Author Topic: Losse schroeven L5-S1 na spondylodese 12jr geleden  (Read 69776 times)

Dolledokus

• Full Member
    • http://www.commerwel.nl
Losse schroeven L5-S1 na spondylodese 12jr geleden
« on: April 20, 2010, 10:12:09 AM »
Allereerst maar vragen of iemand hier bekend mee is of het eventueel zelf heeft.

Ik ben een 12 jaar geleden geopereerd in het ziekenhuis in Oss en daar hebben ze een spondylodese uitgevoerd aan L5-S1.
Jaren geen last van gehad (nou ja geen last,je leert ermee leven) en ook al die tijd gewoon hard gewerkt.
echter nu is het weer mis,ik stond een bewuste zondagochtend op met rugpijn,ach heb je wel es vaker denk je dan,dat gaat wel weg.
Deze x niet dus en ik zit inmiddels alweer anderhalve maand thuis en volop in de molen van het ziekenhuis.
Hopelijk heb ik a.s. donderdag een beslissing in wat ze met me gaan doen.
Eventueel kan er nog een laatste CT-scan gemaakt worden met contrast vloeistof.De rest van de scans en foto`s hebben we al gedaan.
Omdat er al ijzerwerk in me zit worden de foto`s en scans erg slecht vanwege "scattering" net of je een foto tegen de zon inmaakt eigenlijk.Vandaar die contrast shit,war ik echt niet op zit te wachten,want ik ben wat huiverig voor naalden en dat doen ze via een ruggeprik,jaaahh lekker! daar heb ik al pijn zeg!

Nu blijkt dat er 2 van de 4 schroeven "mogelijk" los zitten.
Heb last van mijn benen,kuiten,bekken,kont,veel druk en net of je de hele dag de marathon loopt of zo,veel zitten,dan weer liggen,dan weer staan,heel wazig,want net als je een positie gevonden hebt kan je weer verzitten,want het begint alweer pijn te doen.
Dankzij de morfine is het redelijk te doen,maar het drukt er wel vaker doorheen,vast herkenbaar voor sommigen van jullie.
Ik ben zeer benieuwd wat ze gaan doen,meer pijn dan dit zal het niet worden denk ik,dus kom maar op met je behandelplan,operatie voorstel of wat het dan ook mag worden.

Ben eens benieuwd of er mensen zijn hier die hetzelfde hebben of hebben gehad.

Groetjes van Die Dolle:biggrin:
Als er 1 schaap over de dam is,dan staat het hek nog open!!

Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken !

Anja

• Hero Member
« Reply #1 on: April 20, 2010, 10:25:34 AM »
Hoi Dolledokus,

Ik heb ook schroeven in mijn rug en ben nooit pijn vrij geweest ook alles is nagekeken maar het schijnt allemaal goed te zitten. De ene arts denkt dat het irritatie van de schroeven is en een ander denkt dat het door de si gewrichten komt weer een ander denkt van de heupen de revalidatie arts denkt een pijn sydroom dus ik weet het niet meer hoor.
de klachten die je opnoemt klinken bekent voor mij. Succes ik hoop dat ze er wat mee kunnen doen voor je groetjes van Anja.

Dolledokus

• Full Member
« Reply #2 on: April 20, 2010, 10:41:49 AM »
Ha dag Anja,

Mijn hemel,dat was een snelle reactie hahaha.
Tja ik hoop dat ze bij mij niet en dit en dat en zus en zo gaan zeggen,maar gewoon knopen doorhakken.
Tja ik ben zelf ook wat recht door zee dus kom maar met je oplossing en geen ge-bla,bla alsjeblieft,want daar schieten we niks mee op toch?
Doen ze bij jou nu niks meer dan?
Ben je afgekeurd toevallig? ,ik ben er erg bang voor namelijk,wil het liever niet,dat hebben ze toendertijd ook geprobeerd,maar heb me daar met hand en tand tegen verzet eigenlijk.
En gelukt ook!
Ergens ben ik dus bang dat me dat deze keer niet meer zal lukken,het voelt ook veel erger als toen moet ik eerlijk bekennen.Dus ik vermoed dat acceptatie bij mij een grote rol gaat spelen.

Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken !

kiwi

• Hero Member
« Reply #3 on: April 20, 2010, 10:45:48 AM »
Hoi Dolledokus,

Bij mij is L5-S1 vastgezet via de Axialif methode. Dus ben wel bekend met vastzetten maar via een andere manier.

Maar heb wel vaker gehoord dat mensen die op jou manier vastgezet zijn last krijgen van het ijzerwerk. In principe moeten de wervels ook al aan elkaar vastgegroeid zijn en kan het ijzerwerk vaak worden verwijderd. Maar denk dat ze er bij jou nog niet zeker van zijn of de desbetreffende niveau vanzelf vastgegroeid is.
Ook kan het mogelijk zijn dat het niveau daarboven nu last aan het geven is. Komt immers toch meer druk op.
Hoop dat je snel weet waar je aan toe bent. Sterkte!

