Author Topic: Spondylodese  (Read 147764 times)

Anja

• Hero Member
Spondylodese
« on: July 05, 2008, 10:47:47 PM »
Hallo ik ben Anja en ik had al jaren rug pijn allerlei therapie gehad bleek na eindelijk een keer een foto toch wat aan de hand een spondylolisthesis (afglijdende wervel).
Heb hier voor een operatie gehad spondylodese de onderste wervels l4,l5,s1 zijn vast gezet met 2 cages er tussen  die cages komen ipv je tussenwervel schijf die cages vullen ze met bot en dat moet dan vast gaan wel groeien het is nu acht maanden geleden en het gaat wel aardig niet super maar goed dat komt omdat er ook nog andere dingen in mijn rug aan de hand waren.Als iemand wat wil weten vraag maar hoor.Groetjes van Anja.

kiwi

• Hero Member
Spondylodese
« Reply #1 on: July 06, 2008, 06:47:13 AM »
Hallo Anja,

Zelf in januari geopereerd via de Axialif. Dit gaat prima.
Alleen verder in de wervelkolom nog problemen ( nek, thoracaal). Maar dat komt je bekend voor weet ik .
Hoop toch nog steeds op een verbetering voor je.

Groetjes, Kiwi :wink:

Anja

• Hero Member
Hoi Kitty en andere lezers
« Reply #2 on: July 06, 2008, 08:39:52 PM »
Ja helaas ook bekent met nek en boven rug en si gewricht. Mijn huisarts heeft gezegd dat het si gewricht vast laten zetten nog een optie is misschien maar ik zou dan wel eens ervaringen van anderen willen horen ik kan er niet veel over vinden wie weet hier dus als iemand zijn haar si gewricht vast heeft zou graag eens horen hoe en wat.
Groetjes Anja

kiwi

• Hero Member
Spondylodese
« Reply #3 on: July 07, 2008, 10:59:58 AM »
Hoi Anja,

Misschien is het handig als je het verhaal van Cindy leest over bekkeninstabiliteit.
Zij heeft daar last van en het programma bij het Spine en Joint centre gedaan. Misschien is dit nog iets voor je?
Heb je overigens na je operatie ook nog iets van fysiotherapie gehad ?

Groetjes, Kiwi (Kitty):wink:

Anja

• Hero Member
Spondylodese
« Reply #4 on: July 07, 2008, 01:52:07 PM »
Ja ik heb fysio gehad en die is gestopt ook nog fysiofitness geprobeerd maar ik kon allen maar in een slakkengang op de loopband ook hometrainer en crosstrainer stepper geprobeerd maar ik krijg te veel napijn.
Nu maar een poosje geen therapie meer in november ga ik nog terug en dan zien we wel.

Ik was ook nog bij mijn huisarts geweest vorige week en die zei dat ik maar niet meer op verbetering moest rekenen om dat mijn rug gewoon slecht is ik moest maar eens even niks voor mijn rug doen alleen pillen nemen en verder even eens wat leuks gaan doen.
Heeft hij denk ik ook wel gelijk in want ik ben al zo lang bezig en niks helpt meer.
En ik ben ook wel een beetje therapie moe ik kan ze bijna zelf les geven pfffffff
Groetjes van Anja

kiwi

• Hero Member
Spondylodese
« Reply #5 on: July 08, 2008, 07:59:57 AM »
Hoi Anja,

Ik doe bij de fysio allemaal stabiliteitstrainingen. Daar hoort oa. ook de loopband bij.
Maar de fysio die ik heb bouwt alles heel voorzichtig op. Dus die erge napijn waar jij het over hebt ken ik gelukkig niet. Want als iets verder uitgebreid wordt en ik krijg daar erge last van stopt ze daar mee en gaan we weer wat anders doen.:biggrin:

Heleboel oefeningen deed ik al van na mijn 2e operatie, maar het lukt niet om op te bouwen. Dus op dat niveau door blijven gaan tot mijn 3e operatie. Nu lukt heb opbouwen gelukkig wel en met uitbreidingen.:biggrin:

Maar het is heel moeilijk om een goede fysio te vinden.:rofl:

En  na al mijn fyisio-, cesartherapie kan ik zeker ook les geven.

Anja

• Hero Member
Hoi
« Reply #6 on: July 08, 2008, 08:31:10 AM »
Ja nu die fysio bij de fysio fitness wilde veel te snel daarom heb ik denk ik ook weer zo veel last. Is ook wel mijn eigen schuld hoor want ik zou wel eens even.
En tillen mag nog niet dus ook niet met gewichten.

Nu doe ik thuis 2 x per week lichte oef om het zo te houden en voor mij voor lopig geen peuten meer hoor ik heb het er helemaal mee gehad.

Bij mij is het ook te erg versleten mijn bekken zit gewoon te los en daar door raakt alles overbelast. Ik denk dat ik het hier gewoon mee moet doen het is niet anders. Groetjes Anja.

