Author Topic: Spondylodese  (Read 147771 times)

Anja

• Hero Member
De uit slag
« Reply #30 on: September 18, 2008, 04:23:29 PM »
Hallo Allemaal

Nou ben weer thuis.
En de uitslag was simpel alles is goed dat wil zeggen de schroeven cages alles zit op zijn plaats en de zenuwen zijn vrij de schroeven raken ook niks de botgroei is niet zo veel maar dat kwam nog wel goed. Alleen mijn spieren zijn geiriteerd die schijnen over de schroeven te schuiven maar de schroeven kunnen er nog niet uit. Ik kan wel naar de pijnpoli want de pijn die ik nog heb zal wel blijvend zijn zenuw iritatie of beschadiging.
Mijn nek is ook goed alleen te recht maar verder geen bijzonderheden.
Dus ik ben klaar rug boek kan dicht het is technisch een geslaagde operatie ik was van te voren gewaarshuwd dat het voor de pijn waarschijnlijk niet zou helpen dus nu gewoon weer door gaan met mijn leven ik kan nog wel naar de pijnpoli en ook naar een neuroloog
maar ik heb er even genoeg van nu ik ga weer eens even wat anders dan rug rug rug doen. Groetjes van Anja.

kiwi

• Hero Member
Spondylodese
« Reply #31 on: September 19, 2008, 07:53:44 AM »
Hoi Anja,

Goed dat je dit besluit genomen hebt. Het zal je in ieder geval meer rust geven.

Ik had zelf ook zoiets, van helpt deze operatie niet dan stop ik met zoeken naar nog meer oplossingen en ga weer verder.

Wat betreft de botaangroei kan ik je een tip geven: neem vooral zure melkprodukten zoals karnemelk en/of yoghurt. Deze geven een betere botopbouw dan gewoon melk.
En probeer zo goed en zo kwaad als het kan zoveel mogelijk te lopen. Dat is beter voor botopbouw dan fietsen of zwemmen.

Verder wens ik je heel veel sterkte !

Groetjes, Kiwi:wink:

Anja

• Hero Member
Spondylodese
« Reply #32 on: September 21, 2008, 06:26:28 PM »
Dankje kiwi,

Het komt vast wel goed. Groetjes van Anja.

Anja

• Hero Member
Spondylodese
« Reply #33 on: October 04, 2008, 12:53:32 PM »
Hallo weer.

Ik had de ct scan en foto's opgevraagd en vandaag binnen wel leuk om eens te kunnen bekijken. Het ziet er wel mooi uit wat ik alleen wel een beetje vreemd vond is dat er bij het verslag van de radioloog staat voor zover ze konden zien op een ct scan zaten de schroeven goed ze kunnen dus toch niet alles zien . Wat ik nog vreemder vond is dat er bij de foto's van mijn nek dus wel stond dat er bij de c7 wel iets aan de hand was. Het zal wel goed wezen hoor. Maar in ieder geval heb ik toch niet voor niks last van mijn nek schouder dus. Groetjes van Anja.

kiwi

• Hero Member
Spondylodese
« Reply #34 on: October 04, 2008, 04:35:14 PM »
Hoi Anja,

Rug: Om te zien of de schroeven echt daadwerkelijk goed zitten moeten ze alsnog een MRI maken. De Ct -scan is eigenlijk meer om te bepalen hoe het met de botaangroei is.

Nek: Het komt wel vaker voor dat ze wel iets zien, maar er is geen officieel naampje  voor, dus krijg je vaak te horen dat er niets aan de hand is. Eigenlijk vind ik als ze toch iets zien ze eigenlijk meer onderzoek zouden moeten doen. Maar de vraag is natuurlijk wel zo :is er wat aan te doen of heeft het effect er wat aan te doen.
Je kan moeilijk heel je wervelkolom vast laten zetten.

Heel veel sterkte !

Groetjes, Kiwi :wink:

Anja

• Hero Member
Spondylodese
« Reply #35 on: October 04, 2008, 05:28:15 PM »
Hoi Kiwi

Nee dat hoefd voor mij ook niet hoor vast zetten daar ging het mij niet om maar als er wel duidelijk wat te zien was ben ik dus niet gek ik dacht namelijk dat het misschien wel kwam omdat ik er te veel mee bezig was zo bedoel ik het . Ik ga ook niet verder zoeken hoor ik doe het er wel mee zo.  Groetjes van Anja.

kiwi

• Hero Member
Spondylodese
« Reply #36 on: October 05, 2008, 06:41:42 AM »
Hoi Anja,

Ik begrijp je wel, het is nl. al fijn als ze zeggen dat het niet helemaal goed zit. Maar dat er op dit moment nog niets aan te doen is. Dan hebben we er vrede mee.
Sterkte!

Anja

• Hero Member
Spondylodese
« Reply #37 on: October 10, 2008, 07:57:29 PM »
Hoi Kiwi

Hoe is het met je onderrug nog steeds goed?

