Author Topic: Trismus na een kaakkopbreuk  (Read 1231 times)

Martina1962

• Newbie
  • *
Trismus na een kaakkopbreuk
« on: May 23, 2017, 11:49:20 AM »
2 maanden geleden heb ik door een val mijn linker kaakkopje gebroken.
Dit is toen zichtbaar geworden op de ct-scan die gemaakt is die dag.
De kaakchirurg die toen dienst had stelde voor er niets aan te doen en het zo te laten genezen.
Dit ook omdat een operatie te riskant was.

Ook zou het mijn komende operatie (kaakopbouw voor de implantaten) niet in de weg staan.
Heb de afgelopen weken een paar keer contact gehad met de kaakchirurg en mijn tandarts omdat ik moeite heb met het eten.
Kan mijn mond amper open doen.
De tandarts heeft mijn prothese aangepast en de kaakchirurg stelde me steeds gerust dat mijn klachten de komende operatie niet in de weg zou staan.
Nu ben ik na 8 weken toch weer terug gegaan naar de kaakchirurg op verzoek van mijn tandarts (volgende week zou mijn operatie zijn) en wat blijkt ?!?!
Mijn mondopening is te beperkt (10 mm en moet minimaal 20 tot 25 mm zijn) en er zit geen beweging in om hem verder open te krijgen.

Ik wordt nu doorgestuurd naar een speciale fysiotherapeut voor kaakproblematiek en de operatie wordt voorlopig even uitgesteld tot de kaakchirurg tevreden is over de resultaat die we bereiken met de fysiotherapie.
Vraag me af of er meer mensen zijn die hier ook last van hebben en hoe hun genezing is geweest?