Author Topic: Ziekte van Bell  (Read 14964 times)

Anja

• Hero Member
Ziekte van Bell
« on: July 17, 2008, 09:43:13 PM »
Ik weet niet of het op de goed plaats zet maar ik heb dat dus weet ik sinds vanmorgen.
Ik had al een paar dagen een raar gevoel in mijn tong net of die sliep en ook mijn lip beetje vreemd en mijn ogen traande dus ik dacht dat ik verkouden werd of zo.
Stond ik van morgen mijn tanden te poetsen leek het wel of mijn mond scheef was ja ik dacht dat zal ik me wel verbeelden.En mijn ook knipperde niet goed. Maar mijn dochters viel het ook op en er kwam nog iemand langs die vond dat ik naar de dokter moest gaan ja hoor. Nou toch maar gebeld en moest langs komen. Het is een aangezichts verlamming door een virus het gaat wel weer over kan 4 tot 12 weken duren nou loop ik even mooi voor joker.Maar goed heb dus een paar doosjes pillen gekregen en moet mijn oog snachts afplakken en gel er in tegen uitdrogen.Ziekte van Bell dus.Ben wel een beetje zielig hoor haha Groetjes Anja.

Nemo

• Hero Member
Ziekte van Bell
« Reply #1 on: July 18, 2008, 06:07:32 AM »
Ik had er nog nooit van gehoord, wat je tegenwoordig wel niet kan hebben allemaal zeg.
Ik hoop voor je dat de pillen een beetje helpen.... wens je heel veel sterkte.
En iedereen heeft wel wat, dus echt voor joker loop je niet hoor!

Anja

• Hero Member
Ziekte van Bell
« Reply #2 on: July 18, 2008, 06:52:19 AM »
Ik had er ook nog nooit van gehoort De  verlamming ontstaat door een ontsteking van de aangezichts zenuw deze loopt van uit de hersenen door een nauw botkanaaltje en door de ontsteking zwelt de zenuw op.
En de kuren die ik gekregen heb is nooit van bewezen dat het helpt maar is meer voor de zekerheid. Het is een beetje raar echt zeer doet het gelukkig niet.

kiwi

• Hero Member
Ziekte van Bell
« Reply #3 on: July 18, 2008, 07:41:15 AM »
Hoi Anja,

Heb er wel vaker van gehoord.
Grote kans dat je met een open raampje heb auto gereden of ergens op de tocht gezeten.
Het is nl. een aandoening die je veel ziet bij chauffeurs. Mijn oom heeft het ook gehad en die rijdt sinds hij dat gehad heeft alleen met raam dicht en auto met airco niet op hemzelf gericht. Bij hem is het volledig weggetroken.
Ga duimen dat dat bij jou ook gebeurd.

Groetjes, Kiwi :wink:

Invisible

• Hero Member
    • http://www.baberci.nl
Ziekte van Bell
« Reply #4 on: July 18, 2008, 09:22:27 AM »
hallo anja

dat zal wel even schrikken geweest zijn of niet toen je dat merkte?
ik heb even op internet wat info opgezocht over de ziekte van Bell.
mochten er meer mensen wat over willen lezen,of jij zelf er wat over willen lezen dan hier onder de info.

KNO

groetjes
cindy

Anja

• Hero Member
Ziekte van Bell
« Reply #5 on: July 18, 2008, 12:33:05 PM »
Hoi Cindy
Ik schrik niet zo snel maar er schoten wel een paar dingen door mijn hoofd.  Bedankt voor de info ik heb er zeker gekeken tja je kan dus zo iets vreemds hebben he. Groetjes weer van Anja.

Desie

• Administrator
  • Hero Member
Ziekte van Bell
« Reply #6 on: July 19, 2008, 12:44:26 PM »
Hoi Anja,

Heb ook even je verhaal gelezen.
Nou ik zou me eigen rot hebben geschrokken hoor.
Als je zo'n verlamming krijgt denk je toch als eerste aan een broerte....
Wat een rare ziekte zeg heb er ook nog nooit van gehoord.
Tot nu dus en heb ook even het berichtje en de link van Cindy gelezen.
Wat een rare ziektes heb je toch op de wereld mensen.

