Spam of fishing van het UWV?

Problemen, verhalen kun je hier lezen en plaatsen
Plaats reactie
Karolus
Newbie
Newbie

15 jul 2017, 08:07

Sinds enkele dagen ontvang ik verkeerde berichten/spam vanaf het UWV, althans zo doet de afzender zich voor.
"UWV" denkt dat ik een bedrijf heb en het bericht begint:

Van noreply@uwv.nl
Onderwerp: Nieuwe cv's bij uw vacature op werk.nl
Antwoord naar noreply2@uwv.nl

Geachte heer/mevrouw,
Sinds de laatste keer dat u op werk.nl inlogde, heeft u 2 nieuwe cv's bij uw vacature met de titel: Allround Monteur. Bijvoorbeeld deze:

Dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Het bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen, wordt u vriendelijk verzocht de afzender te informeren en het bericht te vernietigen.

Dat laatste is een standaard disclaimer. De afzender is niet te informeren, want noreply2@uwv.nl werkt niet.
Voor mij kan het niet bedoeld zijn, want ik heb geen bedrijf en ben ook niet werkloos.

Hoe stop ik deze meldingen?
socrates
Full Member
Full Member

15 jul 2017, 09:38

Het is geen spam of phising maar gewoon een vervelende fout.

Je zult contact moeten opnemen met UWV. Particulieren kunnen bellen via 0900 - 92 94. Werkgevers kunnen ons bellen via 0900 - 92 95. Dat zijn betaalnummers, wat natuurlijk belachelijk is omdat je nu ook nog eens met extra kosten wordt opgezadeld.

Ook kun je een klacht indienen bij het klachtenbureau, maar dan duurt het waarschijnlijk nog langer.
uwv_webcare
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

17 jul 2017, 11:39

Hallo Karolus,

Wat raar dat je berichten van ons krijgt waarbij het lijkt alsof je een vacature op de website werk.nl hebt geplaatst.

Ik raad je aan om contact op te nemen met onze klantenservice door een e-mail te sturen of te bellen, zie hier: http://bit.ly/mavPKa.
Kies voor de optie "Het gebruik van werk.nl en de Werkmap".
Stuur je een e-mail? Geef dan zoveel mogelijk informatie over de berichten die je ontvangt en het e-mail adres waar je de berichten op ontvangt.
Mijn collega helpt je graag met een oplossing.

Met vriendelijke groet
Caren
UWV Webcareteam
Karolus
Newbie
Newbie

17 jul 2017, 13:25

Dank je wel Caren.

Ik heb gereageerd via het contactformulier "E-mail uw vraag".
Hopelijk kan het probleem snel worden opgelost. Ook voor het bedrijf, dat ten onrechte mijn email adres gebruikt. Dat krijgt nu geen meldingen van het UWV. Ook dat is vervelend.
uwv_webcare
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

18 jul 2017, 09:56

Graag gedaan Karolus, jij ook bedankt voor het melden.

Ik ga ervan uit dat het snel wordt opgelost.

Fijne dag toegewenst!

Met vriendelijke groet,
Caren
UWV Webcareteam
Karolus
Newbie
Newbie

31 jul 2017, 10:50

Het is het UWV niet gelukt om het bedrijf te vinden dat foutief mijn email adres gebruikt.
Inmiddels is het mij vanochtend wel gelukt en heeft zij naar haar zeggen het email adres aangepast.
De correspondentie van werk.nl (waaronder enkele sollicitaties) heb ik doorgestuurd.

TIP voor het UWV: als bedrijven een email adres achterlaten, stuur dan altijd een bevestigingslink, zodat dit soort problemen worden voorkomen. Andere vacaturebanken doen dit wel.
uwv_webcare
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

31 jul 2017, 12:46

Hallo Karolus,

Dank je wel voor je tip en feedback hierover! Fijn dat je contact hebt gehad met degene, die het e-mailadres kan aanpassen.
Ik heb jouw melding en tip ook intern doorgegeven, zodat wij kunnen kijken, hoe wij dit in de toekomst beter kunnen doen.

Met vriendelijke groet,

Nelleke
UWV Webcareteam
Plaats reactie