Ik vroeg me af of jij ooit spier verslappers heb geprobeerd? Ik wordt steeds stijver voor mijn gevoel door de pijn denk ik mijn spieren zijn echt zo gespannen lijkt wel beton en het is nu niet van de stress. Misschien doe ik wel te veel hoor ik weet niet. Groetjes van Anja.

kiwi

• Hero Member
Spondylodese
« Reply #38 on: October 11, 2008, 05:52:24 PM »
Hoi Anja,

Heb momenteel wel even last van mijn onderrug. Heb mijn verdraaid door een boodschappenkarretje die achter een steen bleef steken.

Maar over spierverslappers: Ja die heb ik wel gebruikt. Diazepam. Wat wil je er eventueel over weten? Ik hoor het wel ?

Anja

• Hero Member
Spondylodese
« Reply #39 on: October 11, 2008, 08:33:03 PM »
Hoi Kiwi

Wat balen voor je met dat karretje.Ik vind het wel knap dat je daar mee kunt rijden ik kan dat dus niet vw. de bekken/rug.
Ik vind dat ook met van een stoepje afstappen dan kun je ook zo'n klap in je rug krijgen heb ik al een paar keer gehad.

Wat ik wilde weten ik heb nu ontstekingremmers meloxicam  en pijnstillers paracetamol met codeiene maar ik heb dus veel pijn en ben echt zo stijf als een deur nu vroeg ik me af of ik niet beter af zou zijn met een spier verslapper. Of helpt dat niet voor stijve spieren?
En helpen die ook voor pijn? Groetjes van Anja.

kiwi

• Hero Member
Spondylodese
« Reply #40 on: October 11, 2008, 08:44:15 PM »
Hoi Anja,

Dat je door de pijn heel stijf bent lijkt me logisch. Je spieren zijn dat verkrampt en daar krijg je ook weel pijn door. ( Dus het cirkeltje rond).
Ik zou het zeker proberen als ik jou was met spierverslappers. Kans dat je spieren daardoor minder verkrampt zijn en daardoor minder pijn hebt.
Verder het klinkt raar, maar ontspanningsoefeningen zijn er ook goed voor.

En dat met het winkelkarretje. Normaal gebruik ik die niet, alleen een mandje. Kan in ook niet teveel meenemen :laugh: . Maar omdat mijn man geopereerd was moest ik wat week boodschappen halen in een winkel waar ze alleen hele grote winkel karren hebben vkboos . Kreeg een enorme pijnscheut door mijn wervelkolom. Hoop dat er geen schade is.

Anja

• Hero Member
Spondylodese
« Reply #41 on: November 12, 2008, 06:37:15 PM »
Gisteren toch maar eens naar de huisarts gebeld om te vragen of de verwijs brief wel naar de pijnpoli gestuurt was en dat was volgens hun wel gebeurt toen de pijnpoli gebeld en die hadden hem niet ontvangen beetje vreemd maar ik kreeg dus voor vandaag een afspraak omdat er iemand uitgevallen was en nu gaan ze volgende week een facetblokade proberen ben benieuwd of het gaat helpen ik hoop het want ik slaap zo slecht. we zullen het afwachten. groetjes van Anja.

kiwi

• Hero Member
Spondylodese
« Reply #42 on: November 12, 2008, 07:27:50 PM »
Hoi Anja,

Ik ga positieve energie naar je toesturen.

Anja

• Hero Member
Spondylodese
« Reply #43 on: November 21, 2008, 09:13:10 AM »
Hallo weer

Ik was gisteren bij de pijpoli geweest zou een facetblokkade krijgen en ik had daar alzo mijn bedenkingen bij wat de schroeven zitten daar ook maar er stond in de brief dat ik die operatie had gehad dus heb ik niks gezegd. Mijn voorgevoel was goed want het ging inderdaad niet lukken. Heb ik weer hoor. Die dokter schrok wel een beetje volgens mij had hij iets anders verwacht te zien met die doorlichting. Dat is wel jammer zei hij. Die pijn bij die facetgewrichten kan hij niks mee nu. Hij heeft het nog wel geprobeerd maar het lukte niet om bij die facetgewricht te komen dus nu heeft hij een grote zenuw verdoofd???
En moet ik in maart weer terug. Voor als nog merk ik niet veel verschil maar dat kan geloof ik ook wel een poosje duren. Dat hebben we ook weer gehad.
Groetjes van Anja.

monro

• Newbie
  • *
Spondylodese
« Reply #44 on: November 22, 2008, 02:09:53 PM »
Hoi Anja,

Het klopt wel dat het even gaat duren voordat je wat merkt, dat heeft mijn moeder ook gehad,alleen bij haar sloeg het niet aan,ik hoop voor jou dat het wel aanslaat,sterkte ermee.

Groetjes Monique
Ook al schijnt de zon niet elke dag,
probeer toch te genieten met een gulle lach :wub: