Author Topic: Concerta: merk helemaal niets. Iemand ervaring?  (Read 1836 times)

Freya115

• Newbie
  • *
Concerta: merk helemaal niets. Iemand ervaring?
« on: October 27, 2016, 11:33:44 AM »
Hoi!

Sinds kort is bij mij ADD geconstateerd op 27 jarige leeftijd. Deze diagnose verklaard een heel hoop voor mij.
Nu heb ik een week Concerta 36mg geslikt, maar merkte helemaal niets hiervan. Ook geen bijwerkingen.
Nu slik ik Concerta 54mg sinds 2 dagen en ook hier geen bijwerkingen of enig gevoel van verandering.

Dit lijkt voor mij heel vreemd. Naar mijn idee zou ik toch iets moet merken? Maar ik heb er natuurlijk geen verstand van. Iemand hier die met dit medicijn ervaring heeft of mij kan helpen?

Groetjes, Freya

Friezin

• Hero Member
« Reply #1 on: October 27, 2016, 02:15:05 PM »
Hallo Freya,

Ik heb ADHD en in 2012 de diagnose gekregen. Sinds vorig jaar slik ik medicatie. Eerst ritalin en toen dat aansloeg over op concerta. Ritalin om te kijken of het aansloeg. Helaas werd ik van concerts net zoals medikanet depressief . Ben dus terug naar de ritalin. Ik denk doordat het langwerkend is dat je misschien minder effect merkt. Het heeft een geleide afgifte. Of misschien is je dosis te laag. Bij ritalin merk ik binnen een half uur effect.

Anders je arts even contacten. Ik had 54 Mg concerta en voor in de ochtend en middag 10 Mg ritalin erbij.

Succes!

Elke

• Jr. Member
  • **
« Reply #2 on: October 27, 2016, 09:57:30 PM »
Ik weet niet of er wel rust in je hoofd komt als je methylfenidaat slikt?
Bij mij begint de werking dan na een minuut of 10.
Ik slik ook concerta en niet de methylfenidaat met verlengde afgifte, er zit wel verschil in al wordt gezegd van niet.
Ik heb vooral het gevoel dat ik nog chaotischer ben dan ik al was maar het is vooral mijn snelle manier van denken die ik kwijt ben waardoor het lijkt alsof het helemaal niets doet.
Mijn omgeving merkt wel dat ik rustiger ben en niet meer van de hak op de tak spring.
Ik ben begonnen met 36 mg. dit deed te weinig, toen naar de 54 en werd ik sloom en slaperig en nu 72 mg de goede dosering.
Was het vorige week een keer vergeten in te nemen en had na een uur het gevoel dat er iets niet klopte, het werkt dus wel.
Het is vaak zoeken wat het beste voelt, ik heb het gedaan door gewone methylfenidaat er bij te nemen om uit te zoeken wat voor mij de beste dosering is. In overleg met mijn psychiater die daar voor open staat.