Author Topic: Diabetes, van ziekte naar hobby  (Read 1013 times)

lukebo

• Newbie
  • *
Diabetes, van ziekte naar hobby
« on: February 27, 2017, 11:16:25 AM »
Goedemorgen allemaal,

Aangezien ik hier nieuw ben stel ik me kort voor. Mijn naam is Lukas, ik ben 45 jaar oud en woon in Utrecht. Ik heb twee prachtige dochters van 6 en 8 en ben diabeet sinds 2007. Na 3 jaar in de put te hebben gezeten na het horen van de diagnose heb ik het roer om gegooid en heb ik van voeding mijn hobby gemaakt. Ik noem het altijd van ziekte naar hobby.
Dat klinkt erg cliché misschien, maar het is mijn manier van ermee omgaan.

Ik ben hier om kennis over diabetes en suikerarm eten te delen en om hulp te vragen en kennis op te doen.

Met dit topic wil ik vragen of er mensen zijn die ervaring hebben met intensieve zoetstoffen in koek en snoepgoed. Voorbeelden van intensieve
zoetstoffen zijn acesulfaam-K, cyclamaat, saccharine, stevia en aspartaam. Ik weet inmiddels dat deze intensieve zoetstoffen geen glykemische respons vertonen.
Zelf drink ik shakes en dranken met intenstieve zoetstoffen maar met repen en koeken heb ik geen ervaring. Hoe smaken ze en hoe reageert je lichaam erop?

Met groet,
Lukas
Lukas, 45 jaar, vader van twee prachtige dochters, diabeet sinds 2007, van voeding mijn hobby gemaakt, leven met zo min mogelijk suiker. Fan van:
http://www.diaminus.com