Author Topic: pijn in rechter en linker ribben /flank  (Read 1471 times)

simonb

• Newbie
  • *
pijn in rechter en linker ribben /flank
« on: June 08, 2017, 11:31:24 AM »
goeiendag

ik heb sinds 14 mnd pijn in mijn rechter onder rib en nu ook al aan de linker kant ik heb behandeling gehad in het anthonius in nieuwegein door middel van injecties in zenuw rug heeft allemaal niet geholpen wel een tence gekregen dat helpt licht ook second opinion gehad in het umc maar daar kunnen ze ook niets voor mij doet heeft er iemand ervaring met deze pijnen en hebben jullie misschien een idee wat ik nu nog kan onder nemen ben aan het einde van me latijn op pijn gebied. bvd

Daan den Ouden

• Newbie
  • *
pijn in rechter en linker ribben /flank
« Reply #1 on: June 14, 2017, 04:06:41 PM »
Goedemiddag,

Allereerst wat rot dat uin deze situatie zit. De hele dag door pijn voelen vreet energie. Je komt op een punt dat alle fut uit je wegzakt. Dat is een situatie waar niemand een fijn persoon van wordt.

Uit uw bericht is het lastig op te maken wat het kan zijn. Ik kan enkel vanuit mijn eigen expertise denken aan spierspanningen. Als spieren langdurig aangespannen gaan triggerpoints ontstaan. Dit is een verkrampte toestand van de spier met extreem gevoelige punten van drukpijn. Van triggerpoints is bekend dat ze voorspelbare patronen van afgeleide pijn gaan vertonen.

Uit de omschreven regio waar je last van hebt, kunnen het enkele spieren in de borst en rugregio zijn die de pijn afleiden naar de ribben. Dat is op afstand echter moeilijk te oordelen. Triggerpoint massage (zowel manueel als mbv dry needling) kan een grote verlichting van de pijnklachten geven.

In het hele land verspreid zitten er goede masseurs die bekend zijn met Triggerpoints. Mijn advies is een kijkje te nemen op de website van Triggerpointboek.nl. Daar staat een goede beschrijving wat triggerpoints zijn en hele bruikbare instructies om zelf op zoek te gaan naar triggerpoints die de pijnklachten kunnen veroorzaken. Als daar iets tussenstaat wat de klacht kan verklaren kunt u zelf een eerste poging wagen. Mocht het wel verlichting geven, maar u komt niet goed van de klachten af, dan zou ik een masseur / triggerpointcoach benaderen in uw woonplaats.

Heel veel succes met de verdere zoektocht in ieder geval en het vinden van de juiste antwoorden.
Met vitale groet,

Daan den Ouden
06 - 149 539 76
www.voldaan-massagepraktijk.nl