Author Topic: Wanneer oproep  (Read 139 times)

lacsap

• Newbie
  • *
Wanneer oproep
« on: November 02, 2017, 12:45:53 PM »
Hoi,

Het einde van mijn 2 jaar ziekteperiode begint in zicht te komen. Ik ben vorig jaar december 100% afgekeurd (nadat ik eerst een lager percentage was afgekeurd waarna ik heb geprobeerd te werken maar uiteindelijk toch weer ziek gemeld). Wanneer wordt ik weer opgeroepen voor een herkeuring (mijn arbo arts dacht dat het mogelijk was dat ik binnenkort weer opgeroepen werd ivm het einde van de 2 jaars ziekteperiode).

Of is het gewoon ik word ooit een keer opgeroepen wellicht, misschien, zou kunnen?

socrates

• Full Member
Re: Wanneer oproep
« Reply #1 on: November 03, 2017, 05:54:39 AM »
Je zult binnenkort worden gekeurd voor de WIA omdat de ZW ten einde komt. Het moet voor het einde van de ZW gebeuren.

U moet wel uw WIA uitkering aanvragen, met behulp van documenten van uw werkgever en bedrijfsarts.

https://www.uwv.nl/particulieren/ziek/ziek-wia-uitkering/bijna-2-jaar-ziek-wia/detail/wia-aanvragen-als-ik-een-werkgever-heb/stap-1-wia-documenten-verzamelen

lacsap

• Newbie
  • *
« Reply #2 on: November 03, 2017, 03:42:01 PM »
Hoi Socrates,

Ik had al een WIA uitkering gekregen een jaar of 3 terug. Daarna dus even geprobeerd te werken maar dit ging toch niet waarna ik weer ziek ben gemeld en er een herkeuring is aangevraagd waarna ik dus 100% ben afgekeurd. Nu loopt dus voor de 2e maal de 2 jaars termijn bijna af. Dus mijn vraag was meer wat kan ik nu verwachten. Een oproep binnenkort omdat de 2 jaar dus bijna afloopt of omdat ik al WIA uitkering had een oproep voor 'ooit een keer'.

socrates

• Full Member
« Reply #3 on: November 04, 2017, 05:36:21 AM »
Heb je opnieuw ziektewet en loopt de twee jaar termijn af dan zal je opnieuw herkeurd worden. Heb je echter al een WIA-uitkering dan zal je niet automatisch periodiek opnieuw gekeurd worden. Er moet dan een aanleiding voor zijn, zoals dat je situatie verbeterd of verslechterd is of als een behandeling in gang is gezet waarmee je op termijn weer meer aan zal kunnen of dat je weer bent gaan werken.

lacsap

• Newbie
  • *
« Reply #4 on: November 12, 2017, 09:15:26 PM »
Dank je wel voor je response

uwv_webcare

• Hero Member
    • http://www.uwv.nl/webcare
« Reply #5 on: November 13, 2017, 05:02:51 PM »
Hallo Lacsap,

Je geeft aan dat je na de toekenning van je WIA-uitkering opnieuw ziek bent geworden en vraagt je af of je een nieuwe herbeoordeling krijgt nu je ziekteperiode de 2 jaar bereikt.

Er is geen vast moment waarop UWV je opnieuw beoordeelt. Is je gezondheid verslechterd of verbeterd, dan geef je dit aan ons door. Nadat de wijziging in je gezondheid is ontvangen, wordt bepaald of je opnieuw beoordeeld moet worden.
Ik begrijp uit jouw verhaal dat je vorig jaar al een herbeoordeling hebt gekregen i.v.m. de verslechtering van jouw gezondheid. Is je gezondheid na deze beoordeling niet opnieuw gewijzigd, dan volgt er bij het einde van je 2 jaar ziekteperiode niet een nieuwe herbeoordeling.

Tip: Stopt de loondoorbetaling tijdens ziekte na twee jaar bij je werkgever (of Ziektewet bij UWV), vergeet dan niet een wijziging in je inkomen naast de WIA-uitkering door te geven, zie hier: https://www.uwv.nl/particulieren/formulieren/doorgeven-wijzigingen-wia-wao-waz-wajong-uitkering.aspx

Sterkte!

Met vriendelijke groet,
Caren
UWV Webcareteam