Kan ik opnieuw ww aanvragen?

Problemen, verhalen kun je hier lezen en plaatsen
Plaats reactie
visser56
Newbie
Newbie

29 jul 2017, 11:13

Hallo beste allemaal.

Ik had een vraag namelijk het volgende,

Vorig jaar verloor ik mijn baan en na continue solliciteren was ik sinds maart weer aan het werk (met aanvullende ww)
bij diverse werkgevers. Ik kreeg onlangs het bericht dat mijn maximale ww termijn binnenkort (eind september) zal stoppen.

Nu kan ik (waarschijnlijk) bij mijn huidige werkgever parttime blijven werken (zeer rustige periode) vanaf oktober of november
tot maart of april (daarna weer fulltime).

Natuurlijk blijf ik gewoon solliciteren tot dat ik weer fulltime werk heb (of eventueel nog een parttime baan erbij).

Mijn vraag is of ik vanaf oktober/november weer ww kan aanvragen omdat ik dan meer dan 26 weken aaneengesloten gewerkt zou hebben.
socrates
Full Member
Full Member

29 jul 2017, 14:40

[QUOTE=visser56;142021]Hallo beste allemaal.

Ik had een vraag namelijk het volgende,

Vorig jaar verloor ik mijn baan en na continue solliciteren was ik sinds maart weer aan het werk (met aanvullende ww)
bij diverse werkgevers. Ik kreeg onlangs het bericht dat mijn maximale ww termijn binnenkort (eind september) zal stoppen.

Nu kan ik (waarschijnlijk) bij mijn huidige werkgever parttime blijven werken (zeer rustige periode) vanaf oktober of november
tot maart of april (daarna weer fulltime).

Natuurlijk blijf ik gewoon solliciteren tot dat ik weer fulltime werk heb (of eventueel nog een parttime baan erbij).

Mijn vraag is of ik vanaf oktober/november weer ww kan aanvragen omdat ik dan meer dan 26 weken aaneengesloten gewerkt zou hebben.[/QUOTE]

Als je 26 weken of mer hebt gewerkt in de laatste 36 weken heb je in princiepe recht op WW als je minimaal 5 uur minder gaat werken en daardoor minder gaat verdienen.

Omdat je weet dat je werkeloos zal worden zal je inderdaad alvast opzoek moeten gaan naar een andere baan en soliciteren.
uwv_webcare
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

31 jul 2017, 15:36

Hallo visser56,

Je wilt weten of je recht kan hebben op WW als je uren kwijt raakt bij het werk dat je nu naast de WW doet.

Ook als je naast de WW werkt begin je weer met de opbouw van een WW-recht. Als je bij dat werk minder uren gaat werken en je hebt daar inmiddels 26 weken of meer gewerkt kun je wel recht hebben op WW.

Je moet wel minimaal 5 uren in de week kwijt zijn geraakt. Zie voor de andere voorwaarden:
http://bit.ly/2npNZFq

Je doet daarvoor dan een nieuwe WW-aanvraag.

Met vriendelijke groeten,
Harold
UWV Webcare Team
Plaats reactie