Author Topic: Sunct  (Read 1672 times)

Richi1965

• Jr. Member
  • **
Sunct
« on: April 30, 2017, 08:04:56 PM »
Twee weken geleden, onderweg naar huis na bezoek kreeg ik ineens een steek in de nek, daarna meteen stekende hoofdpijn. Eenmaal thuis gekomen huisartsenpost gebeld omdat ik ook uitval had in linkerarm. Op verzoek van hap meteen naar ziekenhuis  gegaan omdat men een vermoeden had van een beroerte. Na 6 uur op hap en ehbo een ct gehad en bloedonderzoek, de diagnose na 200-300 aanvallen van stekende hp achter linker oog was clusterhoofdpijn.
De neuroloog stuurde me naar huis met indometacine en de maagbeschermer esomepraz. dosering 3x per dag 1 tablet. Dit hielp van geen kant
dinsdag daarna terug naar ehbo op verzoek van neuroloog voor een zuurstoftherapie. Tot mijn verbazing zakte mijn hp van een 8 naar een 3 en de golven waren weg. De neuroloog stuurde me naar huis met het verzoek toch door te gaan
met de medicatie ondanks dat die niet werkte,
vrijdag volgend weer naar ehbo voor zuurstoftherapie, deze hielp niet meer en ik was me ten einde raad. De neuroloog stuurde me naar huis met het verzoek om te stoppen met de medicatie, en gewoon ff rustig aan te doen.
De maandag erop meteen gebeld met neurologie omdat ik ten einde raad was van de hp. Toen huisbezoek gehad van de neuroloog en kreeg carbamazepin voorgeschreven, deze moest ik opbouwen van 2x1 per dag naar 3x3 per dag.
"je moet rekening houden met de bijwerkingen en daarna zelf kijken hoeveel en hoe vaak je de medicijnen neemt."
Ik zit nu na een week op 6x1 per dag om te hp een beetje weg te houden.
Dus sinds afgelopen week ben ik gediagnosticeerd met Sunct
SUNCT (Short Lasting Unilateral Neuralgiform Headache Attacks with Conjunctival Injection and Tearing rhinnorhoea and forehead sweating)
Ik heb niet bij alle aanvallen dezelfde symptomen.  
Zijn er meerdere mensen met deze diagnose?

groetjes Richard