list en bedrog UWV arts

Problemen, verhalen kun je hier lezen en plaatsen
Plaats reactie
P Jansen
Newbie
Newbie

08 sep 2018, 15:51

Heb ik onlangs een keuring gehad betreffende de vervroegde IVA.
Heb me vooraf goed voorbereid en informatie opgevraagd omtrent dergelijke keuringen.

Bij binnenkomst kamer heb ik de VA netjes medegedeeld dat ik het gesprek ging opnemen. Hij was daar niet zo blij mee want hij wilde dan ook het gesprek opnemen en hij had geen opname apparatuur. Ik heb hem medegedeeld dat ik het gesprek dan ging beëindigen. Vervolgens is die toch maar opname apparatuur gaan halen en kon het gesprek doorgaan.
Ter verduidelijking : Voor de wet hoeft je helemaal geen toestemming meer te vragen en mag je zelfs stiekem opname maken. Tuurlijk het is wel netjes als je het meld , maar het hoeft niet.
UWV geeft daar een andere draai aan en zegt op hun eigen site dat er regels zijn waar men mee akkoord moet gaan. UWV wil dus boven de wet staan. Advocaten lachen hierom. Opname is belangrijk omdat in het verleden nogal eens een groot verschil was tussen hetgeen besproken is tijdens keuring en de uiteindelijke rapportage.

In het gesprek kwam er ineens een geprinte A4 tevoorschijn waarop mijn ziekte stond vermeld. het betreft een zeldzame ziekte waarvan de meeste neurologen geen weet hebben. Mijnheer de VA bleef hoog en laag beweren dat hij die van mijn Bedrijfsarts had gekregen. Hij liegt dat die barst want alle documenten die UWV nodig heeft voor de beoordeling heb ik zelf verstuurd. Tuurlijk toch nog even de bedrijfsarts gebeld die mij verzekerde niets naar het UWV verzonden te hebben. De vervroegde IVA aanvraag kan alleen via de werknemer en die moet dat aanvragen dus alle documenten zijn via mij gegaan.
Kortom VA is een smiecht en heeft dat A4 nodig gehad om zich zelf te infomeren betreffende de zeldzame ziekte.

Op dat A4 stond vermeld dat er mogelijkheden zijn om mijn beknelde zenuwen te ontlasten door laminectomie. Neuroloog geeft aan dat er geen goede behandeling mogelijk is. Verzekeringsarts gaf mij het gevoel dat hij diagnose neuroloog naast zich neer wilde leggen en opperde zelfs een second opinie.
Wat ben ik blij dat ik het gesprek heb opgenomen, kan goed van pas komen bij de bezwaar en beroep procedure.
uwv_webcare
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

12 sep 2018, 11:37

Hallo P Jansen

Goed dat je vooraf hebt aangegeven dat je het gesprek met de verzekeringsarts op wilde nemen.

Je mag het gesprek met de verzekeringsarts inderdaad opnemen. Dan kun je later terugluisteren wat er besproken is.
Het klopt dat wij spelregels hebben voor een geluidsopname. Dit is vooral om te voorkomen dat opnames openbaar worden gemaakt.

Wat vervelend dat je geen prettig gevoel hebt overgehouden aan het gesprek met de verzekeringsarts.

De verzekeringsarts moet goed op de hoogte zijn van je gezondheidssituatie. Uitgangspunt hierbij is de verklaring van je bedrijfsarts. Uiteraard kan onze arts extra informatie (op)vragen om een goed beeld te krijgen van jouw situatie. Wel jammer dat tijdens het gesprek niet is verteld, hoe wij aan deze gegevens zijn gekomen.

Na het gesprek maakt de verzekeringsarts een rapportage. Daar staat in wat er besproken is. Advies is om deze rapportage af te wachten. Als de rapportage vragen oproept of als je informatie mist, neem dan contact met ons op.

Alles bij elkaar is er veel op je afgekomen, lees ik. Laat je ons weten, als wij nog iets voor je kunnen betekenen?

Met vriendelijke groet,

Nelleke
UWV Webcareteam
Plaats reactie