fouten brief schikking bezwaar WIA

Problemen, verhalen kun je hier lezen en plaatsen
Gesloten
Jot
Newbie
Newbie

03 sep 2012, 22:31

Onlangs ben ik bij de bezwaarverzekeringsarts geweest, nadat ik bezwaar had gemaakt tegen de schikking van mijn WIA-keuring. Hij heeft dit bezwaar is ongegrond verklaard, maar in het verslag staan een aantal fouten.

Twee zijn kleine fouten, waarvan ik denk dat ze ontstaan zijn door slecht luisteren of verkeerd interpreteren door de arts.

Maar er staat ook een grote fout in. In het verslag beweert de arts dat ik een aantal jaren geleden een bepaalde lichamelijke kwaal heb gehad, die ik helemaal niet heb gehad! Ik weet zeker dat ik nooit iets te maken heb gehad met een dergelijk probleem, en dat daarover ook niets te vinden is in dossier van behandelaren enzo.

Hoewel dit geen invloed zal hebben op de beslissing over mijn bezwaar (heeft niets te maken met mijn huidige ziekteprobleem), vind ik dit een behoorlijk groffe fout. Ik vermoed dat hiet twee dossier door elkaar zijn gehaald. Dit geeft mij twijfels over de betrouwbaarheid van de arts en het oordeel.

De vraag is wat ik hier mee moet. Moet ik hier een officiele klacht over indienen? Of gewoon bellen en vragen of ze het aanpassen? Wat kunnen de gevolgen zijn als ik hierover contact zoek met het UWV? Zullen ze me weer opnieuw oproepen voor een gesprek?
Invisible
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

04 sep 2012, 14:25

hoi

je kan schriftelijk het verzoek indienen om dit te laten aanpassen in je dossier.
anders loop je de kans dat dit je blijft achtervolgen indien het niet aangepast wordt.
zelf heb ik deze tip gehad van een bezwaar verzekeringsarts omdat ook in mijn dossier het een en ander niet klopte.
je kan telefonisch en/of schriftelijk je complete dossier opvragen,daarin zie je wat intern geschreven wordt..het is een veel uitgebreide versie van wat jij steeds thuis krijgt.
toen ik deed kwam ik achter een hoop onwaarheden en niet kloppende dingen die besproken waren.
heb dit aan laten passen bij het uwv.en iedere keer als ik weer op controle moet vraag ik opnieuw he tdossier op om te zien of het laatste gesprek wel naar waarheid wordt vermeld.

groetjes invisible
Gesloten