Anja

• Hero Member
Ziekte van Bell
« Reply #7 on: July 19, 2008, 06:59:41 PM »
Hoi Desie
Ja je hebt zeker rare ziektes begin me nu toch wel een beetje vervelend te voelen zal wel door al die pillen komen het is een aardige maaltijd zolangsamerhand. Begin ook al een beetje gek te praten maar dat hoort er ook allemaal bij ik hoop niet dat ik gabla1  kwijlen hoor zou ook kunnen Groetjes weer van Anja.

kiwi

• Hero Member
Ziekte van Bell
« Reply #8 on: July 19, 2008, 08:39:23 PM »
Hoi Anja,

Heel veel sterkte nog!

Hoop voor je dat jezeker niet  gaat kwijlen.

Groetjes, Kiwi :wink:

Nemo

• Hero Member
Ziekte van Bell
« Reply #9 on: July 20, 2008, 03:53:58 PM »
heb je zoveel medicatie dan?
Hoop dat het langzaam aan beter gaat.
Sterkte...

Anja

• Hero Member
Ziekte van Bell
« Reply #10 on: July 21, 2008, 05:23:36 AM »
Hoi Simone
Nou veel maar voor mijn doen wel veel ja ik slikte vorige jaar nog niks en nu komt van het een het ander dus het is al aardig wat als het maar helpt Groetjes Anja.

Anja

• Hero Member
Ziekte van Bell
« Reply #11 on: August 03, 2008, 07:34:24 AM »
Ben ik weer even Het gaat wel goed tenminste dat dacht ik het trekt al aardig bij allemaal mijn gezicht maar nu heb ik evenwichtsstoornis nou dan maar liever een scheef gezicht hoor dit vind ik dus wel eng ben al een paar keer bijna omgevallen. Ik hoop toch maar dat dit heel snel weer over is ik ben het zo zat ik rol van het een in het ander grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr iemand ervaring met evenwichtsstoornis en het gaat toch wel weer over he. Ik wil gewoon weer eens even lekker mijn gang kunnen gaan maar zo durf ik niet auto te gaan rijden hoor. Groetjes van Anja.

Invisible

• Hero Member
Ziekte van Bell
« Reply #12 on: August 03, 2008, 08:49:30 AM »
hoi anja

wat ontzettend vervelend zeg die evenwichtsstoornis...
kan me ook wel voorstellen dat je zo geen auto durf te rijden,en ik denk dat het indd ook niet echt verstandig is om te doen.
ik zou anders hier even mee terug gaan naar je arts die er naar kan kijken,en evt kan hij je door sturen naar een kno arts of een andere arts,die het verder kan beoordelen

wel fijn dat je gezicht is bijgetrokken op dit moment.
kan me wel voorstellen dat je zoiets hebt liever mijn gezicht dan die stoornissen...
ik hoop dat er gauw verbetering voor je inzit..

groetjes
Cindy

Anja

• Hero Member
Ziekte van Bell
« Reply #13 on: August 13, 2008, 05:30:40 PM »
Hallo weer ik zal nog even vertellen hoe het gaat.
De evenwichtsstoornis is gelukkig nu wel te doen niet zo erg meer.
Mijn gezicht gaat ook wel goed je kunt het wel een beetje zien maar ja ik geloof dat ik er wel aardig van af gekomen ben ik heb wel nu ook aangezichts pijn aan die kant eerder had ik dat altijd aan de andere kant en nu dus allebij en mijn nek en schouder kunnen wel behoorlijk zeer doen zo nu en dan ik denk dat de pillen voor mijn rug dan uitgewerkt zijn en dan voel ik dat. O ja mijn ook gaat ook weer dicht doe wel snachts nog gel er in en overdag druppelen omdat het dan droog aan voeld.

Dus het gaat wel goed gelukkig. Groetjes van Anja

Invisible

• Hero Member
Ziekte van Bell
« Reply #14 on: August 13, 2008, 07:51:37 PM »
hoi anja

fijn om te lezen dat het goede kant op gaat met je nu.
het had erger kunnen zijn en ik denk dat je er gelukkig op tijd bent bij geweest..

op de lotgenotenforum hyves heeft zich iemand aangemeld die ook deze week de zelfde diagnose heeft gekregen.
deze persoon heb ik hier naar toe verwezen omdat deze persoon op zoek was naar info en lotgenotencontact.
als ik het goed heb gezien heeft ze zich al aangemeld hier:wink:
wie weet kunnen jullie iets voor elkaar betekenen?

groetjes
Cindy