UWV .....aaaarrrrrgggghhhh

Problemen, verhalen kun je hier lezen en plaatsen
Gesloten
Indogirl
Newbie
Newbie

25 mar 2008, 12:11

Af en toe kan het UWV het bloed onder mijn nagels wehalen.

In augustus ben ik verhuisd. Alles is eigenlijk goed gegaan....maar het UWV moet natuurlijk weer dwarsliggen.

Omdat de verhuizing heel snel is gegaan (had een urgentie gekregen en nog geen week daarna kreeg ik al een woning) had ik er niet bij stil gestaan het UWV te melden dat ik was verhuisd. (dom, dom, dom) dus 3 dagen na mijn verhuizing gebeld. (ja u bent er wel een beetje laat mee)

Ik een formulier gestuurd met de verhuisgegevens. Omdat ik in oktober nog niks gehoord had dacht ik goh maar eens bellen...en nee hoor niks veranders (niks ontvangen), dus ik nog een keer invullen en opsturen.

Omdat ik een wajong heb krijg ik alleen post van het UWV als er een verhoging is of bij de jaaaropgaaf. En inderdaad in februari belde mijn moeder "Je jaaropgaaf is er". Weer niet op het goede adres. Nou was ik druk en ziek dus vandaag er pas aan gedacht weer eens te bellen.

"nee mevrouw dat hebben we niet ontvangen, stuurt u het maar nog een keer op. En trouwens u bent bij de gemeentelijke basis administratie ook niet verhuisd"

dus ik had echt iets van huh?? Hoe kan dat. Die basisadministratie zorgt ervoor dat instanties een brief krijgen dat je verhuisd bent. dus ik denk....lekker is dat. Ik de gemeente Amsterdam gebeld.

"Mevrouw, ik kan u daar geen uitsluitsel over geven maar er is een simpel testje om te kijken of de gegevens wel of niet veranderd zijn, de belastingdienst is ook ??n van die instanties die via die administratie weet dat u een ander adres heeft, dus heeft u een gecombineerde aanslag gehad op uw naam op uw nieuwe adres?? Ja, mooi dan is het dus wel veranderd"

Om dus een lang verhaal kort te maken. Het UWV heeft 2 keer mijn formulier niet ontvangen en ze horen dus contact met je op te nemen als ze via die gemeentelijke basis administratie te weten komen dat je verhuisd bent. Ik woon hier nu inmiddels al bijna 8 maanden en het UWV is er nog niet achter!!!

Nu dus maar weer het formulier opsturen...en aangetekend kan niet want het is een postbus! (of kan het dan wel aangetekendd want echt volgens mij komt het anders nooit aan)

Tevens had ik in Maart een vervolg gesprek met het UWV moeten hebben over mijn uitkering....Nou ja nog niks gehoord. Is het dan handig om het UWV hierover te bellen?? Kunnen ze je uitkering na een jaar gewoon stoppen als je geen eens een gesprek hebt gehad??

Sorry moest het even kwijt.
Mike
Administrator
Administrator

25 mar 2008, 13:06

Ik herken het wel een beetje hoor, het is zo'n groot bedrijf dat het regelmatig mis loopt. En het trieste is dat jij als 'klant' altijd de pineut bent.

Je kan overigens naar een postbus gewoon een aangetekende brief sturen hoor. Ze krijgen dan een melding in hun bus dat er een aangetekend stuk ligt bij de balie.

Een uitkering wordt nooit ineens stopgezet. Daar gaat altijd een brief of gesprk aan vooraf. Maar navraag kan natuurlijk nooit kwaad.
Welkom op het Lotgenotenforum! Aangezien wij geheel vernieuwd zijn, kan het soms gebeuren dat er onderwerpen nog niet op de juiste plaats staan.

De huisregel, informatie voor oproepjes etc kun je HIER vinden.
Invisible
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

25 mar 2008, 13:20

hoi indogirl

ik zou zeker gewoon een aangetekende brief versturen naar het UWV dan weet je zeker dat het aankomt.
Helaas gaat daar wel meer fout (weet ik nu uit ervaring) dus zou dat zeker doen.
wat betreft je vervolg gesprek,zou daar gewoon even over bellen en de situatie even uitleggen.
vertellen dat je al maanden bezig bent om je adres gegevens te veranderen ,dat dit niet goed gaat,maar dat je dus een vervolg gesprek had moeten hebben.
dat je geen oproep heb gehad en dat je vermoed dat de oorzaak hiervan is dat het met je adres gegevens niet goed is gegaan....
heel veel succes ermee...

Groetjes
Cindy
Indogirl
Newbie
Newbie

08 apr 2008, 17:01

Nou, als het goed is zal mijn adreswijziging doorgevoer worden. jeeeej!

Dat is ook het enige goede punt. Zoals ik al schreef had ik in maart een gesprek moeten hebben over mijn voortgang. Ik had nog geen oproep gehad dus heb gebeld. Nou dat kon nog komen, als het maar voor 1 april gebeurde...ok vond het al vreemd maar goed ik dus wachten.

Uiteindelijk donderdag maar weer eens gebeld. De telefoniste vond het heel vervelend dat ik nog geen bericht had ontvangen en ik zou binnen 24 uur terug gebeld worden. Maadag (gister dus) nog niks gehoord dus ik weer bellen. Ik zou zo spoedig mogelijk teruggebeld worden en in ieder geval 24 uur. (voor 16.00 morgenmiddag zei ze er nog bij). Nou is 16:00 weer voorbij gegaan zonder een telefoontje. Dus ik maar weer bellen. Ja hoor, ik word zo snel mogelijk terug gebeld maar nu in ieder geval voor morgen 12.00.....

Vind alles prima hoor, maar je leest zoveel verhalen dat er te veel mensen een wajong ontvangen in Nederland en ga zo maar door maar ze laten de mensen met een wajong ook lekker lang wachten op een gesprek. wat nou als ik nu ineens zou gaan werken, zouden ze dan ook zo moeilijk doen met het stoppen van mijn wajong?!

ach ja ik hoop er maar weer op dat ze morgen bellen....
Indogirl
Newbie
Newbie

09 apr 2008, 10:30

hehe, vandaag heb ik eindelijk het verlossende telefoontje gehad.

Aangezien er de laatste tijd zoveel in het nieuws is geweest over de wajong hebben ze een gigantische aanvraagsttormloop en lopen ze (hoe verassend) heel erg achter. De mensen die een aanvraag doen gaan natuurlijk voor de mensen die al een wajong hebben.

Het volgende heb ik totaal gemist maar blijkbaar hebben ze de regering gevraagd of de 1 jarige beoordeling een 2 jarige kan worden dus na toekenning moet je binnen 2 jaar herbeoordeeld worden. Hij zei dat het door deze achterstand wel 9 maanden kan duren voor ik een oproep krijg. Dus dat gaat allmaal weer lekker lang duren.

In ieder geval heb ik nu wel weer wat zekerheid. :)
Invisible
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

11 apr 2008, 08:07

hoi hoi

vervelend dat het allemaal zo moet lopen zeg.
maar gelukkig heb je nu wat meer duidelijkheid gekregen ondertussen.
de laatste tijd hoor ik steeds meer verhalen dat het wat minder werkt daar allemaal moet ik zeggen.
misschien allemaal toeval ik weet het niet:biggrin:
maar jij weet nu ondertussen een beetje waar je aan toe bent.

groetjes
Cindy
Gesloten