Author Topic: Misbruik broer vertellen aan ouders?  (Read 2656 times)

Roodzwart

• Newbie
  • *
Misbruik broer vertellen aan ouders?
« on: October 17, 2016, 09:31:11 AM »
Hallo,

ik ben een vrouw van 25 jaar oud en ik ben vroeger misbruikt door mijn broer.
Sinds dit jaar heb ik het vertelt aan mijn psycholoog en aan mijn vriend. Nu zit ik ermee om het aan mijn ouders te vertellen. Wie heeft er hier ervaring mee en hoe is dat verlopen? En hoe heb je dat vertelt? Via een brief? En hoe was de reactie?

Groetjes,
Roodzwart

Elke

• Jr. Member
  • **
« Reply #1 on: October 17, 2016, 03:50:30 PM »
Heftig maar goed dat je er hulp bij hebt en je geen geheimen hebt voor je vriend.
Of je het je ouders gaat vertellen kan alleen jij antwoord op geven, niks moet alleen als jij het wilt.
Heb je betrokken ouders of afstandelijk, kun je er met al je problemen terecht, wat is de verhouding tot je broer enz.
Maar vraag je vooral af waarom je het wilt en of nu het goede tijdstip is om het te vertellen.
Het vertellen kan altijd nog en misschien is het goede moment hiervoor als je wat verder in de therapie hebt en je wat steviger voelt in wat het bij je aangericht heeft en je hier ook een eigen gevoel en mening bij hebt zodat je de reactie's van je ouders beter kunt handelen.
Voor hun is het ook een hele impact op hun ouderschap en je broer is ook hun kind, dus zullen ze misschien in eerste instantie ook de verkeerde reactie geven waardoor jij je afgewezen voelt en niet begrepen.
Ik hoop vooral dat ze openstaan voor het gesprek, niet alleen bij de confrontatie maar vooral ook er na als alles tot hen doordringt.
Je ouders vertellen is heel wat anders dan je vriend of psycholoog, zij staan heel dichtbij.
Hoe je het doet maakt eigenlijk niet zoveel uit, als je maar zelf achter je verhaal staat, overleg het met je psycholoog, hij/zij is een onpartijdige in dit en kan het vanuit verschillende hoeken belichten zodat het jouw verhaal wordt.
Sterkte met wat goed voor jou is.

10eke

• Newbie
  • *
« Reply #2 on: November 05, 2016, 10:53:33 AM »
Als je het nog niet verteld hebt. Zou ik aan de psycholoog vragen of hij of zij bij het gesprek aanwezig wil zijn. Sterkte!