Author Topic: problemen met schoonvader  (Read 4537 times)

Veke

• Newbie
  • *
problemen met schoonvader
« on: November 15, 2016, 12:12:33 PM »
Graag jullie advies over het volgende. 4 jaar geleden hebben mijn vriend en ik een huis gebouwd op de plek waar vroeger de grootouders van mijn vriend woonden. Mijn vriend heeft ook enkele jaren alleen in het oude huis gewoond. De grond is aan ons geschonken door de moeder van mijn vriend. Op die grond staat een oude schuur. En die schuur is een deel van het probleem. Ze zit zo vol met oud gereedschap, afgedankt meubilair, verroeste fietsen, tientallen oude nestkastjes, planken, balken enz, enz.. dat we ze niet kunnen gebruiken. Schoonvader houdt enorm van klussen. Heel regelmatig heeft hij iets nodig uit die schuur of komt hij er iets in leggen. Hij komt te pas en te onpas met de auto achter ons huis gereden om dingen te halen of te brengen. Dit gebeurt soms 3 keer op een dag. Het gebeurt ook dat hij alleen maar langskomt om onze kippen eten te geven. Hij verwittigt nooit op voorhand. Ik heb heel sterk het gevoel dat mijn privacy hierdoor geschonden wordt. Mijn vriend ziet er na al die jaren dat we er samen wonen nog steeds geen graten in en doet er dus ook niets aan al weet hij hoe ik erover denk. Vroeger, toen hij er nog alleen woonde, was het de normaalste zaak. Wat vinden jullie van deze situatie? Overdrijf ik? Veke

lindaja

• Newbie
  • *
problemen met schoonvader
« Reply #1 on: November 23, 2016, 11:46:04 AM »
Redelijk veel voorkomend probleem , ik heb in een soortgelijke situatie gezeten en ook mijn toenmalige vriend zag het probleem niet dat zijn moeder gewoon het huis binnen liep.  

waarschijnlijk heb je alle adviezen al gehoord  maar als het om zijn familie gaat is hij degene die   over privacy  moet beginnen.

aan de andere kant lees ik dat je er een huis hebt gebouwd, dus neem ik aan dat de grond en huis van jullie beiden  zijn.
Dus je kunt in principe ook gewoon aankondigen dat je zelf de schuur wil gaan gebruiken en gewoon verzoeken aan schoonvader dat hij een andere plek zoekt voor zijn spullen.

Nee je overdrijft niet , het is dan wel zijn familie waar hij mee is opgegroeid en waar hij   geen problemen mee heeft , maar jij bent je eigen persoon en hoeft je niet compleet naar hem te schikken