Author Topic: au pair  (Read 3175 times)

gator

• Newbie
  • *
au pair
« on: September 01, 2016, 12:56:55 PM »
Hallo,

Ik weet niet of dit de goede plek is,echter ik probeer het maar.

Ik heb een aandoening aan mijn kleine hersenen waardoor de motoriek wordt beÔnvloed.Dit is onderanderen merkbaar in het lopen,dingen pakken,praten etc.Hierdoor heb ik hulp nodig bij de dagelijkse handelingen.

Ik ben nu 25 jaar oud,en zou graag zelf ergens wonen zonder mijn ouders,echter dit betekent dat er hulp moet zijn.Hiervoor heb ik bij het CIZ aangeklopt,maar deze willen niet helpen.De WMO ook niet net als de Zorgvezekering.

Ik heb toch nodig dat er ten alle tijden iemand is mocht ik hulp nodig hebben met aankleden,eten,opstaan uit de stoel etc.Dus dan kan ik niets beginnen met hulp op afroep.

Dus heb ik gezocht naar een soort van au-pair die bij mij inwoont en mij hulp bied.Echter 999 van de 1000 mensen die dit doen zijn buitenlands,en dat heb ik liever niet.

Daarom wil ik vragen of iemand van Nederlandse afkomst zoiets zou willen doen.Ik woon in het peelgebied in Brabant,het gaat dan om voor mij te zorgen en taken in huis zoals poetsen,eten koken etc.Voor de woonruimte zorg ik dan,en deze persoon hoeft nergens bij aangesloten te zijn omdat ik deze dan  in dienst zou nemen.

Ik weet echter niet of dit een reŽle vraag is en of er personen zijn die dit kunnen of willen doen.Ook weet ik niet of dit wel het goede forum is om zoiets te vragen.

dank u