Author Topic: Graag advies  (Read 1181 times)

Cindy1971

• Newbie
  • *
Graag advies
« on: May 03, 2017, 09:44:56 PM »
Hoi,
Ik ben cindy 45 jaar en heb al jaren last van mijn onderrug.
In januari dit jaar na om de 2 weken door mijn rug gaan opeens heel veel last van zeurende pijn in mijn been.
Naar de huisarts gegaan en ze dacht aan ischias en stuurde mij naar huis met tramadol en advies rustig aan doen.
De pijn werd eigenlijk alleen maar erger dus heb zelf verzocht om een mri scan.
Op 14 februari was het zover en de neuroloog vroeg aan mij of ik mee wilde doen aan een onderzoek bij mensen met een hernia die nog geen 3 weken was vast gesteld mocht ik middels een mri een hernia hebben.
Dit onderzoek hield in:
Je krijgt een zenuw blokkade maar je weet niet met wat en dat word je ook niet verteld.
Wel was het een met ontstekkingsremmers en een met nog iets erbij maar wat kom je nooit te horen.
Je krijgt vragenlijsten per email en je komt 1 x in de maand bij de anesthesist om te kijken of je verbetering hebt.
Na de mri bleek ik idd een hernia te hebben op l4 l5 niveau.

Ik had besloten aan het onderzoek mee te doen en op 21 februari was het zover.
Ik vond het niet erg prettig maar het was goed te doen.
Ik voelde duidelijk dat er een zenuw werd aangeprikt want mijn hele been deed zeer en tintelde.
Ik hoopte dat ik hiermee een stuk zou opknappen maar ik had de dagen erna erg veel napijn op de plek waar was geprikt en totaal geen verbetering helaas.
Dit heb ik ook gemeld bij mijn bezoekjes aan de anesthesist maar werd verder niet naar geluisterd en als ik een afspraak wilde bij de neuroloog moest ik dit zelf doen zij kon dit niet voor mij regelen...
Ik heb dus morgen een afspraak met de neuroloog want twijfel of er wel goed gekeken is op de mri naar miss een andere hernia want mijn klachten die ik nog steeds gebruikt kijken eerder na wat zoeken via Google op een hernia l5s1 en niet l4 5!!.
Ik heb na bijna drie maanden nog steeds pijn in voornamelijk mijn linker bil, ik kan al 3 mnd niet zitten en leun hang op mijn rechterbil.
Uitstraling achterkant en zijkant bovenbeen.
Tintelingen zijkant onderbeen en raar gevoel enkel bovenkant voet en voetzolengte.

Ik vind dit toch een beetje raar en wil dit bespreken ben alleen zo bang dat er niet geluisterd word.
Wat vinden jullie wat ik moet doen en lijkt het jullie ook een hernia l5 s1 ? Of past dit ook bij l4 l5 ?

Ik hoop op reacties en sorry voor mijn gezeur ☺☺

Cindy1971

• Newbie
  • *
Typefouten !!
« Reply #1 on: May 03, 2017, 09:47:04 PM »
Ik zie nu dat het barst vd type fouten,excuus rot woordenboek 😊😊

rowie

• Hero Member
Graag advies
« Reply #2 on: May 04, 2017, 11:53:27 AM »
Bij een hernia op beide niveaus komen de klachten wel wat met elkaar overeen. Ik heb op beide hernia's gehad. Grootste verschil was dat de hernia L5S1 duidelijk naar mijn kleine teen ging en de hernia L4L5 duidelijk naar de grote teen. Bij beide gaat de pijn door de billen, achterlangs je been naar de voet. Je mag toch wel verwachten dat ze op de mri wel duidelijk kunnen zien waar de hernia zit. En een zenuwblokkade helpt helaas niet altijd. Ik heb op beide niveaus een injectie gehad, veel pijn nadien en geen resultaat.

Sterkte en succes bij de neuroloog!

edelweiss

• Newbie
  • *
Graag advies
« Reply #3 on: May 05, 2017, 08:30:42 AM »
Ik had ( heb ? ) vvor de tweede keer een hernia l5s1, dankzij continu krampen in het been, uiteindelijk met ambulance in ziekenhuis terecht gekomen, 9 ! Dagen daar gelegen, waarbij 2x een " blokkade " werd gedaan, eerste keer met onstekingsremmende vloeistof, zodat je middel voor circa 12 uur verdoofd was, week later werd er stroom gezet oo de zenuw ( heel heel heel erg pijnlijk ) waarbij de buitenste kleine zenuwbanen kapot gebrand worden.
Niks hielp, en toch wilden ze niet opereren, uiteindelijk na 8 weken toch ge÷pereerd, bleek een forse hernia te zijn, maar het gevolg van mij zo lang te laten wachten; doof gevoel vanaf bil tot onder mijn voet, en daar mag je het dan je hele leven mee doen !
Je kunt beter zeggen dat je in je broek piest, dan wordt je gelijk geholpen en is de kans kleiner dat je er wat aan over houdt.
Idiote zorgsysteem in dit land
Ps. L5s1 is de zenuw van de achterkant van het linkerbeen !
« Last Edit: May 05, 2017, 08:38:07 AM by edelweiss »