Author Topic: Afkickverschijnselen tramadol  (Read 12774 times)

Liesje1

• Newbie
  • *
Afkickverschijnselen tramadol
« on: September 10, 2015, 08:27:27 AM »
Hoi,
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die afkickverschijnselen hebben gehad tijdens het afbouwen van tramadol.
Wat voor klachten hadden jullie en hoe lang duurde dat? Was het bij iedere pil die je minderde weer raak?

Ivm een hernia slikte ik 3x daags 50 mg tramadol (daarnaast nog 4x 1000 mg paracetamol). Omdat het met de pijn iets beter lijkt te gaan, zou ik tramadol iets afbouwen. Dat slik ik nu sinds een paar dagen 2x daags. Op dit moment heb ik last van misselijkheid, hoofdpijn, trillende benen, warm/koud tegelijk voelen, beetje last van mijn buik en 's nachts onrustige dromen. Huisarts kan niet met zekerheid zeggen of het afkickverschijnselen zijn omdat er ook buikvirus heerst, maar klachten passen wel bij ontwenningsverschijnselen.

Ik hoop dat iemand me kan vertellen dat het maar kort duurt ;-)

Samick

• Global Moderator
  • Hero Member
« Reply #1 on: September 10, 2015, 09:39:59 PM »
Ik heb zelf ook tramadol geslikt. Ook afgebouwd. Ook afkick verschijnselen.
Heb er best veel maar ook best lang last van gehad. Dit was niet met een paar dagen weg. Ook niet een paar weken. Tijdens het afbouwen heb ik nog gedacht, ik begin wel weer, ben ik ook van de afkick verschijnselen af. Maar zo werkte dat niet.

Ik had toen ik aan het afbouwen pas een heel naar gevoel bij dit medicijn.
Je merkt dan pas hoe verslavend het eigenlijk is.
Dat vond ik best confronterend.
Ten tijde van het slikken kon ik echt niet zonder. Ben nu wel blij dat ik er vanaf ben.

Helaas kan ik je niet vertellen dat de afkick verschijnselen heel snel voorbij zijn.
Maar ze gaan over, echt waar. Geef het tijd.

Liesje1

• Newbie
  • *
« Reply #2 on: September 11, 2015, 07:00:35 AM »
Bedankt voor je reactie, Samick.
Ik kon eerst ook echt niet zonder, dus wat dat betreft hoef ik geen spijt te hebben dat ik het ben gaan slikken. Maar besef nu inderdaad wel nog meer wat voor rotzooi het eigenlijk is.
Nou ja, geduld hebben maar... Maar zie er wel een beetje tegenop om weer een pil te minderen. Heb er nog twee te gaan :err:

kiwi

• Hero Member
« Reply #3 on: September 11, 2015, 09:08:46 AM »
Hoi Liesje,

Ik slik het regelmatig met tijden dat ik het niet slik. Bouw het vaak af en stop soms ook direct.
Als ik dat laatste doe heb ik week last van slecht slapen en hele onrustige benen. Verder
eigenlijk niets.

Maar als je er wel last van hebt dan heel rustig afbouwen.

Overigens heb ik er altijd meer last van wanneer ik met dit middel begin.

Liesje1

• Newbie
  • *
« Reply #4 on: September 11, 2015, 10:01:33 PM »
Bedankt voor je reactie, Kiwi.
Ik had inderdaad ook last toen ik begon met de tramadol. Dat is uiteindelijk weer weg gegaan. Nu met afbouwen zal het dus ook geduld hebben zijn.

Friezin

• Hero Member
« Reply #5 on: September 12, 2015, 09:21:14 AM »
Ik kon absoluut niet tegen tramadol. Deed geen oog meer dicht. Weet van meer mensen dat ze veel last hadden van bijwerken bij begin en bij start. Medicatie is soms een noodzakelijk kwaad...

Sterkte met afbouwen !!

Liesje1

• Newbie
  • *
« Reply #6 on: September 14, 2015, 12:04:14 PM »
Inderdaad "noodzakelijk kwaad", Friezin.
Bedankt voor je berichtje.

angelcolor

• Newbie
  • *
Ik heb een trucje wat jouw en andere kan helpen!
« Reply #7 on: June 24, 2016, 02:14:56 PM »
hoi hoi

nou ik zou maar niet vertellen welke medicatie die ik voor mijn dubbele hernia slikt.. maar o.a. ook tramadol.
juist omdat ik veel verschillenden medicatie slik wil ik de werking graag goed houden, zodat ik niet nog meer hoef te slikken.

Ik weet niet of je ook 'slechte' en 'goede' dagen hebt? Als ik zonder tramadol mijn bed uitkan komen heb ik een goede dag en dan neem ik er 1 minder en 1x pw neem ik iets mer van de andere medicatie en blijf ik een dag plat liggen.

Daardoor wordt of ervaar ik geen afkickverschijnselen, ik heb door het te testen een week zonder tramadol gedaan en ik had alleen slaapproblemen maargoed die heb ik toch al door de pijn.

