Author Topic: Privacy op het internet  (Read 18847 times)

Invisible

• Hero Member
    • http://www.baberci.nl
Privacy op het internet
« on: August 16, 2009, 06:43:37 PM »
Privacy op internet is voor veel mensen belangrijk zo ook hier voor veel leden op het Lotgenotenforum.nl
Wanneer iemand zich hier aanmeldt adviseren wij dan ook (wanneer iemand niet direct herkend wil worden met zijn/haar verhaal) om zich aan te melden met een nickname en niet zijn/haar eigen naam te gebruiken.
Een nickname is er in diverse vormen,dit kan een naam zijn van je huisdier,een troetelnaam,je favoriete bloem of zomaar een verzonnen naam.
Het belangrijkste van de nickname is dat niemand in jouw omgeving weet wat jouw nickname is op het internet zodat je vrij bent om te schrijven waar je maar wilt zonder bang te zijn om herkend te worden.

Op dit moment is hyves ook heel populair,en hebben wij van het Lotgenotenforum.nl ook een Lotgenotenforum.hyves.
Deze Lotgenotenforum.hyves is afgeschermd voor het publiek en alleen te lezen wanneer iemand lid is van de hyves.
Echter is het op hyves dat je makkelijk te traceren bent op je eigen naam indien je daar een account hebt op je eigen naam.
Maar ook dit is makkelijk op te lossen om er voor te zorgen dat je ook op hyves niet makkelijk te vinden bent,of dat je hyves afgeschermd is vreemden of voor mensen waarvan je liever niet hebt dat die jouw hyves kunnen lezen.

Om jouw hyves af te schermen voor het algehele publiek doorloop je de volgende stappen
*Mijn profiel
*Mijn profiel bewerken
*privacy
*algemeen

Daar zie je verschillende opties staan die je kan afschermen voor het publiek
onderaan de pagina zie je de volgende zin staan;
Mijn hele hyve deactiveren & alleen zichtbaar maken voor:  
zet deze op ;alleen vrienden

je hyves is nu alleen zichtbaar voor de personen die jij toelaat in je hyves bestand.

in het zelfde veld heb je ook nog de opties om je krabbels apart af te schermen,dit doe je op de zelfde manier als hierboven.
Ook is er een optie om de zoekfunctie op google uit te schakelen.Zo wordt je hyves account niet meer terug gevonden op hyves.
Om dit uit te schakelen volg je ook weer dezelfde stap als hier boven.

Zo heb je toch een hoop plezier op het internet en toch ook nog een hoop privacy:wink:
Mocht iemand naar aanleiding van dit stukje nog vragen hebben,dan is het mogelijk om hieronder een bericht te plaatsen.
Is je vraag echter wat persoonlijker van aard dan kan je altijd mij nog een pb sturen met je vraag,en ik zal je zeer zeker zo goed mogelijk proberen te helpen.

Cindy

Mike

• Administrator
  • Sr. Member
Privacy op het internet
« Reply #1 on: August 16, 2009, 07:21:36 PM »
Goed en duidelijk stuk dacht ik zo.
Toch wil ik er nog wat op aanvullen, alhoewel ook dat eigenlijk geen geheim is, maar we in het verleden wel eens een flinke discussie over hebben gehad met oud-leden.

Wij moedigen iedereen aan hun verhaal te vertellen. Maar hou er rekening mee dat wij een openbaar forum zijn. Dat wil zeggen, iedereen kan meelezen en ons vinden door de vele onderwerpen. Wil je dat liever niet, plaats dan geen berichten hier. Wij hanteren namelijk de regel dat de berichten die men schrijft van ons worden, je geeft dus toestemming dat wij er volledig controle over hebben.

Dat wil niet zeggen dat wij ons niet aan de wet te houden hebben. En wij weten ook wat wel mag en wat niet mag, ondanks dat daar wel eens onenigheid over geweest was zodra een ontevreden lid eiste dat zijn/haar berichten verwijderd zouden moeten worden.
Dat is dus zeker niet het geval. Zolang een bericht niet direct naar een persoon te herleiden valt is er geen probleem en mogen wij de berichten laten staan.
Echter, zodra er namen, plaatsnamen, herkenbare foto's en data van een persoon zijn geplaatst dan zijn wij dit w?l verplicht te verwijderen op verzoek.
Daarom vragen wij onze leden dit dan ook zo min mogelijk te doen omdat het voor ons enorm veel werk is om achteraf alles aan te passen.

Wij verwijderen de berichten dus nog steeds niet, maar passen het dan dusdanig aan dat er geen directe link is met de persoon die het geplaatst heeft.

De reden dat wij geen berichten verwijderen is al eens eerder verteld. Als wij dat doen, zou een topic er vreemd uit komen te zien als er ineens berichten zijn verdwenen en dat gaat ten koste van de kwaliteit.

Dus let altijd op, hier en elders op het internet, w?t je schrijft en wees bewust met wat je doet. Nu is dit niet bepaald een forum waar mensen zich schuldig hoeven te voelen voor hetgeen wat ze meemaken, maar soms kunnen wij ons voorstellen dat men het niet prettig vind dat hetgeen ze geschreven hebben op het internet staat.

Dus: Schrijf gerust je verhaal, maar wees bewust met wat je doet!