Author Topic: uwv verzekeringsarts  (Read 4400 times)

luuk2512

• Newbie
  • *
uwv verzekeringsarts
« on: August 26, 2016, 01:39:47 PM »
Hallo allemaal,

Ik moet volgende week naar een verzekeringsarts van het uwv, nu moet ik hiervoor helemaal naar Heerlen, dat is driehonderd km van hier.
Het uwv gebeld dit kan echt niet anders omdat ik net over de grens in duitsland woon zei de mevrouw. Dit kan toch niet waar zijn? Hoe kom ik in godsnaam in Heerlen met mijn rugproblemen?

Groetjes Luuk

Sabien69

• Jr. Member
  • **
uwv verzekeringsarts
« Reply #1 on: August 28, 2016, 08:22:52 PM »
Ik denk voet bij stuk houden en zeggen dat je dit echt niet lukt. Waarschijnlijk testen ze je meteen uit. Wanneer je het doet denken zij waarschijnlijk al zie je wel dat kan hij wel. Overleg anders met iemand van rechtsbijstand als je dat hebt of iets van FNV of sociale raadslieden. Misschien dat zij je van een goed advies kunnen voorzien. Ik kan me voorstellen dat dit met rugklachten absoluut geen optie is.

uwv_webcare

• Hero Member
    • http://www.uwv.nl/webcare
uwv verzekeringsarts
« Reply #2 on: August 29, 2016, 09:44:02 AM »
Beste Luuk,

Je woont over de grens in Duitsland en moet maarliefst 300 kilometer reizen om op je afspraak bij UWV te komen. Je vraagt je af hoe dit mogelijk is, zeker gezien je rugproblemen,

Ik kan me goed voorstellen dat het moeilijk wordt zo ver te reizen. Als ik jou was, zou ik nogmaals contact opnemen met UWV en aangeven dat het voor jou echt niet mogelijk is naar Heerlen te reizen. Als reizen niet mogelijk is, dan kan er naar andere mogelijkheden worden gekeken. Wil je dat ik hier voor je achteraan ga? Stuur dan een priv├ębericht met je telefoonnummer en het tijdstip (werkdagen tussen 8:00 en 17:00) waarop je het beste bereikbaar bent. Dan neem ik (of een van mijn collega's) contact met je op.

Met vriendelijke groet,

Ellen
UWV Webcareteam