega's hebben inzage in de gegevens en helpen je graag verder.

Met vriendelijke groet,

Petra
UWV WebcareTeam
Plaats reactie