Premievrije pensioensopbouw via uwv in wia ?

Problemen, verhalen kun je hier lezen en plaatsen
Plaats reactie
braveheart
Newbie
Newbie

07 mar 2017, 14:06

Beste webcare team,

Ik kreeg een tip van iemand dat ik misschien recht heb op een premievrije pensioensopbouw. Via mijn laatste pensioenfonds heb ik hier geen recht meer op, omdat ik na mijn ontslag via de WW in de WIA terecht ben gekomen. Is er via het UWV een regeling zodat ik in mijn WIA toch pensioen kan opbouwen?
socrates
Full Member
Full Member

07 mar 2017, 15:49

Beste braveheart,

Ik vrees dat webcare je gaat vertellen dat er geen regeling is vanuit UWV. Premievrije voortzetting is afhankelijk van je pensioenfonds en wanner dat niet het geval is zul je zelf aanvullende maatregelen moeten nemen om te zorgen dat je niet met te weinig pensioen komt te zitten. Vaak kan je pensioenfonds je hierover informeren.

Toch zou ik nog niet wanhopen en in de eerste plaats contact opnemen met je pensioenfonds om te zien of ze in jouw geval een uitzondering kunnen maken op de hoofdregel. De zogenaamde hardheidsclausule.
Daarnaast kun je contact opnemen met de Ombudsman Pensioenen, die voor je kan proberen te bemiddelen.
Zie bijvoorbeeld: http://www.ombudsmanpensioenen.nl/voorb ... pbouw.aspx

Nee heb je, ja kun je krijgen. Ga er voor.
uwv_webcare
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

08 mar 2017, 10:52

Hallo Braveheart,

Wat rot dat je via je laatste pensioenfonds te horen hebt gekregen dat je geen recht hebt op premievrije pensioenopbouw.

In de WIA-uitkering zit geen pensioenopbouw.

Je kunt het beste opnieuw contact opnemen met je laatste pensioenverzekeraar of juridisch laten uitzoeken waar je recht op hebt.

Met vriendelijke groet,
Caren
UWV Webcare Team
Plaats reactie