Author Topic: Graag tips wervel vast laten zetten of niet?  (Read 1051 times)

Armin

• Newbie
  • *
Graag tips wervel vast laten zetten of niet?
« on: April 30, 2017, 10:41:11 PM »
Hoi iedereen,

Ik wil ook graag mijn verhaal delen.
Ik heb 5/6 jaar geleden mijn 1e herniaopwratie S1 l5 gehad door dr. Beute Tilburg twee steden zkh. Nu heb ik een september een tweede operatie recedief gehad. Nu ben ik geopereerd door Medi Nova Breda Dr. Depauw. Helaas heb ik nu weer een recedief op dezefde plek. Hij wil de wervel nu vastzetten. Maar ik vind dit een moeilijke keuze. Maar zo schiet het ook niet op. Hij zegt dat de rest van mijn rug er goed uitziet. Heeft iemand tips voor mij. Ik woon alleen en vind het lastig wat betreft revalidatie ook.

herian10

• Newbie
  • *
« Reply #1 on: May 01, 2017, 08:11:04 AM »
bij mij werd het afgeraden in het sint maartens kliniek de arts gaf aan bij mij dat ik meer schade op zou lopen op de wervels er boven.
wat je zou kunnen doe een second opinie kijken of er nog andere mogelijk heden zijn

Armin

• Newbie
  • *
« Reply #2 on: May 01, 2017, 11:22:04 PM »
Bedankt voor je reactie. Ik ga ook een second opinion aanvragen. Dat lijkt me het beste. Het is wel zo dat de tijd  tussen de eerste hernia en tweede hernia 5 jaar zit. Dus je kunt stellen dat de eerste operatie beter gelukt is misschien. Misschien moet ik terug naar deze arts?

MHT

• Hero Member
reactie
« Reply #3 on: May 02, 2017, 02:07:56 PM »
Je rug is verder oké, dat is al heel belangrijk. Want het klopt dat de wervels boven het vastgezette gebied harder moeten werken.
Overigens kom je eerst in een traject voordat ze dit doen. Ook omdat het niet gegarandeerd goed gaat als je het vast laat zetten.
Heel verstandig dat je een second opinion laat doen! Ik ben in Elizabethziekenhuis geopereerd (oa. vastzetten)

Elke

• Jr. Member
  • **
« Reply #4 on: May 03, 2017, 09:06:54 AM »
In 2008 heb ik een spondylodese operatie ondergaan en zijn L4, L5 en S1 vastgezet.
Ik heb nergens meer last van en ook nooit gehad.
De pijn was bijna direct verdwenen en kan gewoon weer alles, zou het zo weer laten doen.
Ben gewoon in het plaatselijk ziekenhuis geopereerd.
Je leest op internet vaak alleen de ervaringen die niet goed zijn, bij wie het wel goed gaat,
 gaat gewoon verder met zijn leven en is er geen behoefte aan ervaringen van anderen en eigen ervaring te plaatsten.
Wat er op internet te lezen valt is dus niet de realiteit, als het zo vaak zou mislukken zou de operatie al lang niet meer uitgevoerd worden.