Author Topic: Prostaatkanker  (Read 717 times)

klaas01

• Full Member
Prostaatkanker
« on: July 10, 2017, 04:59:41 PM »
twee weken geleden is ook nog eens prostaatkanker geconstateerd, echter niet in agressieve vorm.

De uroloog heeft mij dan ook een folder meegegeven zodat ik zelf een behandel methode kan kiezen, natuurlijk zal dit anders worden als de uroloog liever voor een andere methode beter lijkt te zijn. De keuze die ik wil maken in de behandeling ervan is Iridriumbron, en geen uitwendige bestraling ervan. Dit laatste is niet nodig zodra er geen agressieve kanker aanwezig is en of uitgespreid blijkt te zijn.

Ik voelde al een langere periode geleden dat er iets niet klopte, na diverse langzame onderzoeken gaf ik aan een een prostaatbuioptie uit te voeren. Dit is dan ook gebeur en uitgebreid dus 12  prostaatbuioptie totaal en aan iedere zijde 6 stuks dus. De uitslag was zelfs voor de uroloog zeer verbaast, dat op mijn leeftijd al prostaatkanker blijkt te hebben. Echter uit meerdere artikelen ver prostaat kanker kan het ook voorkomen op jonge leeftijd, dus niets bijzonders maar komt minder vaak voor.

Ik wil absoluut geen ruggenprik hebben, gezien dat ik daar al ooit eens iets meer over gehoord heb dat het zeer pijnlijk kan zijn, dus ik ga voor gehele narcose en Iridriumbron in plaats van zaadjes.

Mijn vraag is als volgt.

Wat is de nazorg dat wanneer men uit het ziekenhuis komt, is het verstandig om thuishulp zoals huishoudelijk hulp al van te voren aan te vragen?

Uw antwoord is zoals gebruikelijk hartelijk welkom, en alvast mijn dank hiervoor.