Anja

• Hero Member
WSW indicatie
« Reply #7 on: July 11, 2008, 03:20:59 PM »
Ik had me een tijd geleden ingeschreven voor wsw om die indicatie te krijgen voor aan gepast werk gewoon bij het CWI doe je dat.
Ik ben zelf gestopt met werken op den duur omdat het niet meer ging dus heb je nergens recht op dus nu dan in laten schrijven voor dat WSW. Ben gisteren voor de keuring geweest bij een arbo arts en nu maar afwachten wat ze doen.Maar een gewoon baantje zit er niet meer in nu maar hopen dat ik nog wel goed genoeg ben voor zo'n baantje op een socialewerkvoorziening. Kan mij niet schelen wat ik moet doen hoor beetje afleiding zou wel lekker zijn.

kiwi

• Hero Member
Spondylodese
« Reply #8 on: July 11, 2008, 04:27:05 PM »
Hoi Anja,

Ik ga heel hard voor je duimen dat het je allemaal gaat lukken.
Kan het me helemaal voorstellen dat je wat wilt doen. Komt heel bekend voor.

Zelf hoop ik na mijn vakantie een stage te kunnen lopen en de bedoeling is uiteindelijk weer in het werkproces terug te keren.

Helaas werkt mijn nek en thoracale wervelkolom niet meer, maar dat is geen reden om toch niet door te zetten.

Anja

• Hero Member
Spondylodese
« Reply #9 on: July 11, 2008, 09:07:31 PM »
Hoi Kitty

Ik zal voor jou duimen voor je stage.
Ja het valt niet mee he gisteren vroeg die arts bv of ik op mijn hurken kon niet dus ik dacht echt jeetje dat is toch niet helemaal normaal dat ik dat niet kan ik heb volgens hem echt een behoorlijke beperking ook in mijn benen ik dacht altijd dat het wel mee viel ik loop toch nog dacht ik altijd maar het komt nu eindelijk wel een keertje over dat het echt niet meer goed komt ik was altijd zo met verbetering bezig dat ik niet eens door had hoe slecht het eigenlijk is.. Groetjes

kiwi

• Hero Member
Spondylodese
« Reply #10 on: July 12, 2008, 07:22:00 AM »
Hoi Anja,

Dat zal zeker tegengevallen zijn. Kan ik me helemaal voorstellen.
Misschien dat toch het volgen van een revalidatie programma nog verbetering kan brengen aan je situatie.
En het is heel belangrijk vooral kijken naar de dingen die je wel kan. Alles wat daarbij komt is extra winst moet je denken. En vergeet niet je hebt ook nog 4 kinderen te verzorgen. Dat kost je allemaal extra kracht.
Maar desondanks zou het toch prettig zijn om afleiding te hebben in een al is het maar een heel klein baantje. Gewoon even wat anders.

Prettig weekend!

Groetjes, Kiwi (Kitty) :wink:

Anja

• Hero Member
Spondylodese
« Reply #11 on: July 12, 2008, 09:13:00 AM »
Ben vorig jaar bij een revalidatie arts geweest en die kon niks voor me doen ik ga goed met mijn rugding om en therapie had niet veel zin  volgens hem. Hij had me nog naar cesar mensendieck gestuurt maar meer om nog wat te kijken of ik pijn vrij dingen kon doen eigenlijk moest ik een korset maar dat wilde hij mij nog niet aan doen. mijn botjes schuren gewoon over elkaar en mijn spiercorset is wel goed dus dat moet ik gewoon op peil houden met 2 keer per week oefeningen en dat doe ik braaf.Maar te veel oefeningen is ook niet goed ik moet gewoon blijven bewegen niet telang stilzitten maar gewoon de hele dag afwisselen en dat doe ik ook meer zit er gewoon niet in daarom zei mijn huisarts ook stop nu eens met verbetering willen het houd een keer op he. Gewoon weer eens met andere dingen bezig gaan en ik moet zeggen dat is ook zo dus ik hoop echt dat ik kan gaan werken ik ben ook overblijf moeder op een school ik vind dat gewoon lekker ff eens niet thuis heerlijk. Groetjes.

Anja

• Hero Member
Spondylodese
« Reply #12 on: July 19, 2008, 07:12:06 PM »
Hallo weer Nou mijn rug is ook nog steeds helemaal pet en mijn nek ook. Ik zal blij zijn als ik weet waneer ik naar de pijnpoli mag misschien kunnen ze daar wat. Groetjes weer Anja.

kiwi

• Hero Member
Spondylodese
« Reply #13 on: July 19, 2008, 08:45:23 PM »
Hoi Anja,

Heb nu voor mijn nek al de 2e keer pijnbestrijding gehad. Maar het lijkt wel nu de 2e keer of het geen effect heeft. Kan nog komen hoor, afgelopen donderdag pas een epidurale injectie gehad.
Het enige positieve is dat we met zekerheid weten welke zenuwwortel de problemen geeft.
Wens jou heel veel sterkte en als je naar de pijnpoli gaat dat je meer succes hebt.

Maar duim toch wel dat het met je rug ook nog de goed kant op gaat.
Sterkte!

Nemo

• Hero Member
Spondylodese
« Reply #14 on: July 20, 2008, 03:59:06 PM »
ik wens je heel veel sterkte, en hoop dat je op de pijn poli meer succes hebt...