Author Topic: Interview in maandblad Kinderen  (Read 19561 times)

Invisible

• Hero Member
    • http://www.baberci.nl
Interview in maandblad Kinderen
« on: December 17, 2008, 06:25:41 PM »
Deze maand staat er in het maandblad Kinderen een interview met 1 van onze leden.
in verband met annonimiteit wordt haar naam hier niet genoemd en zal ik hier haar naam aanhouden zoals deze vermeld staat in het interview.

In het interview is het te lezen hoe Carla (ons lid) een minder leuke jeugd heeft gehad door zowel geestelijke als lichamelijke mishandeling van haar moeder.
Hierdoor heeft zij voor een moeilijke keuze gestaan om wel of geen kinderen te krijgen,bang om een zelfde persoon te worden als haar moeder.
In dit interview geeft zij aan dat zij door veel steun aan Lotgenotenforum te hebben gehad mede hierdoor de beslissing heeft kunnen nemen om wel voor een kindje te kunnen kiezen,en beseft dat zij niet het zelfde zal zijn als haar moeder.

Het blad Kinderen met het betreffende interview ligt op dit moment in de winkels,en je kunt het interview vinden op blz.24

Verder wil ik bij deze Carla bedanken voor de lovende woorden over Lotgenotenforum.nl die zij in dit interview heeft gesproken.
Ik zelf was eventjes diep geraakt door de betreffende zin.:wink:
Ik ben ontzettend blij dat het Lotgenotenforum.nl zoveel voor jou(en hopelijk ook voor anderen) heeft weten te betekenen.

Groetjes
Cindy

Cinnamon

• Sr. Member
Interview in maandblad Kinderen
« Reply #1 on: December 22, 2008, 06:11:51 PM »
Een paar dagen terug heb ik het blad gekocht.
En ik was ook onder de indruk van wat ik daarin las.
Het maakte me eerst verdrietig,maar daarna ook heel blij!
Er zijn gelukkig nog vrouwen die de cirkel van negativiteit durven doorbreken!!!
En bij deze ook een groot compliment voor Paul!!!
Ik weet zeker dat jullie Lieke een prachtige kindertijd gaan geven!

Heel veel liefs,
Cinnamon
Als vooruit kijken je angstig maakt,
en achterom kijken maakt je triest,
kijk dan naast je....
Daar sta ik.

Invisible

• Hero Member
    • http://www.baberci.nl
Het interview
« Reply #2 on: December 28, 2008, 03:33:25 PM »
Onderstaand het interview wat te lezen is in het maandblad Kinderen.

Carla(37) is getrouwd met Paul en moeder van Lieke(3maanden)."Ik heb een verdrietige jeugd gehad.Mijn moeder gaf me het gevoel dat ik lastig,vervelend en verwend was.Ik kreeg altijd verwijten,liep constant op mijn tenen.Als ze me sloeg,vond ik dat ik kreeg wat ik verdiende.Mijn moeder zette me graag voor schut.Op een dag had ze een stel vriendinnen op bezoek.Ik liet een tekening zien waar ik trots op was.Mijn moeder zei;'Carla kan mooi tekenen.Kijk eens,ze heeft zichzelf getekend;een dik meisje!'Iedereen lachte.
Ik heb lang niet willen denken over een gezin.Ik vroeg me af of ik het wel kon:aan mijn jeugd heb ik twee psygische stoornissen overgehouden.Mijn moeder had ook geen fijne jeugd gehad - mijn oma was ook geen liefdevol mens.Zou ik wel een goede moeder kunnen zijn?
Tegelijkertijd begon de biologische klok te tikken.Op de site Voor lotgenoten, door lotgenoten - Lotgenotenforumkreeg ik steun van vrouwen die me ervan overtuigden dat ik het best kon.Ik besefte dat ik in elk geval mijn problemen onderkende en hulp had gezocht.Toen ik eenmaal zwanger was,zorgde ik voor een goed vangnet,voor het geval dat het mis zou gaan.Maar dat was nergens voor nodig.Ik hield gelijk van Lieke.En ik wist:jij gaat niet meemaken wat ik heb meegemaakt.
Ik wil Lieke bijbrengen dat ze mag zijn wie ze is.Ik wil dat ze voor zichzelf op durft te komen,dat ze stevig in haar schoenen staat.Natuurlijk zullen we ook wel conflicten krijgen,zeker in de peuterpuberteit.Dan zal ik ook moeten optreden.Maar ik zal alleen haar gedrag afkeuren,haar eigenwaarde mag nooit in twijfel komen.
Lieke moet weten dat ik stapelgek op haar ben.Daarom zeg ik heel vaak dat ik van haar hou.Mijn moeder heeft dat nooit gezegd.
Nu ik zelf moeder ben,krijg ik steeds meer vrede met het verleden.Met mijn moeder heb ik geen contact meer.Ik hou me liever bezig met mijn dochtertje.Met mijn eigen geluk."