Author Topic: Fysiovergoeding,alle informatie die je nodig hebt.  (Read 1295 times)

Invisible

• Hero Member
    • http://www.baberci.nl
Fysiovergoeding,alle informatie die je nodig hebt.
« on: November 16, 2010, 07:50:55 PM »

Op deze website vindt u informatie over vergoeding van Fysiotherapie en oefentherapie Cesar/Mensendieck door verzekeraars in 2010.

In het openbare deel is de site gericht op u, consument van fysio- of oefentherapie.
U vindt hier informatie over de volgende onderwerpen:
- hoe is in het algemeen de vergoeding geregeld
- wat is het verschil tussen basis- en aanvullende verzekering
- hoe zit het met het eigen risico bij fysio- en oefentherapie in 2010
- de lijst chronische aandoeningen, ofwel de 'Lijst Borst'
- en interessante links naar diverse websites

In het besloten deel vinden leden van de website alle informatie die zij nodig hebben voor de administratie van en naar de verzekeraars. Overzichtelijk gerangschikt. Er zijn erg veel praktijken al aangesloten overigens.

FysioVergoeding.nl

Anja52

• Newbie
  • *
« Reply #1 on: July 07, 2011, 01:05:46 PM »
hallo invisible,
een heel interessant en nuttig informatie van jou, zie ik net eerst.
je weet ik heb de bovenarmbreuk (humerusfraktuur) maar vind hem
niet in de chronische lijst. Heb eerst 12 behandelingen prive betaald
en nu gaat de verzekering het verder betalen, denk mijn fysio noemt mijn klachten chronisch, omdat ik ook last van mijn schouder erbij heb over gehouden, of maakt die het makkelijk voor mij, anders zou ik geen fysio krijgen, weet het niet. Heb ze wel erg nodig en kan me niet voorstellen, dat iemand met zo een lastige breuk, wat ja een ongeluk altijd is, alles zelf moet betalen over een jaar. Weet jij daar iets meer over`?
En trouwens, hoe lang duurt in het algemeen een bezoek van de fysiotherapeut? 15 min of 20 min of half uur, zijn daar richtlijnen?

gr. Anja
Anja

"Sorge Dich nicht - lebe" - Dale Carnegie

Invisible

• Hero Member
    • http://www.baberci.nl
« Reply #2 on: July 07, 2011, 02:56:51 PM »
hoi anja

deze lijst is helaas een oude lijst voor de verzekeringen in het jaar 2010.
deze had ik geplaatst toen ik nog beheerder was hier op het forum:wink:
om op je overige terug te komen;

het klopt dat je indd de eerste 12 behandelingen zelf moet betalen,dit zijn de eerste 12 behandelingen die de 2de kamer heeft vast gesteld die iedereen zelf moet betalen,ongeacht of je klacht chronisch is of niet.
heb je daarna nog langer fysio nodig (en je hebt een chronische indicatie) dan krijg je de rest gewoon vergoedt via je verzekering.
echter is er hier wel een maar aan verbonden..het ligt er aan in hoeverre jij verzekert bent...stel jij hebt een fysio verzekering voor 350 euro per jaar aan behandelingen, dan zal je dit ook alleen maar aan behandelingen gaan krijgen.alles wat je hier boven komt,zal voor je eigen rekening gaan komen.
qua bezoek tijden bij de fysio is denk ik qua behandeling verschillend.
tijdens mijn revalidatie periode afgelopen jaar bij de fysio zijn mijn bezoeken heel verschillend geweest..waren bezoeken van 10 min uitbreidend naar 45 min.
dit is iets wat je evt op de website van je fysio na kunt kijken of even bij je fysio na moet vragen om een duidelijk antwoord op te krijgen.
voor evt te weten voor welke vergoeding jij in aanmerking komt kun je je verzekeringspolis even na kijken of even je verzekeraar bellen.

groetjes Invisible

Prinses

• Hero Member
« Reply #3 on: July 07, 2011, 07:19:18 PM »
Quote from: Anja52;101035
hallo invisible,
een heel interessant en nuttig informatie van jou, zie ik net eerst.
je weet ik heb de bovenarmbreuk (humerusfraktuur) maar vind hem
niet in de chronische lijst. Heb eerst 12 behandelingen prive betaald
en nu gaat de verzekering het verder betalen, denk mijn fysio noemt mijn klachten chronisch, omdat ik ook last van mijn schouder erbij heb over gehouden, of maakt die het makkelijk voor mij, anders zou ik geen fysio krijgen, weet het niet. Heb ze wel erg nodig en kan me niet voorstellen, dat iemand met zo een lastige breuk, wat ja een ongeluk altijd is, alles zelf moet betalen over een jaar. Weet jij daar iets meer over`?
En trouwens, hoe lang duurt in het algemeen een bezoek van de fysiotherapeut? 15 min of 20 min of half uur, zijn daar richtlijnen?

gr. Anja

Mijn fysiobehandelingen voor een bovenarmbreuk duurden altijd 30 minuten.