Author Topic: Trouwen met een Chinese uit China  (Read 968 times)

Jero

• Newbie
  • *
Trouwen met een Chinese uit China
« on: June 11, 2017, 11:26:14 AM »
De titel zegt het al; dit willen wij.
En dat zij hier in Nederland komt te wonen.
Wij hebben elkaar leren kennen toen ze hier op vakantie was in het Nederland.
Toevalstreffer en het klikte gewoon.
Zij is hier met kerst geweest en ik in Hong Kong tijdens Chinees nieuw jaar.
En ondertussen houden we de lange afstandsrelatie gewoon werkende door elkaar vaak
te appen en elk weekend op Skype te praten.
Maar we willen natuurlijk bij elkaar zijn, en we willen trouwen.

Mijn vraag is echter; hoe?
Mijn situatie is als volgt:
Ik werk nu parttime in de logistiek (ik wil naar fulltime maar heb dit nog niet gekregen), onlangs contract
verlenging gehad en het contract wat daarna voor de deur ligt zal vast zijn (waar ik dus voor ga).
Maar hier heb ik geen zekerheid in of ik dit zal krijgen (fingers crossed...anders heb ik echt een probleem).
Mijn inkomen is vrij bescheiden.
Wat mijn woonsituatie betreft; ik heb een eigen kleine studio waar ik heel blij mee ben.
Ben zelf Nederlander.

Haar situatie:
Zij woont bij haar ouders thuis (in Hong Kong dus) en verdient een aardige boterham als juffrouw voor de klas.
Op dit moment is ze al begonnen met Nederlands te leren zodat ze kan deelnemen aan het inburgeringsexamen.
Haar ouders en zijzelf doen er echter aardig gas erop.
Niet schrikken (wat ik zelf wel deed) maar zij heeft met behulp van haar ouders een lening aangevraagd om in
Nederland een huis te kunnen kopen waar wij dan in zouden kunnen wonen.
De huizenjacht is al begonnen.
Binnenkort komt zij weer naar Nederland toe om bij mij te zijn en een cursus Nederlandse taal te volgen.
Al met al goede vooruitzichten.

Maar...oh zo veel vragen.
Hoe gaan wij met elkaar trouwen?
Waar moet ik als eerste hiermee zijn (bij welke deur)?
Kunnen wij eerst trouwen en dat zij later naar Nederland emigreert?
Ik ben een beetje sceptisch over de IND, omdat ik gehoord heb dat ze een ontmoedigingsbeleid volgen. . klopt dat?

Ik weet dat ik ook aan bepaalde voorwaarden moet voldoen wil ik mijn vriendin en (hopelijk)
toekomstige vrouw naar Nederland krijgen waaronder een bepaald minimum inkomen en dat er een woning voor ons
beschikbaar moet zijn waar wij in kunnen wonen.
Meteen daarop volgend de vraag of het ook in orde is als zij al een woning op haar naam hier in Nederland heeft?
En wat als ik geen vast contract krijg? Dan zie ik alles in duigen vallen en helaas heb ik
niet een diploma op zak waar ik meteen ander werk mee kan vinden.
Ook mijn vraag in hoeverre de voorwaarden op mij van toepassing zijn mocht mijn vriendin zelf met een portemonnee
vol geld naar Nederland komen.

Ben benieuwd naar jullie adviezen en wie er allemaal meer in het zelfde bootje als mij heeft gezeten.

Groetjes en alvast bedankt Jeroen