Author Topic: Hoe maak ik een topic aan op de beste manier?  (Read 18864 times)

Mike

• Administrator
  • Sr. Member
Hoe maak ik een topic aan op de beste manier?
« on: August 01, 2009, 01:22:06 PM »
Als je jouw verhaal bij ons verteld, wil je dat het gelezen wordt door anderen en het liefst ook reageren. Maar weet je dat je zelf die kans op succes kan verhogen?

Als je op het forum aan het lezen bent en je gaat binnen een bepaalde topic helemaal naar onderen, dan zie je vaak een aantal links staan met onderwerpen die dezelfde inhoud hebben of over hetzelfde onderwerp gaan.
Hoe kan dat nou, zul je denken? Nou, dat komt omdat er een techniek achter het forum zit dat de titels en de inhoud van een topic leest.
Zodra er een topic aangemaakt wordt, zoekt het forum automatisch andere topics op die ook wel eens interessant kunnen zijn voor jou als lezer.

Ik heb wel eens een vraag gekregen waarom een topic er niet tussenstaat of niet gevonden wordt via de zoekfunctie van het forum of door zoekmachines als Google.

Het antwoord:
Zorg dat je ten eerste je topic een passende titel meegeeft die past bij je onderwerp.
Titels als 'Mijn verhaal' of 'Ook ik' of 'Gaat weer niet goed' zijn geen goede titels. Het zegt niets over de inhoud en als men bv op 'ingegroeide teennagels' zoekt en jij hebt daar een topic over gemaakt, maar met de titel 'Dat doet pijn', dan zal niemand op je topic komen.

Ik maak het hier op het forum toch dagelijks mee, titels die te vaag zijn en niets zeggen over de inhoud. Let hier dus op, want dat helpt je alleen maar met het verhogen van de kans dat ook anderen jouw topic vinden, maar ook lezen.
Goede titels zijn: 'Ik heb een Psychose', 'Chronisch pijnsyndroom' etc, dus duidelijk het onderwerp in de titel noemen, dan wordt het goed opgepikt door de zoekmachines, zowel die van het forum als Google en anderen.

De inhoud is natuurlijk ook belangrijk. Indien mogelijk, probeer dan zo duidleijk mogelijk de zaken te omschrijven en let op taalgebruik. Hele teksten zonder punten en komma's leest niet prettig en dat resulteert weer in minder lezers en mensen die reageren. Gebruik zo weinig mogelijk afkortingen en als je dat doet, zet dan erachter tussen haakjes wat het betekent. Niet iedereen is namelijk bekend met afkortingen, maar het is ook beter voor de zoekmachines om zowel afkorting als uitleg naast elkaar te gebruiken.
Kom ook terug als je wat gevraagd hebt. Mensen nemen de moeite om jou te helpen en dan is het altijd netjes even terug te komen om te vertellen hoe het nu gaat, of datgene wat men verteld heeft ook geholpen heeft.

Dit zijn een aantal zaken die je topic de grootste kans geven op succes. Het uiteindelijke succes hangt van de mensen zelf af, wij kunnen niet voor mensen bepalen dat ze moeten reageren, dus wees geduldig en niet boos als er geen reactie op komt of als een reactie niet is wat je verwacht.

Maar nogmaals: Je titel is het allerbelangrijkste, dus let daar goed op!

Invisible

• Hero Member
    • http://www.baberci.nl
Hoe maak ik een topic aan op de beste manier?
« Reply #1 on: September 28, 2010, 05:44:37 PM »

Om er voor te zorgen dat iedereen meer reakties op zijn/haar topic kan verwachten ben ik vanaf vandaag wederom alle topics na aan het lopen.
De topics met een "onduidelijke" titel zal ik gaan vervangen met een titel die zo goed mogelijk bij jou onderwerp past.
Dit zal er voor gaan zorgen dat je meer reakties kan gaan verwachten op jouw topic.

Heb ik jouw titel aangepast maar heb je liever toch een andere titel die wel met jouw onderwerp te maken heeft?
Stuur mij dan even een pb (prive bericht) of een email naar lotgenotenforum.nl@gmail.com met daarin de link naar jouw topic,en ook daarin jouw voorstel voor een nieuwe titel en ik zal hem voor je aanpassen.

Groetjes
Cindy