Groetjes, Kiwi :wink:

Dolledokus

• Full Member
« Reply #4 on: April 20, 2010, 10:53:05 AM »
Ha dag Kiwi,

Dan ben ik eens benieuwd naar jou vastzetten,ga ik eens goegelen dalijk:laugh:
Daar zit meteen het volgende probleem,precies wat jij zegt daarboven gaat het dan meer werken en slijten etc etc.
Ja idd!! en had ik daar nou 6 jaar geleden mijn rug niet nog een x gebroken dan had ik het er nu makkelijker mee gehad denk ik.
Ja je leest het goed ik heb mijn rug dus eigenlijk 2x gebroken,1x onderin en 1x bovenin,dus daar moeten ze ook nog rekening mee houden.

kiwi

• Hero Member
« Reply #5 on: April 20, 2010, 10:55:44 AM »
Hoi Dolledokus,

Wat een toestanden ook bovenin problemen. Is dat ook vastgezet?

Hoop in ieder geval dat er snel een oplossing voor je komt.

Dolledokus

• Full Member
« Reply #6 on: April 20, 2010, 10:57:43 AM »
Nee bovenin is nooit vastgezet,dat is ook uit zichzelf moeten genezen omdat het precies tussen de schouderbladen zat konden ze dat simpelweg niet fixeren.
Wouden ze eerst met een corset proberen (zit ik nu ook weer in) maar dat was onmogelijk volgens de artsen,veel te bewegelijk daar.

kiwi

• Hero Member
« Reply #7 on: April 20, 2010, 11:01:49 AM »
Hoi Dolledokus,

Goed dat het bovenin vanzelf goed is gekomen, zelfs zonder corset.
Vervelend dat je die nu wel hebt en hoop dat die het gewenste effect heeft voorlopig.

Zelf zit ik al heel lang met C5-C6 ( nek) te rommelen. Het probleem is dat ze voorlopig nog niet willen opereren vanwegen allerlei risico's. Maar goed eens komt er een goede oplossing.

Sterkte!

Dolledokus

• Full Member
« Reply #8 on: April 20, 2010, 11:06:17 AM »
Mijn god zeg,dan ben je ook gezegend h?.
Zeg en is het dat ze niet durven vanwege risico of omdat het nog niet zo vaak is uitgevoerd die operatie?

Mijn bovenste zat ergens in de L-sectie,welke weet ik niet meer precies.
Ja gelukkig vanzelf genezen,maar wel elke dag last van!
ik klaag er nooit over hoor,daar voel ik me iets te groot voor,ik ben ook het type dat na iets te lang naar de dokter gaat.Ziek melden voor een scheet daar houd ik simpelweg niet van,maar goed nu zit ik met ene bordje vol gebakken peren hahaha.
Och komt wel weer goed en zo niet dan toch,want onkruid vergaat niet zeg ik maar altijd.

Jij ook veel sterkte h

Anja

• Hero Member
« Reply #9 on: April 20, 2010, 11:36:15 AM »
Hoi Hoi,

Nee ik ben niet afgekeurd om dat ik al jaren niet meer werk ben gestopt om dat het niet meer ging. Stom stom stom ik had in de ziektewet moeten gaan.
Maar inmiddels ook gescheiden en zit nu in de bijstand en moet eerdaags werk gaan zoeken.
Ik zou wel graag gaan werken maar wat he. Maar wat een verhaal heb je van boven en onder klachten niet lekker.
Ik heb in mijn boven rug ook een kronkel waar ik een beetje last van heb maar ik laat dat ook maar doen. Bij mij doen ze niks meer ben naar revalidatie gestuurd en daar mee bezig maar heb er niet zo veel aan gehad. Ik red me er wel mee af en toe een flinke baal dag en verder moet het maar. Groetjes van Anja.

Dolledokus

• Full Member
« Reply #10 on: April 21, 2010, 12:14:17 PM »
Ja dat van die baaldagen dat ken ik ook,alleen is het bij mij nu zo,dat alle dagen baaldagen zijn en er af en toe een goeie tussen zit.

Hopelijk morgen meer van de Orthopeed!

kiwi

• Hero Member
« Reply #11 on: April 21, 2010, 12:41:46 PM »
Succes morgen!

Dolledokus

• Full Member
« Reply #12 on: April 21, 2010, 12:54:45 PM »
Dank je.

Ik hoop dat ze knopen gaan doorhakken en niet weer aankomen met we doen nog even dit en even dat voordat.................
Ze kunnen namelijk nog 1 scan doen een CT met contrastvloeistof,maar daar heb ik weinig trek in als ik eerlijk ben.
Dus hopelijk morgen een behandelplan.
Mag me morgen ook nog melden bij de Arbo dus dat word ook een leuke.:err:

Prinses

• Hero Member
« Reply #13 on: April 21, 2010, 12:58:30 PM »
Dat wordt een zware dag, sterkte en succes gewenst!

Dolledokus

• Full Member
« Reply #14 on: April 21, 2010, 02:04:55 PM »
ja dat klopt wat je daar zegt en dat valt me enorm tegen ook iedere x.
Het is gewoon te veel,ik krijg het al bijna niet geregeld dat ik alleen naar de afspraak ga van de orthopeed,dat is dan al tegenvallend.
Wel weer handig dat ik daarna naar de Arbo moet want tegen die tijd loop ik dus helemaal kreupel.
Zal maar een extra morfje nemen morgen,anders trek ik die dag niet hoor.

Wat een gedoe h?,dat je zo je leven aan moet passen omdat dat stomme lichaam niet mee wil werken bah bah.....