En hoe nu verder??

Problemen, verhalen kun je hier lezen en plaatsen
Marielle S
Sr. Member
Sr. Member

13 jul 2013, 12:23

Oef ik schrok al!!! Fijn te horen!!! Die 20 uur waren de laaste 1,5 jaar slopend...
Invisible
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

13 jul 2013, 15:40

hoi
indien je 100% arbeids geschikt wordt verklaard betekent dit dat je volgens het uwv weer het zelfde aantal uren zou kunnen werken als wat je deed.
echter wil ik je wel zeggen dat je het aantal uur wat ze opgeven goed in de gaten moeten houden.
zelf werkte ik 32 uur altijd, en ben op dit aantal uur ook afgekeurd.
echter had ik een arts die vond dat ik makkelijk weer 100% kon werken en vulde dus 38 uur in.
ik ben nog niet in staat om 1 a 2 uur te werken op een dag laatstaan dit aantal uren.
zelf heb ik toen bezwaar aangetekend moest namelijk ook nog een operatie ondergaan,en heb toen ook gelijk gekregen.
het jaar er op (na de operatie en weer 1 in aantocht) was er weer 1 die vond dat ik makkelijk weer kon werken.
gelukkig had ik steeds dezelfde arbeidsdeskundige die ik achter me had staan en deze is hier toen tegen in gegaan bij de arts.
deze arbeidsdeskundige vond juist dat ik ondertussen na 6 jaar recht had op een iva uitkering.
echter de arts vond dat ik theoretisch gezien nog steeds kon herstellen ondanks dat mijn behandelend artsen hadden aangegeven dat dit niet meer zou gebeuren.
uiteindelijk dankzij mijn arbeidsdeskundige is alles het zelfde gebleven en hoefde niet eens bij hem op gesprek te komen..er was niets veranderd dus werken zat er niet in zei hij.
nu ben ik sinds april met toestemming van het uwv een eigen bedrijfje (webwinkel) vanuit huis begonnen waarbij ik mijn eigen tijd in kan delen.
natuurlijk eerst in overleg met het uwv gegaan welke mij heel duidelijk aangaven dat met mijn beperkingen,leeftijd etc ik niet meer aan het werk kom
er is nu eenmaal geen werkgever waar ik minimaal ieder uur plat kan gaan liggen.geen werkgever waarbij ik zelf kan bepalen afhankelijk hoe ik op een dag er aan toe ben wanneer ik kan werken..
en omdat ik toch iets wilde heb ik deze stap gemaakt. ik deel mijn eigen tijd in,rust wanneer nodig en hoe zwaar het soms nog is het is te doen voor me.
ik kan nog een iva uitkering aanvragen maar heb eerlijk gezecht geen zin om weer door de hele molen heen te gaan,en me opnieuw te moeten verdedigen bij het uwv wat ik nu al jaren doet.
dan maar de 5% minder aan uitkering maar wel rust.

groetjes
Invisible
Lenie
Newbie
Newbie

13 jul 2013, 17:49

Ik ben WGA 80/100% afgekeurd, mede doordat ik dus elk uur met mijn benen omhoog zou moeten kunnen zitten, waar dus geen enkele werkgever aan kan voldoen..
In principe is mijn gezondheid in de afgelopen jaren, alleen maar achteruit gegaan.
Maar ik kan het echt niet opbrengen om weer door die hele molen te gaan, om 5% meer te kunnen krijgen, als ik in de IVA terecht zou komen.
Die stress die je er dan weer van krijgt, is het mij niet waard.
Ik zit nu 4 jaar in de WIA maar ben nog nooit opnieuw opgeroepen, heb 1x een mailtje gehad met wat vragen er op. Er stond met nadruk in, dat ik echt nou zou hoeven te bellen, was dus blijkbaar geen tijd voor......
Ik vraag me af waar dat dan mee te maken heeft, zou dat ook aan de leeftijd kunnen liggen?
Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar ik ben inmiddels al 60 en heb een arbeidsverleden van 40 jaar.
Marielle S
Sr. Member
Sr. Member

14 jul 2013, 16:54

Pff wat een verhalen zeg... Ik ben zelf 43 jaar, maar welke werkgever , wilt iemand indienst die lichamelijk beperkt is??? Ik ga me er nu wel een beetje zorgen om maken... Maar ik ga donderdag de 1ste fase in en de week erop definitieve implantaat.. Na bijna een jaar plat liggen en niks kunnen doen.. Moet ik echt eerst revalideren.. Hopen dat daar rekening meegehouden wordt...
Gesloten