Author Topic: Uitstraling linker been, geen hernia!  (Read 1441 times)

Chefke

• Newbie
  • *
Uitstraling linker been, geen hernia!
« on: June 01, 2017, 07:19:10 PM »
Hallo allemaal,

Vandaag naar de hernia poli in het ziekenhuis geweest aangezien ik sinds een week of 6 uitstraling heb in m'n linker been. Na eerst een gesprek en lichamelijk onderzoek bij arts pijnpoli heeft deze in overleg met neuroloog mij doorgestuurd voor een mri. De uitslag was geen hernia! Aan de ene kant dus super maar waar komt de pijn/uitstraling in been nu vandaan??

Even een stukje voorgeschiedenis (kort samengevat);
-Lage rugpijn sinds 2011/2012.
-Lage rugpijn tm 2015 alleen in de ochtend en vooral op m'n vrije dagen, zeg maar als ik in de rust kwam.
-In 2015 regenboogvliesontsteking aan m'n oog gehad, gezien m'n rugklachten op advies van oogarts doorverwezen naar internist en vervolgens reumatoloog op verdenking ziekte van bechterew.
-2015 en 2016 onder behandeling van reumatoloog geweest en diverse medicijnen geprobeerd voor ziekte van bechterew maar niks hielp.
-Aangezien niks hielp oktober 2016 door mri geweest waar op een beginnende bulging disc te zien was waar naar het idee van de reumatoloog de pijnklachten vandaan kwamen.
-Vanaf 2016 eigenlijks geregeld tot continu last van lage rugpijn.
-In April 2017 kreeg ik last van uitstraling naar m'n linkerbeen.

Verder loop ik al jaren af en aan bij de fysio zonder resultaat. Ook acupunctuur en osteopathie geprobeerd maar ook zonder resultaat. Tot maart was ik 3 keer in de week aan het hardlopen en geregeld aan het zwemmen. Genoeg beweging.

De mri en onderzoeken die ik vandaag heb gehad zijn in een ander ziekenhuis gedaan dan de ziekenhuisbezoeken uit het stukje voorgeschiedenis.

De vragen waar ik mee zit en u als mogelijke ervaringsdeskundige antwoord op kunt geven;
Waar zou de pijn/uitstraling  in mijn been dan wel vandaan komen?
Wat kan ik nog meer doen aan de lage rugpijn of wat is de oorzaak van lage rugpijn?

Chefke

Elke

• Jr. Member
  • **
« Reply #1 on: June 02, 2017, 12:05:44 AM »
google eens op; onverklaarbare lichamelijke klachten
                        pijnstoornis
                        somatoforme stoornis
Misschien kun je je hier in vinden en er ook voor open staat.
Als je nog vragen hebt mag je ze stellen aan mij, kamp hier zelf ook mee alleen op een ander vlak.

https://www.nvvp.net/website/patinten-informatie/aandoeningen-/onverklaarde-lichamelijke-klachten/algemeen

kiwi

• Hero Member
« Reply #2 on: June 02, 2017, 05:30:05 AM »
Het kan ook van je si gewrichten afkomen. En dat kan door Bechterew komen.
Misschien die laten nakijken.

Chefke

• Newbie
  • *
« Reply #3 on: June 15, 2017, 09:04:18 AM »
Quote from: Elke;141840
google eens op; onverklaarbare lichamelijke klachten
                        pijnstoornis
                        somatoforme stoornis
Misschien kun je je hier in vinden en er ook voor open staat.
Als je nog vragen hebt mag je ze stellen aan mij, kamp hier zelf ook mee alleen op een ander vlak.

https://www.nvvp.net/website/patinten-informatie/aandoeningen-/onverklaarde-lichamelijke-klachten/algemeen

Hier kan ik mij niet in vinden.

Chefke

• Newbie
  • *
« Reply #4 on: June 15, 2017, 09:09:05 AM »
Quote from: kiwi;141842
Het kan ook van je si gewrichten afkomen. En dat kan door Bechterew komen.
Misschien die laten nakijken.

Moet over een week naar Orthopeed voor vervolg onderzoeken dus zal het bij hem eens aangeven of het misschien toch bechterew is.

Uitstraling was afgelopen week minder maar nadat het op het werk gister wat tegenzat (rug te zwaar belast) vannacht en nu weet veel last... Heb de tramadol maar weer uit de kast gehaald!

Voel me verder wel goed ben alleen klaar met het slecht slapen en van de vrijwel continu aanwezige pijn...