Author Topic: Colitis Ulcerosa/ziekte van Crohn  (Read 10352 times)

Dick

• Newbie
  • *
Colitis Ulcerosa/ziekte van Crohn
« on: May 15, 2007, 05:30:02 PM »
Hallo,

Ik heet Dick, en ik zoek lotgenoten die Colitis Ulcerosa hebben.
Colitis Ulcerosa, voor de niet-ingewijden, is een chronische vorm van darmontsteking.
Het komt vnl. voor in de dikke darm, en de endeldarm. Er zijn overeenkomsten met de ziekte van Crohn, maar hierbij gaat het om vernauwingen in de dikke darm.
Het is op dit moment nog niet mogelijk om van Colitis Ulcerosa te genezen. Er zijn medicijnen, maar door de zeer lange periode van toedienen werken deze op termijn steeds minder goed, en op den duur helemaal niet meer. Dan moeten er zwaardere middelen aan te pas komen. In mijn geval Prednison, met alle bijwerkingen van dien.
Deze medicijnen worden toegediend in tabletvorm, en als klisma?s.
Op dit forum heb ik al eerder lotgenoten opgeroepen welke Encefalitis hebben gehad, of nog hebben. In 2000 heb ik, ten gevolge van verzwakking door complicaties bij de Colitis Ulcerosa een aanval van Encefalitis gehad. Technisch gezien ben ik van DIE ziekte wel genezen, maar emotioneel gezien sta ik nog steeds niet erg sterk. Op dit forum staat daar een uitgebreid artikel waarin die ziekte heel uitgebreid, en heel nauwkeurig, beschreven staat.
Als er mensen zijn die aan ??n van de twee ziekte?s lijden, of geleden hebben, dan hoor ik dat uiteraard heel graag.  
Met vriendelijke groet,
Dick

henkpeeters

• Newbie
  • *
Colitis Ulcerosa
« Reply #1 on: October 07, 2007, 09:01:48 PM »
Hallo Dick,  sinds 14 dagen heb ik Colitis volgens Arts,maar ben er niet zeker van,
meestal  1 a 2 uur na het eten krijg ik buikpijn, moet dan snel naar wc
meestal  2 of 3 maal kort na elkaar, diaree  slijm bloed, daarna geen last
tot ik weer eet, herken je dit of is het bij jou anders
laat eens wat horen.
p.s heb medicijnen  solafalk

groeten henk

Chantalle

• Guest
Welkom !!!
« Reply #2 on: October 07, 2007, 09:12:22 PM »
Hallo Henk,

- Ik herken dit gelukkig niet.... lijkt me heel erg vervelend !!!
(=lauw uitgedrukt !)

Maar Ik wilde Je toch even een warm Welkom geven hier op het forum ...

- Dus Welkom ...
en ik hoop dat Je hier zult vinden wat Je zoekt :laugh: !!!

henkpeeters

• Newbie
  • *
Colitis Ulcerosa/ziekte van Crohn
« Reply #3 on: October 09, 2007, 07:21:43 AM »
Hallo Chantall, bedankt voor je reactie,
groet henk

Chantalle

• Guest
De voorstel Topic
« Reply #4 on: October 09, 2007, 07:38:57 AM »
Hallo Henk,

- Ik weet niet of Je al wat hebt rond gekeken hier op het forum
maar misschien is het leuk om Jezelf ook voor te stellen in de voorstel Topic ...
> Dan weet iedereen op het forum wie Je bent en wat Je hier BV. hoopt te vinden :laugh: ...

Denk er maar eens Rustig overna ondertussen veel Succes hier op het forum :smile: !!!