Als je dit een maand doet geloof me dan zal je zoveel minder afkickverschijnselen ervaren behalve het slaapprobleem natuurlijk...

Heel veel succes en het gaat je lukken, en positief blijven dat helpt sws

:smile:Liefs
« Last Edit: June 24, 2016, 02:39:09 PM by angelcolor »

angelcolor

• Newbie
  • *
foutje..
« Reply #8 on: June 24, 2016, 02:16:26 PM »
Quote from: Liesje1;137460
Inderdaad "noodzakelijk kwaad", Friezin.
Bedankt voor je berichtje.

Oeps sorry ik ben nieuw hier maar ik heb een bericht op het forum voor je achter gelaten :)

Teus1

• Newbie
  • *
tramadol
« Reply #9 on: July 05, 2016, 10:49:42 AM »
Hoi Liesje
ik slik al minstens drie jaar tramadol en inderdaad bij meerdere en mindere heb ik allerlei klachten. De klacht die het sterkst is is wel het rare lichte gevoel in mijn hoofd, maar tintelende benen wil ik zeker ook niet onderschatten. Ik denk dat iedereen anders reageerd en dat de gemiddelde tijd voor de klachten ergens tussen een week en vier weken ligt. Ik hoop dat je hiermee iets kunt. P.s. ik ben wel echt een ervarens deskundige denk ik ik slik nu momenteel ongeveer 600mg tramadol per dag. Mvgr Teus

Quote from: Liesje1;137395
Hoi,
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die afkickverschijnselen hebben gehad tijdens het afbouwen van tramadol.
Wat voor klachten hadden jullie en hoe lang duurde dat? Was het bij iedere pil die je minderde weer raak?

Ivm een hernia slikte ik 3x daags 50 mg tramadol (daarnaast nog 4x 1000 mg paracetamol). Omdat het met de pijn iets beter lijkt te gaan, zou ik tramadol iets afbouwen. Dat slik ik nu sinds een paar dagen 2x daags. Op dit moment heb ik last van misselijkheid, hoofdpijn, trillende benen, warm/koud tegelijk voelen, beetje last van mijn buik en 's nachts onrustige dromen. Huisarts kan niet met zekerheid zeggen of het afkickverschijnselen zijn omdat er ook buikvirus heerst, maar klachten passen wel bij ontwenningsverschijnselen.

Ik hoop dat iemand me kan vertellen dat het maar kort duurt ;-)

hgwells

• Newbie
  • *
tramadol afbouwen
« Reply #10 on: April 13, 2017, 09:40:51 AM »
Ik heb wegens rug en nekpijn 7 jaar contramal (tramadol) geslikt. Soms 2x 50 mg per dag maar dikwijls 2x100 mg.  De huisdokter zag daar geen gevaar van in. De Neurochirurg daarentegen zei dat ik daar best helemaal mee stop. Ben nu 2 maand bezig  met afbouwen en zit nu nog op 50 mg per dag.  Maar blijkbaar blijf ik daar "hangen".  Het is net als een roker die van 20 sigaretten naar 5 per dag gaat : je blijft verslaafd maar zit op een minimum-dosis.  

De bijwerkingen zijn geminderd, maar de ergste bijwerking is gejaagdheid en een gespannen gevoel op de borst en een krampachtig gevoel aan het hart.  Daarom heeft de dokter mij nu Valium voorgeschreven om mij op de ergste momenten erdoor te helpen.  

Op die moeilijke momenten terug een tramadol meer nemen heeft geen zin want dan geef je weer toe aan de verslaving.

Ik hoop nu op +/- 2 maanden volledig tot 0 te gaan, Ik ga proberen per 2 weken telkens 10 mg minder te nemen. Dus 2 weken 50, 2 weken 40 , 2 weken 30, 2 weken 20 en 2 weken 10 mg.  Dat zijn dus nog 10 weken afbouw...

Moeilijk ik had nooit gedacht dat dit middel zo verslavend zou zijn omdat het eigenlijk weinig "euforisch" is en niet als zwaar ervaren wordt als je het neemt.

Hopelijk ben ik daarna niet aan de Valium...

hgwells

• Newbie
  • *
Tramadolvrij 4de dag
« Reply #11 on: April 25, 2017, 09:27:07 AM »
Hallo,

Zoals hierboven gezegd kom ik van 200 mg per dag en afgebouwd op 2 maand naar 0 mg !

Ik ben op dit moment 4 dagen tramadol-vrij, maar zonder hulpmiddel trek ik het niet.  Ik neem nu op doktersadvies Valium "als ik het niet meer uithoud".  Telkens een kwartje van 5 mg. Dus ongeveer 1,25 mg per keer.  Dit verminderd extreem goed de ontwenningsverschijnselen van Tramadol.  Het plan is om minder en minder Valium te gebruiken en tenslotte helemaal vrij te zijn.

update volgt !

gr

Marc